עומאש מדבר כדורגל פרק 42 – ריינה ריינה מיטפטף

 עומאש מדבר כדורגל פרק 42 – ריינה ריינה מיטפטף

 

היסטוריה, גול ראשון נגד ריינה, ניצחון ראשון נגד ריינה וזה ניצחון חשוב מאוד לדגו שמראה שיהיו אספקטים בהם יעבור את בכר, ואולי יהיו כאלה שלא, אבל בואו נהנה מהרגע ונזכור שבתחילת השנה כל נביאי הזעם הזהירו מפני המפלה, הזחיחות של אלברמן והטעויות כך נכתב... ומגיע לדגו, שבאמת עובד קשה אבל בהחלט יש על מה לדבר בין היתר על משחק ההגנה של סק שהיה היום קצת פחות ועל משחק ההגנה של ריינה שמבחינתי הוא היה הכי טוב שיש בליגה וגם אסביר.

וכמובן הכנה לקראת הפועל תל אביב ביום ראשון... איך אפשר בלי

ואם בתל אביב עסקינן אז אני רוצה להשתתף בצערו של קניקובסקי שאיבד חברים במלחמה, מהשמים תנוחמו!

 

פתיח וממשיכים

נתחיל בזה שאני ממש שמח שדגו עלה עם 2 קשרים הגנתיים ושוב, שימיץ' לא רואה דקות. ויותר מזה, דגו פורסם אומר:  "הוא לא ברוטציה מבחינת זמן משחק, אני לא בוחר שחקנים לפי תג המחיר שלהם. כרגע, ברמה המקצועית, הוא יותר מתקשה לשחק כבלם שמאלי. עוד כמה ימים סק לא יהיה פה, שימיץ' שחקן זר שחשוב לי ולנו והוכיח את עצמו מול ויאריאל. אני מסתכל גם על התכונות של שחקנים. אתם תראו את זה עוד במשחקים הבאים".

מתקשה לשחק בלם שמאלי, שים אותו בימין, ואת פיינגולד בשמאל, כמו שעשית היום, אבל אבל זה לחשוב יותר מדי. הוא הוכיח את עצמו מול ויאריאל ומול חדרה ב 5-1 לא היית נותן לו כמה דקות? מעבר לפגיעה בשימיץ', אם זה בלם שאתה מתכוון להשתמש בו, מתי תרצה לעלות אותו? כשסק לא יהיה פה ולקבל שחקן שלא נגע בכדור חודש? אז כשיכנס ויעשה טעויות כי הוא לא שיחק והכושר משחק שלו לקוי, מישהו חושב שהוא יקבל ממנו תפוקה? מעבר לכושר המשחק שלו, הפגיעה בשחקן, אחרי הפתיחה הלא טובה שלו קטלו אותו וכל פעם שהצליח לתת משחק טוב שוב סופסל, זו אחלה דרך להרוג שחקן ולהזכיר לכולם שאליפות אפריקה מתחילה ב 13.1, זאת אומרת שסק אחרי המשחק הבא לא יהיה בסגל, את הזמן לחמם ולהכין את שימיץ' איבדנו כבר ואם שון לא יחזור תהיה לנו בעיה גדולה מאוד במרכז ההגנה.

בכל אופן לעניינינו, המשחק הזה הזכיר לי דו קרב של קאובוייז, אחד עומד מול השני, אחד מחכה לטעות של השני ואז זה הגיע, גד עמוס השתטח על הרצפה, רפאלוב עט על הריבאונד והבקיע. אגב, אותו שער בדיוק נפסל למכבי תל אביב מול בית"ר אחרי ששם כן הייתה נגיעה של זהבי בסילבה שגם הוחלף בדקה 82, אבל אני כבר רואה מחר את כל הכתבים שיבכו שאיך לחיפה אישרו ולתל אביב לא אישרו, שיבכו... ובאותו משחק הצליחו להבקיע דקה 90 עם 13 דקות תוספת זמן שהוסיף השופט ושוב הם לא מאבדים נקודות שרק מעצים את החשיבות של הניצחון הזה כדי להשאר רלוונטיים.

טוב בחזרה למשחק אני זולג היום...

פתחנו עם כיוף בשער, פיינגולד, סק ודניאל כאשר בכנף שמאל קורנו ובימין חג'ג', ג'אבר, עלי ורפאלוב במרכז וחלאילי ופיירו בחוד. אני חושב שחלאילי קצת הלך לאיבוד היום בחוד, עד שהוא עבר לאגף שמאל ועשה כמה דברים יפים אבל פשוט במרכז הוא עוד לא כל כך מצא איך להשתמש ביתרון שלו שזה הצעד הראשון על פני הבלמים שלו ואולי היה מקום דווקא להכניס את חג'ג' למרכז שישחק לצד רפאלוב ואת חלאילי להעביר ימינה ולשחק כאילו 3421 אבל זה רק אני.

סק בחמשת הדקות הראשונות עשה 2 טעויות, גם בעשר דקות האחרונות הוא עשה 2 טעויות שכל אחת מהן נגד התקפה טובה יותר יכלה להסתיים בגול. ההגנה של חיפה טרם מצאה איזון וגם העומס על סק אדיר ודגו יהיה חייב לתת לו מנוחה לפני שיפצע וכמו שאמרתי לפני, להכין את שימיץ' כי מול הפועל תל אביב זה המשחק האחרון לדעתי של סק, אולי נגד הפועל פתח תקווה לאחר מכן.

משחק ההגנה של בני ריינה שהיה אחד הטובים שראיתי בליגה, נכון הם ספגו מול קבוצה עדיפה עליהם בהרבה והצליחו לכפות עלינו הרבה מהלכים שלא היו נוחים ובעיקר בסוף. אבל אם נדבר רגע על משחק ההגנה של ריינה, שימו לב שבכל פעם ששחקן חיפה קיבל כדור בתחילת המשחק נוצר מסביבו ריבוע של 4 שחקנים ששניים מהם עטו עליו ושניים חיכו לחטוף כדור או להתנפל על השחקן שיקבל את הכדור ודיי שיתקו אותנו בהתחלה. זה היה מתסכל אבל ממש יפה לראות.

מי שרוצה לראות רשמתי לי 2 קטעונים שהיו ממש אחד ליד השני 17:00 ו 17:28, בפעמיים בהם קיבלו שחקני חיפה כדור על קו שמאל עטפו אותם תוך שניות ארבעה שחקני ריינה והם שמרו על זה לאורך כל המשחק, במיוחד אחרי הגול שקיבלו.

משחק סולידי של פיירו, היה לו עקב יפה לרפאלוב שנסגר טוב מאוד על ידי הבלם נמניה משהויצ'יץ'... חיפה בכלל עשתה כמעט הכל נכון, הניעו כדור, עשו כמה דאבל פסים, מאיזושהי סיבה התעקשו על כדורים גבוהים לרחבה ולא לשחק על הארץ ובזה דיי ירו לעצמם ברגל כי חיפה הצליחה לבטל את הייתרון הכי גדול שלה על פני ריינה וזה המשחק הטכני על הארץ והדאבל פסים שלא תמיד הלכו כמו רפאלוב ופיירו, שרי ועוד שבעטו למעלה או לידיים של עמוס. הכדורים הגבוהים התחילו כבר מהמחצית הראשונה ואחרי הגול זה בכלל היה ניכר. זה לא שההתקפה של חיפה הייתה עד כדי כך כהה היום, זו ההגנה של ריינה שהגיעו מפוקסים ושמרו על זה לאורך כל המשחק. בתחילת המחצית השנייה, ב-10 הדקות הראשונות אפשר היה לראות שההוראות של דגו היו להשאיר את הכדור על הקרקע וההנעות כדור וההתמסרויות על הקרקע יצרו המון מצבים לחיפה. החילוף של ג'אבר וחג'ג' בשרי ודין יצר בור במרכז המגרש, מי שזוכר דיברתי על זה בהכנה על החשיבות להיות עם 2 קשרים הגנתיים מול ריינה, ולראייה אפשר היה לראות את המעבר ללחץ גבוהה של ריינה שרק התגבר אחרי הגול.

שרי נכנס פחות נוצץ ממה שאנחנו רגילים ויש לזה כמה סיבות, אחת הגיל, הבחור לא נעשה צעיר יותר. השנייה היא ששיחק עם רפאלוב קצת פחות מ-10 דקות וזה כבר הוביל לגול, טוב, אולי לא שרי אבל עלי שהשתלט שם על 2 כדורים בנונשלנט והעביר אותם קדימה, אחד אחרי השני כאשר בשני זה היה הכדור שהתחיל את הגול של רפאלוב. אבל חזרה לשרי, שרי צריך לשחק עם מישהו לידו, מישהו שיפרה אותו, איזה אצילי, חזיזה, דיא, רפאלוב, חג'ג', והוא היה שם לבד והסיבה האחרונה היא שיטת המשחק של להעיף כדורים שהתחילה בערך מהיציאה של רפאלוב וחלאילי והכניסה של קנדיל ושואו. כל אלו יצרו מצב שאין לו כל כך עם מי לשחק ושרי כבר לא השחקן לשלוח למרדפים אחרי כדור אלא התקתוקים הקטנים האלה שאנחנו אוהבים. בכל אופן, אחרי הגול ריינה עלו ולחצו בטירוף ובדקה 81 סק עם גליץ' של צלש או טרש, וגם 4 דקות מאוחר יותר עם דחיפה שבקלות יכלה להיות אדום אם לא היה נבדל. כמה החלטות ממש רעות של סק שאני יכול רק לנחש שנובעות מעייפות בעוד הוא השחקן היחידי ששיחק כל משחק במרכז ההגנה וחייבים לתת לו מנוחה, אבל מצד שני שיגיע עייף לנבחרת, שינוח שם.

בסוף המשחק שיחקנו עם גוני ושואו, שזה שילוב פחות טוב לדעתי ואפשר היה לראות את זה. הם לא מתואמים אחד עם השני ושואו כבר לא פה, הוא באליפות אפריקה מקווה לתת שם שואו ולעוף מפה, ככה לפחות זה נראה וגוני חייב לשחק עם מישהו כמו ג'אבר ועלי, או כל שחקן שרוצה לשחק ולא בא להעביר את הזמן.

גם דין נכנס פחות טוב למשחק, קיוויתי שהתקופה האחרונה הכניסה בו רעב ושהוא יטרוף את הדשא אבל נכנס קצת חלבי, והבעיטה היחידה שלו נראה לי הייתה דרדלה מול שער פתוח שהלכה דווקא לשוער ששכב בצד והמזל שהכדור המשיך לרפאלוב שבעט עם כל הלב... ככה בועטים כשרוצים להכניס גול דין, אנחנו יודעים שאתה יודע את זה, ודין יצטרך למצוא את מה שמכניס בו טרפת ולהשתמש בזה, לפחות להוכיח שיש לו מקום בהרכב כי אם חיפה חכמה היא תקנה את מדמון מחדרה, שכבש גם היום ועם כמה שבועות של אילוף ולמידה יש לו פוטנציאל להיות האווירון הבא.

וכמובן כמובן אי אפשר בלי לומר מילה טובה על כיוף ששוב עשה את העבודה ושמר על שער נקי, ורפאלוב הבלתי נגמר שאני זוכר שהוא עלה לבוגרים, הוא וגולסה, ואני זוכר איך אבא שלי זכרונו לברכה אהב לראות אותו משחק ואמר שזה אחד השחקנים הכי טובים שיהיו פה, וואללה אבא שלי היה מאוד שמח אם היה פה היום לראות אותו, פשוט תענוג של שחקן שבא לעבוד ולשמש דוגמא ומופת לכל הצעירים בדיוק כמו שאמרתי בפרקים הראשונים שדיברתי על החזרה שלו ובעוד כולם אמרו שהוא לא מראה מספרים, עשה טעות ושוב אותם נביאי זעם, אמרתי את זה הכי פשוט, גם אם לא היה מבקיע גול אחד העונה, אפשר לראות את ההשפעה האדירה שיש לו ולשרי על הצעירים. במיוחד לו, כי הוא שחקן בית, מבלי כמובן לגרוע ביכולות הפנומנאליות של שרי ואני שמח מאוד שהולך לו ולנו!

אז לסיכום, משחק הלחץ שלנו משתפר ממשחק למשחק, התיאום ההגנתי דורש שיפור וחשיבה מחדש על מי מתאים או לא מתאים להרכב והאם עוד שני משחקים הוא פתאום יתאים או שצריך לעשות חשיבה מחדש ולבחון אופציה אחרת אבל ככה זה לא בריא להמשיך. עלי וג'אבר מוכיחים שצריך להתאמץ קצת יותר ולהביא שחקן בקאליבר שלהם ועם כמה ששואו שחקן טוב, בלי רצון וזיקה למועדון כדורגל לא נראה ממנו אבל אולי ילך לו ממש טוב באליפות אפריקה ואפילו נרוויח עליו. שיטת המשחק שלנו חייבת דיוקים בכל הנוגע לרגעים האלה שלא בא לשחקנים לחשוב והם מעיפים כדור קדימה, כי בכל זאת, מדובר בחבר'ה צעירים שהרצון שלהם טוב, צריך להכניס להם קצת סבלנות וחכמה מן הניסיון העשיר שיש על הדשא וכמובן אלטרנטיבות נספות בהתקפה, אחת לפחות...

אבל חוץ מזה, ניצחון חשוב מאוד במקום בו מכבי תל אביב לא הצליחה והיא מצליח עם עין הרע בכל מקום אחר ואולי הסיבוב השני יביא עימו הפתעות נעימות...

 

וממקום מקדשנו בסמי עופר הקדוש עוברים למבלומפילד... ולמשחק ביום ראשון מול הפועל תל אביב.

הפועל תל אביב קבוצה עם עבר עשיר מאוד והווה קצת פחות. הקבוצה עם שווי שוק של 6.78 מיליון אירו, 24 שחקנים רשומים בגיל ממוצע של 24.1 והיא בין שלושת הקבוצות הכי צעירות בליגה יחד עם הפועל ירושלים ומכבי נתניה. המאמן בורג'ה לימה הספרדי שהגיע באוקטובר האחרון לאחר שמאמנה הקודם מונה לעוזר מאמן איאקס.

הפועל כרגע נמצאת במקום ה-5 והמכובד מאוד עם 18 נקודות ב-12 משחקים, ויחס שערים של 17 זכות ו14 חובה מה שבמבט ראשון מצביע על התקפה טובה, הרביעית בטיבה בליגה, והגנה פחות קצת פחות טובה. בגדול הם כובשים 1.4 שערים למשחק וסופגים 1.16 שערים למשחק, גם מכבי חיפה סופגת בדיוק שער למשחק בממוצע ומבקיעה 2.4 שערים למשחק.

מחידוש הליגה, התחילה בצורה מקרטעת שם הפסידה להפועל חיפה ולאשדוד ויצאה תיקו מול חדרה. לאחר מכן כבר היו לה רצף של שלושה נצחונות כאשר במשחק האחרון שהתקיים ביום שלישי ה 26.12, הפסידה 2-1 להפועל ירושלים במשחק שהיה דיי בשליטת ירושלים, לפחות בחלקים שיצא לי לראות. שלושת הנצחונות שלה היו דיי משכנעים כולל 2-1 על ריינה, 2-0 על מכבי פתח תקווה ו-4-1 על הפועל פתח תקווה.

מחידוש הליגה הם שיחקו במערכים של 352, 4231, 343 כאשר בשלושת הנצחונות האחרונים שלהם הם עלו במערך 352 שהתייצב כאשר חוסה רודריגז במרכז הקישור ובהפסד שלהם נגד הפועל ירושלים חוסה לא שיחק וזה הורגש בכל ניהול המשחק של הפועל תל אביב כאשר הוא הפך להיות הבורג הכי משמעותי לדעתי בהנעת הכדור של הפועל תל אביב.

כשהכנתי את הפרק, חלק הסטטיסטיקה באתר המנהלת לא עבד בחלוקה לקבוצה אבל ממה שראיתי הפילוג בין שערי הפועל תל אביב עובד בין 3 שערים של אלטמן, אוז'בולט וסניור ועוד כמה שחקנים שמוסיפים 2 שערים כמו לאיוס, צ'יבוטה ועוד שחקנים עם שער אחד ובבישולים רודריגז, לאיוס וצ'יבוטה עם 2 כל אחד ועוד שחקנים עם בישול אחד. ניתן ללמוד מזה את הדבר הפשוט הבא, אין להם שחקן משמעותי אחד והמשחק הקבוצתי שלהם לא רע בכלל, לפחות בכל הנוגע לחלוקה הבישולים והשערים. עומרי אלטמן מוביל את האיומים לשער בהפועל עם 20 איומים עם 6 מתוכם למסגרת כאשר אוז'בולט עם 15 איומים ומתוכם 8 למסגרת. לאיוס עם 16 איומים לשער ו-5 למסגרת. מהנתון הבא נוכל להסיק שעל אף שהפועל תל אביב מאיימת הרבה לשער אחוזי ניצול המצבים שלהם או המסוכנות שלהם היא לא הכי גבוהה ואוזבולט מסומן אצלי לפחות כאחד החלקים הכי מסוכנים שם וסניור, כי נתון שפסחתי עליו הוא כמות השערים של סניור שמתופקד לרוב כמגן כנף ימין ושימו לב לזה: הוא עם 3 איומים למסגרת וכבש 3 שערים. עד כה, כל בעיטה שלו למסגרת נכנסה מתוך סך של 8 איומים לשער.

מעבר לעבודה הטובה של סניור על הקווים, גם צ'יבוטה ואלטמן עם המון כדורי רוחב כאשר בממוצע הם עם 26 כדורי רוחב כל אחד. מבחינת איומים מחוץ לרחבה אלטמן עם 10 והבא אחריו לאיוס עם 5. קרי, הם מנסים פעם למשחק לפעמים אפילו אחת לכמה משחקים לבעוט מרחוק כל אחד ומעדיפים לדחוף כדורים לרחבה. לאיוס מקום שני בדריבלים ובדריבלים מוצלחים אחרי מילסון והוא עומד על 57 דריבלים כשמתוכם 29 מוצלחים וחלאילי אחריועם אחוז הצלחה גבוהה יותר שכן הוא עם 48 דריבלים כשמתוכם 27 מוצלחים.

מבחינה הגנתית חוסה רודריגז מוביל את הליגה עם 21 תיקולים מוצלחים וכמו שאמרתי לפני, הוא זה שתופס את מרכז המגרש ובלעדיו ההרכב שלה מחזיק פחות. אחריו גם יהב גורפינקל עם 19 תיקולים מוצלחים ואיינבינדר עם 18, בלוריאן עם 14 ובכללי הם עובדים קשה מאוד בהגנה.

עד היום התקיימו 168 משחקים רשמיים בין הקבוצות. 76 הסתיימו בניצחון של חיפה, 46 בתיקו ו-46 בניצחון של הפועל תל אביב. מתוך 168 משחקים, 14 בגביע, שם להפועל יש עדיפות של 5 נצחונות, 2 לחיפה ו-7 תוצאות תיקו. 2 בגביע הטוטו שהסתיימו בניצחון ירוק ו152 משחקי ליגה שהסתיימו ב72 נצחונות של חיפה, 41 של הפועל ו39 תוצאות תיקו.

משנות ה-2000 ועד היום היו 72 משחקים, כאשר 37 הסתיימו בנצחון ירוק, 15 להפועל תל אביב ו-20 משחקים הסתיימו בתיקו כאשר אם בודקים משנת 2020, כלומר מענות 2020-2021, התקיימו 9 משחקים, 1 בגביע הטוטו ו-8 בליגה וכולם הסתיימו בניצחון ירוק. ההפסד האחרון לחיפה היה בתאריך ה-30/5/2020 בעונת 19-20, בסמי עופר, 2-1, לחיפה כבש פלקושצנקו ולתל אביב ברשצקי ודמארי כאשר מאמן הקבוצה היה מרקו בלבול.

אז מה אני חושב שיהיה?

אני חושב שכמו תמיד זה תלוי במכבי חיפה. פערי הרמות הם גדולים השנה ואנחנו בפורמה טובה. לדעתי יהיו הרבה יותר שערים ממה שהיה נגד בני ריינה מהסיבה הפשוטה שהפועל קבוצה עם הגנה פחות טובה אבל עם שחקנים צעירים ומוכשרים שיכולים להפתיע. בכל מקרה לדעתי יהיו לפחות ארבעה שערים במשחק, בעיקר בגלל ששתי ההגנות סופגות כל משחק ולפי הסטטיסטיקה אמור להסתיים 3-1 אז אלך עם ההימור הזה.

שבת שלום לכולם וכמו בכל פרק תפילה שכל החטופים יחזרו בשלום ובמהרה, שכל כוחות הביטחון באשר הם ישמרו על עצמם ויחזרו בשלום למשפחותיהם וגם לכם, בצפון ובדרום שתשובו לביתכם במהרה, בשלום ושלא נדאר יותר למלחמות

 

והכי חשוב... יאללה מכבי

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם