עומאש מדבר כדורגל פרק 50 – פרידה מהמלך

 

עומאש מדבר כדורגל פרק 50 – פרידה מהמלך

 

נקודה הפרש, לכל מי שהספיד. לא יודע אם זו תהיה עונת אליפות, אבל, הקבוצה בהחלט סימנה בצורה שאינה משתמעת לשני פנים שאותנו אתם לא תספידו... לא נעים לי לומר אמרתי לכם, אבל בהחלט אמרתי את זה מתחילת העונה ועד ללפני שבועיים שכולם מיהרו להכתיר את מכבי תל אביב, בעיקר אחרי התיקו מול פתח תקווה... עוד לא והעונה עוד ארוכה מאוד.

מחצית ראשונה קצת מבורדקת, אבל עם שער של דין ו"ואו" איזה שער של חלאילי, שיותר משהעלו את רמת השמחה בסמי עופר הם העלו את רמת החרדה והלחץ במושבה... והמחצית השנייה, לפחות כך היה נראה בשליטה אבסולוטית של חיפה על אף שהנתונים מראים קצת אחרת...

ויחד עם ההצגה הזו סמי עופר נפרד הערב מאחד השחקנים הגדולים שהיו במועדון והקפטן שלנו, צ'רון שרי ויש לו עוד משחק אחד העונה, שזו מכה לא קטנה בכנף, ואם לומר את האמת זה לקחת את הכנף ולשבור אותה כמו גיטרה בהופעה של להקת רוק בשנות ה-90. זה ללא ספק אחת הפעמים שעם כל הכאב לאבד את שרי אפשר להבין שלהיות רחוק מהמשפחה בטח כשיש לך ילד שהוא לא בקו הבריאות קשה מאוד לתפקד גם כשאתה מקצוען ברמות הכי גבוהות כמו שרי. אז נתגעגע אליך, תהנה עם המשפחה, תעשה חייל בהולנד והמשפחה הירוקה שלך תחכה לך לשנה הבאה...

וכמובן איך אפשר בלי הכנה לקראת מכבי תל אביב...

 

פתיח וממשיכים

 

אז רגע לפני שננסה לנתח מה היה טוב ומה פחות במשחק, מעבר לעזיבה של שרי, תומר חמד חתם וחזר למועדון. לא בטוח שזה החלוץ הראשון שהייתי חושב עליו אבל הסגנון שלו מאוד דומה לזה של פיירו ויתכן וזה דווקא מהלך חכם, קארצב חתם במכבי תל אביב, בלטקסה גם, לסובוי עדיין מתנדנד ודיא סבע חוזר לכותרות ואחרי שאיבדו את שרי, לא בטוח עכשיו שימהרו לאבד את דיא... ושואו עושה חייל באליפות אפריקה ויש לי ספקות האם ישוב לישראל בתום הטורניר.

אבל על כל אלה יהיה לנו זמן לדבר.

בואו נתחיל, מכבי חיפה בהרכב שתמיד מזכיר לי ריבוע שמסובבים אותה טיפה ככה שהנקודה השמאלית גבוהה יותר מהימנית, שזה קורנו ופיינגולד, בשמאל וימין, שימיץ ושון במרכז, בקישור ההגנתי גוני וסייף, רפאלוב בשמאל, שרי במרכז, חלאילי בימין ודין בחוד.

עכשיו על פניו זה נראה כמו 4231, אבל בפועל זה המערך הדינאמי שדגו ניסה לפתח בתחילת השנה ואף אחד לא הבין מה הוא רוצה ועכשיו אחרי שהוא ייעל אותו בהרבה זה הרכב שנע בין 343/352/433/4231 וכו'... בהתאם למה שהמשחק צריך.

לדוגמא:  על הנייר פתחנו ב 4231, אבל, רפאלוב נכנס יותר למרכז לשחק עם שרי, כך שהמערך היה סוג של 3421, אחר כך עברנו למערך 41221 עם רבעיה אחורית, גוני, סייף ורפאלוב, שרי וחלאילי מתחת לחלוץ ודין, אחר כך עברנו שוב ל433 עם דין חלאילי ושרי בחוד, ולעיתים 442, עם שרי ודין בחוד וכן הלאה. מה שגורם לזה לעבוד עכשיו הוא קודם כל ההבנה של השחקנים שלנו לאיפה מצופה מהם להיות בכל זמן נתון, יש פה ושם בריחות אבל בגדול עושה רושם שעל אף שזה נראה אקראי יש פעמים שזה ממש מובנה ויש פעמים בהם השחקנים "זורמים" עם מה שקורה במגרש והקשרים ההגנתיים אחראים מספיק כדי להגיע לחפות בצדדים במקום אותו מגן שעולה וגוני עשה את זה לא מעט עם פיינגולד. מעבר אלינו, ליריב קשה מאוד לקרוא את השינויים האלה ולהגיב בכל התקפה נתונה בה משתנה המערך או הצורה בה מכבי חיפה תוקפת שבואו נאמר את האמת רוב ההתקפות שלנו נבלמות וחלק גדול מהן לא מדוייק ויש לא מעט איבודי כדור אבל זה לגמרי משתפר כי בסופו של דבר אחוז ניצול המצבים שלנו עולה, יש לביטחון שהקבוצה מקבלת מהמשחקים האחרונים השפעה לא קטנה על כך שהם לא לחוצים כמו פעם, להגיע לבעוט לשער בלי הכרה. היום למשל הם הגיעו אומנם ל 21 מצבי בעיטה עם 10 בעיטות למסגרת ו-4 בעיטות שנבלמו ואם לא הרצון לפרגן לשרי היו נכנסים עוד שניים או שלושה שערים.

בכל מקרה ב20+ דקות הראשונות משהו פחות עבד על אף שהגענו פה ושם להזדמנויות, רפאלוב שנכנס למרכז השאיר את קורנו לבד, כך שבימין היה תמיד את חלאילי ופיינגולד ובשמאל לעיתים קורנו נשאר ללא גיבוי, גם בהגנה אבל בעיקר בהתקפה שם המרחקים היו גדולים.

גוני וסייף עם משחק נפלא. אני כל כך אוהב את האינטליגנציה של גוני, את הצורה בה הוא משתחרר מלחץ ולדעתי עד דקה 17 הוא הצליח להשתחרר 3-4 פעמים ובכל פעם מסר לכיוון אחר ולשטחים פתוחים וסייף נלחם כמו אחוז דיבוק ולקח לא מעט כדורים, גם איבד לא מעט כדורים ועדיין לא הכי מדוייק במסירות אבל משחק ממש טוב לדעתי של שניהם שעשה את כל ההבדל...

דקה 23, דין מקבל כדור מטורף ובמקום למסור לרפאלוב שמאלה מאבד את הכדור, דקה 29, חלאילי במתפרצת ובמקום לשלוח שמאלה לרפאלוב שהיה לבד העדיף עוד נגיעה בכדור במקום לפרגן וזה קרה לו שוב פעם בדקה 50 שחלאילי מתמהמה עם הכדור ולא מוסר לשרי וכשהוא מסר לו זה היה במצב הרבה פחות טוב משיכל למסור וגם לדין הייתה עוד פעם כזו ואלו הזדמנויות שיכלו להסתיים בגול. לא אומר עכשיו שזה הדבר הכי נורא במשחק, כי בסוף כן הצלחנו לנצח ולהבקיע, אבל לדעתי שחקן כדורגל רוצה להיות כל הזמן הגרסה הכי טובה שהוא יכול להיות ואם שניהם ישפרו את הנקודה הזו באמת נהיה בלתי ניתנים לעצירה וחלאילי ימצא את עצמו בקבוצות טובות מאוד.

בכל מקרה זה הרגיש בתחילת המשחק שהשחקנים שלנו מנסים לדלג על שלבים בדרך אל השער וזה לא הלך, לדלג על מסירת מעבר, על הדאבל פס וישר למסור לעומק, אני שמח מאוד שהם הפסיקו עם זה וחזרו לשחק כדורגל נורמאלי וטוב. בין הדקות 32-36 היו מספר משוגע של איבודי כדור וחטיפות של חיפה, רובן היו של שרי שממש ניסה היום ללא הצלחה להבקיע, אבל תמרן והנהיג את הקבוצה לניצחון מתוק.

דקה 38, קרוס מטורף של רפאלוב לדין (אחרי מסירה של שרי לרפאלוב) ודין נוגח, צרפתי עוצר ודין מתקרב עד 2 מטר מהשער ומבקיע, זה מראה עם כמה חששות דין מתחיל כל משחק אבל בגול השני השתחרר לו. 2 דקות מאוחר יותר חלאילי מקבל כדור, חותך מהאגף למרכז ומשחרר טיל אדיר שלא אבו חנה ולא צרפתי יכלו להגיע אליו. שוב פעם גול של חלאילי בשמאל... רק אומר, השחקן לא הבקיע בימין השנה. עכשיו, הגולים האלה, הגיעו בדיוק לקראת סיום המחצית של מכבי תל אביב לדעתי או ממש בתחילת המחצית השנייה וכמה שהם הוסיפו לנו שמחה במושבה הם הכניסו את מכבי תל אביב לעוד יותר לחץ שהם לא הצליחו להשתחרר ממנו וסיימו את המשחק שלהם בתיקו. כמה דקות לאחר מכן פלקושצ'נקו מכניס כדור אדיר לשחקן נתניה ויציאה גדולה של שריף מצילה מצב לגול. המחצית הראשונה שלנו הסתיימה עם 5 בעיטות לשער, 4 למסגרת כשמתוכן 2 שערים...

מחצית שנייה נפתחת עם חילוף כפול של צרפתי, כשגלאבוב יצא וקוליקוב נכנס ואביב אברהם יצא ושבירו נכנס במקומו מה ששינה את המערך של נתניה לטובה אבל זה לא עבד לה. ובדקה 61 סייף יצא ודניאל נכנס לעמדת הקשר האחורי, שלדעתי זו אחלה החלטה, שהוצעה אגב בפאנל האנליסטים, וקצת היה לי מוזר שדווקא גוני נשאר 6 ודניאל עלה למעלה במקום שזה יהיה ההפך, אבל בסוף עם תוצאות קשה להתווכח וזה עבד לדגו. בכל מקרה דקה 64 לחץ גבוהה וטוב של חיפה, דין מצליח להשתלט על מסירה רעה של קוליקוב, עושה הטעיה ומבקיע. שער שני במשחק שני רצוף לדין.

דקה 67, רפאלוב מוותר על בעיטה מתוך הרחבה ומנסה לתת לשרי שפשוט לא צלח לו... ולאחר מכן חילוף משולש של חיפה, דין, רפאלוב וקורנו יצאו, סוף, קינדה ופיירו נכנסו. חילוף מעולה של דגו, ממש לא היה צריך למשוך אותם עוד כשיש את מכבי תל אביב ברביעי. בכל מקרה מאותו רגע בערך כל מכבי חיפה ניסתה בכל כוחה ששרי יבקיע גול, דאבל פס עם העקב עם קינדה, מסירה של פיירו, סיבוב של פיירו, וחילופי מסירות שלא היו מביישות את ההארלם גלובטרוטרס, מי שמכיר את קבוצת הכדורסל שנודעה במהלכים הוירטואוזים שלה ואם הקבוצה לא הייתה כל כולה מנסה ששרי יכבוש התוצאה במשחק הזה הייתה יכולה להיות אסטרונומית.

והפינאלה דקה 90+ קינדה בקרוס משמאל ופיירו נכנס טוב עם הראש והבקיע.

יש כמה דברים שממש היו טובים במשחק, כמו שאמרתי גוני וסייף בקישור ההגנתי. שון ושימיץ' במרכז ההגנה שהיו ראשונים לכל כדור ושון גם עלה להתקפה אחת וכמעט קיבל כדור ברחבה, פיינגולד שפנומן קטן הילד הזה, כמעט ולא עושה טעויות, קר רוח ואיזה מזל שלא חתם באולימפיאקוס בתחילת השנה. כמו גם דין שהתנועה שלו היום הייתה קצת יותר טובה, פיירו שנכנס ואולי לא ראינו הרבה אבל התנועה שלו השתפרה ממש, הוא נכנס נכון, ביצע כניסות עומק נכונות, גם הסיבוב שלו היה טוב, איבד אומנם שיווי משקל אבל בוצע לא רע, מסירה שכמעט הייתה בישול לשרי וסיים עם גול בראש שגם הוא תולדה של תנועה מאוד נכונה שלו. קינדה שמראה ניצוצות כדורגל ושיפור גדול ממשחק למשחק. ובכלל לדעתי יש פה התחלה של משהו טוב, מי שמאזין לי מההתחלה יודע שאמרתי את זה מהפרק הראשון, לצד הביקורת שהייתה ועדיין יש ויאללה בואו נקפוץ לגמר גביע הטוטו מול מכבי תל אביב.

 

 

מכבי תל אביב

ההכנה היום תהיה קצרה כי הכנה גדולה ומלאה עשיתי בפרק 47 בפודקאסט ואנסה לדבר על מה השתנה עד עכשיו ומה מכבי תל אביב עשו ואיך המשחק הזה יכול להרים את מכבי תל אביב אם לא ילקח ברצינות, ואם ננצח... יהיו לזה השלכות מאוד חיוביות כלפינו. כן, גם אם מדובר במשחק שעל הנייר ומחוצה לו מרגיש סתם תקוע וללא חשיבות, כי החשיבות המנטלית של המשחק הזה היא גדולה מאוד.

גם לפני המשחק נגדנו תל אביב מעדו,עם תיקו לחדרה, הפסד מולנו ואחרי תיקו מול ריינה ואז תיקנו הרבה בעזרת צוות השיפוט בדרבי. הם עשו תיקו מול בני ריינה 2-2, ותוצאה של 4-2 שקרנית מול הפועל תל אביב והיום 0-0 מול הפועל פתח תקווה במושבה.

אז מול בני ריינה, מכבי עלו בהרכב 4231, עם פרץ וואן אובריים מאחור, בעטו 11 פעמים לשער בלבד עם 4 בעיטות למסגרת כך שהסגירות של ריינה היו ממש טובות אחרי שריינה הפסידה 4 משחקים רצופים. בגול הראשון שספגה מכבי תל אביב מול ריינה, קרוס מצד ימין לשמאל, גם אלמוג כהן וגם דוידה שמרו רע. כהן נכנס לאמצע והפקיר את האגף ודוידה פשוט לא ידע מה לעשות ועזב את השחקן שלו, תל אביב איזנה עם לחץ גבוהה של דור פרץ וגם בגול השני שהגיע מקרן מצד ימין ולאחר מכן איזן שוב אחרי מסירת עומק של רביבו כאשר זהבי מדלג מעליו. משחק הגובה של מכבי תל אביב לא מי יודע מה ואולי תרגילים בנייחים יכולים לעשות את ההבדל.

הדרבי היה הרבה יותר מעצבן, מכבי תל אביב עלתה אליו עם מערך 352, שהוכיח לפחות בהתחלה שהוא הרבה יותר מסוכן, עם קנייקובסקי, ואן אובריים ודור פרץ בקישור כשתורג'מן וזהבי חלוצים. הפועל תל אביב התבטלו ישר מההתחלה ומכבי כבשה כבר אחרי דקה וחצי עם כדור לקנייקובסקי בשמאל שהכניס לתורג'מן. ואז אוהדי מכבי תל אביב זורקים זיקוקים ומה לא על כר הדשא לעבר השחקנים שלהם. ואז הדריכה של דור פרץ שנראית בבירור והואר החליט להמשיך, החלטה הזויה... הרבה נאיביות מצד הפועל תל אביב שלחצה טוב אבל ספגה את השני אחרי שזהבי ניסה לבד, הכדור נהדף והגיע לתורג'מן שהבקיע. ואז קרוס מצד שמאל, כדור ננגח שוב למרכז הרחבה ואוז'בולט נוגח פנימה, שוב פעם משחק הגובה במרכז ההגנה של תל אביב, ובעיקר של דודיזדה שעלה כבלם שלישי. כעבור כמה דקות קרן קצרה שהפכה לכניסה מצד ימין ברחבה והוצאה החוצה לארצ'ל שעמד על ה16 ובעט פנימה ולא היה חסר הרבה שגם יובילו ואז שוב פעם הפועל נאיבית מאבדת כדור לזהבי שבועט מ-7 מטר פנימה. בדקה 57, לוקאסן מרים רגל ובועט בפניו של שחקן הפועל ומפיל אותו לרצפה והשופט שהיה מול זה וגם הואר פשוט מתעלמים, החלטה ששינתה את כל מהלך המשחק כאשר כמה דקות לאחר מכן נשרק פנדל הרבה פחות ברור לזכותה של מכבי תל אביב.  אבל משחק שני ברציפות שההגנה של מכבי תל אביב סופגת שני שערים וזהבי שרב עם האוהדים בסיום המשחק... מצביעים על לחץ גדול מאוד של מכבי תל אביב.

במשחק היום נגד הפועל פתח תקווה הם הרימו 36 קרוסים, בעטו 24 בעיטות לשער, 18 מתוכן מחוץ לרחבה, ורק 7 למסגרת. הם ניצחו ברוב המאבקים, ברוב התיקולים ועדיין, הלחץ מכרסם בהם לאט לאט ואחרי היום הוא עוד יותר מורגש כשאנחנו נושפים להם בעורף עם נקודה הפרש שכבר בעוד שבועיים ב 5.2 זה יכול להתהפך כשיפגשו אותנו בסמי עופר ובאנחה שאנחנו מנצחים את הפועל באר שבע כאשר למכבי תל אביב יש משחק מול הפעול ירושלים.

במשחקים האחרונים של מכבי תל אביב הם לא מצליחים לנצח ברוב המאבקים, מלבד המשחק נגד הפועל ת"א, אבל שם הם קיבלו דחיפה מהשופטים. אבל בששת המחזורים האחרונים, כולל ניצחון על הפועל חיפה ועל אשדוד, מכבי תל אביב עומדים על אחוז ניצול מצבים יחסית קטן, זאת אומר שהם בועטים הרבה ופוגעים מעט. הם עומדים על בין 18-46 אחוז מלבד המשחק מול הפועל תל אביב שבעטו 13 ו-8 הלכו למסגרת כשמתוכם הבקיעו 4 שערים. זה היה משחק יחסית חריג לאחרונה. זה לא קל לחסום את מכבי תל אביב מלבעוט, אבל בהחלט אפשרי לתת להם קצת ספייס, צעד לאחור ופשוט לא לתת להם זוויות טובות. נכון, יש עם זה בעיות כמו אופציות המסירה וההצטרפות שלהם להתקפה ויכולות אישיות של שחקנים מצויינים כמו זהבי, תורג'מן, קנייקובסקי, דור פרץ ועוד לא מעט שחקנים כמעט על כל עמדה.

השנה מכבי תל אביב כבר לא קבוצת ההגנה של איביץ', הם עומדים על 57% הצלחה בתיקולים, מול מכבי חיפה עמדו על 38%. כל זה לפחות על ששת המשחקים האחרונים שלהם. במשחק מול חיפ ההאחרון הם היו הרבה יותר מדוייקים מאיתנו בחצי של היריב, אבל כאן נכנס הרצון... וג'אבר.

בלטקסה נפצע וזה ממש משמעותי כי למכבי תל אביב אין בלמים במערך החדש הזה של קין 532, ולדעתי אם יפתח עם דוידזדה כבלם שמאל כמו בדרבי זה יהיה נפלא למכבי חיפה ואחרי המשחקים האחרונים קשה לי לראות את קין פותח בקו 4, אבל אולי ינסה להתחיל התקפי, בכל זאת מדובר בגביע הטוטו ולא משחק ליגה.

אז אנחנו נחסר לא מעט שחקנים, חלקם ישובו לסגל, אבל ללא דניאל, ג'אבר, עלי היה חולה היום אבל נקווה שיהיה כשיר והרבה שחקנים חדשים על אף שסייף לדוגמא נכנס כאילו שיחק בקבוצה שנים ותומר חמד

מכבי תל אביב יגיעו להשיב את הכבוד שלהם אחרי הניצחון שלנו בבלומפילד. וכאן יש 2 התכנויות עיקריות שאני חושב עליהם, או שהם מנצחים או אנחנו ולכל היתכנות השפעה מאוד גדולה לדעתי להמשך העונה ובעיקר למשחקים הקרובים כי אחרי המשחק מולם יש לנו משחק גביע נגד הפועל כפר סבא, הפועל באר שבע ושוב מכבי תל אביב... אז כל תוצאה מלבד ניצחון עלולה להכניס את מכבי תל אביב למצב מפוקס, אחרי כמה משחקים רעים ולהרים אותם מהמצב שנקלעו אליו ולהגיע למשחק ליגה, שהוא חשוב בהרבה עם יתרון מנטלי ותואר אחד ביד ואותנו למצב פחות טוב, כי גם לאבד את התואר הזה, גם לאבד את שרי, והכל באותו יום זה יכול להיות יותר מדי ונגד הפועל באר שבע אנחנו נצטרך כל גרם של אמונה כי לדעתי המשחק הזה הרבה יותר מפחיד בטוטו טרנר מאשר מכבי תל אביב בסמי...

המשחקים הבאים שלנו כמו שאמרתי הם גמר גביע הטוטו, שמינית גמר גביע המדינה, הפועל באר שבע בחוץ, מכבי תל אביב בבית, ביתר ירושלים בטדי, משחק ראשון בקונפרנס מול גנט, דרבי, משחק חוץ מול גנט ואשדוד ובליגה עובדרים למשחק בשבוע והטירוף נגמר.

אז מצד אחד יש לנו עוד זמן לבנות מומנטום מפחיד בקצב המטורף בעיקר אל מול היריבה שלנו שאם תפסיד לנו שוב אני מאמין שתהיה להם התפרקות במשחק ליגה, קשה לי לראות את מכבי תל אביב עולים מולנו בבית אחרי שנוצחו פעמיים העונה... במיוחד לא הקבוצה של רובי קין שבמשחק מול חיפה היה אובד אצות כמו הסגל של חיפה אחרי השוויון מול הפועל פתח תקווה.

השחקנים שלנו לא צריכים לעשות הרבה, צריכים לשחק כדורגל יעיל, מול היריבות לאליפות אין צורך להבריק במשחקים, נכון שזה יפה לרזומה וליום שאחרי המשחק, אבל לעונה, במיוחד בעונה הזו בקצב המשחקים הרצחני הזה אפשר לפשוט לשחק עם סגירות טובות, רצון, לחימה וניצול מצבים.  

 

אז תודה למי שנשארו עד עכשיו וכמו בכל פרק תפילה שכל החטופים יחזרו בשלום ובמהרה, שכל כוחות הביטחון באשר הם ישמרו על עצמם ויחזרו בשלום למשפחותיהם וגם לכם, בצפון ובדרום שתשובו לביתכם במהרה, בשלום ושלא נדע יותר למלחמות

והכי חשוב... יאללה מכבי

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם