עומאש מדבר כדורגל פרק 47 – הסרת הקללה

 עומאש מדבר כדורגל פרק 47 – הסרת הקללה

 

רבותיי היסטוריה!

אחד אפס קטן גדול של מי אם לא: רפאלוב. מכבי תל אביב עם 0 בעיטות למסגרת במחצית השנייה, רק 5 בעיטות לשער ובסיום המשחק זהבי מתעמת עם האוהדים שלהם... על זה בדיוק דיברתי בכל הנוגע ללחץ של המוביל, כשאתה שומע את זה שמאחוריך מתנשף, המחשבות מתחילות להתבלבל, החמצן כבר לא נכנס אותו דבר ואז טעויות קורות. ג'אבר במשחק לא פחות מהירואי, רבעיית ההגנה במשחק טוב מאוד וגם משחק טוב מאוד של כיוף שבהחלט עשה את שלו מלבד הטעות שלקח ביד את הכדור של שון.

דין בעוד משחק שפחות, קינדה לא בכושר, סייף נכנס עם הרבה אנרגיות ובגדול, אותן הבעיות של קבלת ההחלטות בשליש האחרון שאם היו מיושמות טוב יותר יכלו להפוך את התוצאה לתבוסה לא נעימה לאוהדים הצהובים אבל נעימה מאוד לנו... וגם צביטה קטנה בלב כשראיתי את קינדה עולה עם מספר 6...

עכשיו, בחיי שאני בחיים לא מדבר על שיפוט אבל ואו, נראה שדפקנו את התוכניות של גרינפלד שעל כל מאבק של רפאלוב שרק אבל ששחקן רכב על קורנו באגף וטיפס לו על הגב לא שרק ועוד לא מעט כאלה כולל נגיעת היד של גוני בגול ועוד לא מעט. היה מאוד רחוק מההתרחשות ולא ראה כל כך הרבה דברים כמו את התפיסה של רפאלוב שבהתחלה לא שרק עד שכנראה סימנו לו.

השארו לניתוח המשחק מול מכבי תל אביב וכמובן הכנה לקראת מכבי פתח תקווה...

  

ואו נודה על האמת, משחק מבריק זה לא היה. זה היה משחק יעיל מלבד בחלק הקדמי. מכבי תל אביב עם 64.3% החזקה בכדור, 8% הצלחה בקרוסים, 76.7% הצלחה במסירות וכמעט 50-50 במאבקים על הקרקע ... אבל 57% במאבקים באוויר, 59.3% הצלחה בתיקולים, 19 אינטרספשנס / חטיפות לעומת 6 של מכבי תל אביב וההבדל הכי גדול דווקא היה במחצית הראשונה בה ניצחנו 87.5% במאבקים באוויר, 66.7% הצלחה בתיקולים, במחצית השנייה הצלחנו בזה פחות אבל הרבה נחישות של ג'אבר בעיקר במשחק מטורף יחד עם כל שחקני הקו האחורי אפשרו לנו לצלוח את המשחק. זו בדיוק הנחישות שדיברתי עליה בפרק הקודם, חייבים להתחיל משם, בלי נחישות ורצון לנצח אי אפשר להגיע לכלום.

אז עלינו במערך 4231, בקו 4 שנטה שמאלה לעיתים ואפשר לפיינגולד קצת להכנס למרכז אבל גם לצאת להתקפות, מה שהיה נראה הרבה יותר טוב מהמשחק נגד הפועל ירושלים. אז כיוף בשער, פיינגולד בימין וקורנו בשמאל, שון ושימיץ במרכז. מעליהם ג'אבר ועלי, שלישייה קדמית זה חלאילי בימין, רפאלוב בשמאל, שרי באמצע ודין בחוד.

פתחנו חזק את המשחק וכבר בכמה דקות הראשונות לחצנו את השוער, רפאלוב ניסה לבעוט במקום למסור, דין ניסה לבעוט מרחוק במקום למסור וכל זה ב-6 דקות ראשונות... ואז מגיעה הדקה ה-13 שנעלה בדיעבד את המשחק כאשר חלאילי עושה עקיפה על רביבו שתאמת לא חשבתי שיצליח, מוסר החוצה לתנועה מדהימה של רפאלוב שבועט לא הכי טוב, מוסקרה הודף חלש ורפאלוב מסתער עם המון נחישות ומבקיע. הנחישות הזו של ליאור היא הניצוץ שחיפה הייתה צריכה העונה כדי לומר לכל מי שדאג לסגור את הדלת בנוגע לאליפות הזו שהכל עוד פתוח. והכל פתוח ואדבר על זה בהמשך...

שנייה אחרי הגול, התקפה של מכבי תל אביב, קרוס מטורף לזהבי שבועט בוולה ואינסטינקט אדיר של כיוף . התקפה לאחר מכן שרי מצליח לחטוף כדור שנמסר אחורה לבלמים וממהר מאוד בבעיטה במקום להכניס כדור לדין. היו כמה וכמה התקפות מסוכנות באחד מהם דקה 25 לערך שון שם את כל הגוף ומונע מהכדור לעבור. כמה דקות אחר כך שימיץ ששם את הגוף בצורה מעולה ומונע מזהבי את הכדור שגם הפריע לתורג'מן.

אגב דקה לפני ההתקפה הזו דין לא הצליח למסור מסירה של 2 מטר לשרי ואיבד את הכדור למתפרצת של תורג'מן בצד שמאל. ובערך בדקה 35, גולדברג גולש והכדור חוזר לכיוף שלוקח אותו בידיים, מצב מאוד מסוכן אבל הסתערות רבתית של כיוף, שון וג'אבר חיסלה כל אפשרות של תל אביב לעשות מזה משהו. לקראת סוף המחצית כבר הלכנו אחורה מאוד ואפשרנו לתל אביב לקחת את מרכז המגרש ולדעתי זה היה מכוון להגיע עם לחץ, להבקיע שער מוקדם ולתת לתל אביב לרדוף אחרי המשחק ולהפקיר את ההגנה, זה גם מה שהיא עשתה אבל מכבי חיפה השנה מאוד לא יציבה בחלק הקדמי.

לדין היו כמה התקפות שהוא פשוט הרגיז אותי, אחת בתחילת המשחק שהחליט לבעוט במקום למסור, שנייה קצת אחרי שלא בעט וניסה לצאת עם הכדור החוצה מהרחבה, אחר באזור דקה 39 כשהוא ורפאלוב פשוט רצו מאחורי השחקנים ולא אפשרו לשרי למסור להם, אחר כך הייתה את ההחטאה שלו מול השוער בכדור אדיר שקיבל לדעתי משרי, ובערך בדקה 63 שוב ניסה לבעוט במקום להכניס כדור לסייף... וזה חלק מהדברים בהם היה אקטיבי, מעבר לזה דווקא סייע במשחק הלחץ רק שהלחץ של דין להבקיע גובר על הלחץ שלו לסייע לקבוצה וחבל, אם הוא היה עובד יותר עם הראש ופחות מהבטן הוא היה היום יכול לסיים עם שלושער אבל למזלו אין אף חלוץ בספסל ולכן לא היה אפשר להוריד אותו לשם מוקדם.

בכל מקרה רפאלוב ועלי שפכו לאגר, כל אחד בזמנו אחרי משחק הקרבה נפלא שלהם וסייף נכנס במקום רפאלוב ומאוחר יותר גם קינדה עלה יחד עם סוף כאשר סוף תופקד כחלוץ ודווקא כמעט הגיע למצב אחרי שנכנס והוציא קרן וגם היה שם בגול של גוני שנפסל. אז קינדה עדיין לא בכושר משחק, הוא היה קצת איטי ומסורבל ואיבד לא מעט כדורים בדקות ששיחק אבל זה לא פייר, רק הגיע לקבוצה, טרם התאקלם ולא נשכח שהוא בכלל בפגרת סיום עונה בארה"ב אז יקח קצת זמן להכניס אותו לעניינים. סייף נכנס עם הרבה מחוייבות ודווקא אהבתי את זה, פספס 2 כדורים שאחד מהם היה חייב להכנס אבל שוב, משחק ראשון ונכנסו לחתיכת משחק והם חלק מההיסטוריה.

עכשיו דיברתי על זה שבמכבי תל אביב מתחיל לחלחל הלחץ ויכלו לראות את זה בעיקר במחצית השנייה, גם על רובי קין וגם על השחקנים במגרש. בדקות הסיום זה בכלל בלט בעבירה המלוכלת של סאבוריט, בעצבנות של השחקנים שלה ובסוף בעימותים של זהבי עם הקהל הצהוב... על זה בדיוק דיברתי, למי שהאזין, הלחץ של המוביל... עד עכשיו מכבי תל אביב הייתה בפסגה, מושלמת, אגו ועניינים, עכשיו פתאום תיקו בבית, הפסד בית, פער מצטמצם ל-5 נקודות... אם מכבי תל אביב לא תקח את עצמה בידיים, ואני מאחל מכל הלב שהם לא יקחו את עצמם בידיים ויתאפסו מחכות להם עוד לא מעט נפילות בתקופה הקרובה...

בכל מקרה המשחק עם 2 הקשרים ההגנתיים והשילוש הקדוש של חלאילי, שרי ורפאלוב נותן את הדין. היכולת של האחוריים לחלץ כדור ושל הקדמיים להוציא אותו בצורה מהירה ואיכותית קדימה היא באמת מופלאה. הבעיה שלנו שאין גיוון בתפקיד החלוץ, במשחק כזה הייתי רוצה את שוראנוב שישחק איתם, אבל נאלץ לחכות לשנה הבאה בתקווה שיחזור בצורה טובה. בכל מקרה עד סוף החלון יהיו חייבים להביא עוד חלוץ רק כדי שיהיה עם מה לשחק כאשר אחד פצוע או במקרים בהם פותחים עם שניהם.

עדיין קבלת החלטות לוקה בחסר אבל השחקנים הראו מספיק רצון ונחישות כדי לכפר על אי דיוקים בלשון המעטה בחלק הקדמי.

אבל יאללה, 1-0 על מכבי תל אביב, בבלומפילד ושברנו להם רצף הצלחות מטורף. אז דיי מזל שהמפגש אז נדחה לעכשיו, הכל בסוף קורה לטובה. ומהאופוריה בבלומפילד לסיוט של שימיץ.... אבל הפעם בבית ובלי שרי

 

מכבי פ"ת

הרבה השתנה מאז המשחק הקודם, חלק לטובה וחלק פחות. שימיץ' כבר קצת יותר מתחבר לעצמו ולקבוצה אבל ללא ספק הפעם יעמוד בפני משימה לא פשוטה, בעיקר נפשית. כי עד שהתחיל לשוב להרכב וסוף סוף התחיל להוריד חלודה ואת הנאחס של המשחק הראשון והנה, הוא חוזר מולם שוב. הפעם זה יהיה בסמי, כי במושבה פשוט לא עובד לנו השנה, עם הדחיפה של הקהל אני מאמין שיכולה וצריכה להיות תוצאה שונה ושימיץ מגיע אחרי שסייע לשמור מול מכבי תל אביב על שער נקי והיה לו משחק טוב מאוד. אנחנו מגיעים למשחק הזה בסגל מאוד חסר בלי שרי, סונדגרן, חזיזה, פיירו וחג'ג' בספק, בלי סק ושואו.

אז סיכום המשחק הראשון ניתן להאזין לפרק 16 ואעשה את הכנה זריזה ועניינית...

אז בואו נתחיל, מכבי פתח תקווה, שכבר איבדנו לה נקודות השנה עלתה מליגה לאומית לליגת העל בתחילת השנה יחד עם עוד יריבה עירונית שגם לה איבדנו נקודות ממש לא מזמן.

הקבוצה בעלת שווי שוק של 6.8 מיליון אירו, עם 24 שחקנים רשומים בגיל ממוצע של 25.6. הקבוצה ממוקמת במקום ה-11 עם 15 נקודות, 4 נצחונות, 3 תוצאות תיקו ו-8 הפסדים ביחס שערים של 10 שערי חובה.

מאז החזרה מפגרת המלחמה, פתחה פת עם הפסד לחדרה וניצחון 1-0 על נתניה. לאחר מכן רצף של 4 הפסדים רצופים כאשר במשחקה האחרון ברצף הזה הפסידה 2-1 למכבי תל אביב והקשתה עליה לא מעט. משחק לאחר מכן ניצחה בדרבי ושוב עם רצף של 3 הפסדים רצופים כולל משחקה האחרון בו הפסידה 3-0 להפועל חיפה. כלומר 2 ניצחונות מתוך 10 משחקים!

עד היום התקיימו 149 משחקים בכל המסגרות והחלוקה: בליגה הארצית התקיימו 2 משחקים, ניצחון אחד לכל קבוצה, בגביע התקיימו 9 משחקים, 4 נצחונות לחיפה, 3 לפת ו2 הסתיימו בתיקו. בגביע הטוטו התקיימו 5 משחקים, 1 לחיפה, 3 לפת ו1 הסתיים בתיקו. בליגה התקיימו 133 משחקים בכל השנים כאשר חיפה מנצחת ב 65, פת ב41 ו43 הסתיימו בתיקו. מאז שנות ה2000 התקיימו בין הקבוצות 66 משחקים, חיפה ניצחה ב 34, פת ב 15 ו17 הסתיימו בתיקו.

התוצאות השכיחות ביותר, כלומר אלו שקרו הכי הרבה פעמים הם: 1-0, 28 משחקים הסתיימו בתוצאה הזו, 0-0 ו1-1 ו-2-0, 18 פעמים כל אחת מהתוצאות. 2-1, 16 פעמים, 3-1, 11 פעמים ו3-2, 6 פעמים.

עכשיו לקצת סטטיסטיקה הזויה על המפגשים, עד היום כמו שאמרתי היו 6 משחקים שהסתיימו בתוצאה 3-2, מבלי להתייחס לפעם האחרונה, אחרי משחקים שהסתיימו בתוצאה הזו מכבי חיפה ניצחה 3 פעמים, פעם אחת בארצית ופעמיים בליגה. הפסידה פעם אחת ויצאה בתוצאת תיקו אחת ובכל הניצחונות זה היה בהפרש 3 שערים.

לעומת זאת אחרי ניצחונות של פתח תקווה משנות ה-2000 ועד היום, היו 6 תוצאות תיקו, 3 נצחונות לחיפה ו-2 לפתח תקווה במשחק לאחר מכן... אז נע בין תיקו לניצחון של 3 שערים לחיפה...

אחרי שבירברנו בירבורים,

במשחקים האחרונים שלה הקבוצה עברה בין מערכים כגון: 532, 433, 4231. בתכלס הקבוצה משחקת 4231, כאשר מעל רבעיית ההגנה יש את זרגרי/ג'אבר/טפר ויהושוע הצעיר שגם קיבל כמה דקות מול הפועל ירושלים כאשר מי שלרוב פותח הם זרגרי וג'אבר. מעליהם יש שלישייה התקפית שמונה את מאור לוי כ-10, ובכנפיים יש את ברשצקי /מחמיד/ג'ורנו וירדן כהן שנע בין קיצוני למגן שמאלי ובחוד את סליו גוינדו ומחליפו עידן טוקלומטי.

שחקנים ששווה לשים לב אליהם הם אנאס מחמיד עם 4 שערים ו-2 בישולים, עידן טוקלומטי עם 3 שערים, איברהים ג'אבר עם 4 בישולים, מאור לוי עם שער ו- 3 בישולים, סליו עם 3 שערים, מוחמד הנדי עם 3 שערים, ירדן כהן המגן עם 2 שערים ו-2 בישולים.

עידן טוקלומטי עם 36 איומים לשער כשמתוכם 28 ברחבה ו 12 מסך האיומים למסגרת, כובש כל בעיטה 4 למסגרת. הבא אחריו הוא ירדן כהן המגן עם 18 איומים לשער, 38 כדורי רוחב, שני בקבוצה בדריבלים עם 22 כאשר רק 11 מתוכם (50%) מוצלחים ומקום ראשון בתיקולים ובתקולים מוצלחים 32 תיקולים כשמתוכם 20 מוצלחים. בכללי האחוזי הצלחה בדריבלים שלהם לא גבוהים במיוחד שזה נתון מעודד. הבא אחריהם בסך האיומים לשער הוא סליו, עם 14 איומים לשער, 8 למסגרת כש13 מתוכם היו מהרחבה, כל בעיטה 2 או 3 שלו נכנסת לרשת והוא לא מגיע להרבה מצבים אבל הוא בהחלט מסוכן.

אחרי שצפיתי בשלושת התקצירים של המשחקים האחרונים של מכבי פתח תקווה אני יכול לומר כמה דברים, אחד ירדן כהן, אם מחפשים פרוספקט צעיר ולא רע בכלל כמגן שמאלי. מהיר, תכליתי, כמובן שהכל ביחס למכבי פתח תקווה ולדעתי יכול להיות קו מחשבה מעניין, הוא לא צעיר, בן 26, אבל עם החסר במגינים שמאליים בארץ רק אומר ששווה לשים עליו עין.

מעבר לזה, קו הגנה מסורבל, לא מסודר, שהולך לאיבוד בכל כדור עומק. שוער עם הדיפות לאמצע, השמטות בכדורי גובה ועמידה לא נכונה, כזה שחובה לבעוט לו מרחוק, עדיפות לכדורים שיקפצו קצת לפני השער וריבאונדים טובים וגם בעיטות מתוך הרחבה שהם השערים שפתח תקווה ספגה בשלושת המשחקים האחרונים, אגב ספגו 3 שערים בכל אחד מהמשחקים האחרונים שלהם.

המשחק הזה אמור להיות המתנה שהקו הקדמי שלנו חיכו לו, על הנייר זה אמור להיות משחק במעמד צד אחד, אבל ככה היה גם במשחק הראשון. השחקנים שלנו חייבים להגיע רעבים לא פחות משבאו מול מכבי תל אביב. לשאוף לנצח בכמה שיותר מאבקים, לקחת כל כדור, להגיע לכל כדור ראשונים והכי חשוב, לא לאבד נקודות כי מכבי תל אביב תשחק מול בני ריינה שהתפרקה במשחק האחרון מול בש ולאחר מכן דרבי שגם אמור להיות קליל לתל אביב, ואני מאמין שאחרי המשחק הזה הם יבואו בטירוף למשחק הבא לפחות אז אני לא מצפה שיאבדו שם נקודות.

אז תודה למי שנשארו עד עכשיו וכמו בכל פרק תפילה שכל החטופים יחזרו בשלום ובמהרה, שכל כוחות הביטחון באשר הם ישמרו על עצמם ויחזרו בשלום למשפחותיהם וגם לכם, בצפון ובדרום שתשובו לביתכם במהרה, בשלום ושלא נדע יותר למלחמות

והכי חשוב... יאללה מכבי

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם