עומאש מדבר כדורגל פרק 41 – היי פייב ורשימת קניות

 עומאש מדבר כדורגל פרק  41 – היי פייב  ורשימת קניות

 

אחרי פתיחה רעה וחוסר תיאום מוחלט וכמה טעויות קריטיות של סק, הצלחנו להתעשת, השחקנים נתנו עד דקה 75 את כל מה שיש להם והיה להם לא מעט. שרי ורפאלוב עם מסירות אמן, חג'ג' וחלאילי המוכשרים והבומבה של פיירו שכמעט עקרה את השער מהמקום. היום בפרק על מסע הקניות החדש של אלברמן, על המשחק וכמובן הכנה לבני ריינה ברביעי....

וכמובן מזל טוב לגיא צרפתי על מינויו למאמן מכבי נתניה, תצליח מוכשר שאתה!

 

פתיח וממשיכים

 

רגע לפני שנעבור לדבר על המשחק, אחרי ההחתמה של קני סייף על הפרק לקראת ינואר עולים שמות נוספים כגון גדי קינדה ודניל לסובוי.

על גדי קינדה אין צורך להסביר, אבל בכל זאת בקצרה, גדל בקבוצת מ.ס. אשדוד, משם עבר לביתר ולאחר מכן ועד היום שחקן קבוצת קנזס סיטי, בליגת ה MLS בארה"ב והיא מדורגת נכון לכרגע במקום ה-8 בבית המערב. בן 29, שווי מוערך של 4 מיליון אירו, כאשר הוא שחקן עמדה 10, קשר התקפי שגם יכול לשחק באגפים. אחרי 20 מחזורים הוא עם 3 שערים ו-6 בישולים ובעל 7 הופעות במשחקי נבחרת בהם כבש 2 שערים.

דניל לסובוי, בן 25, ממוצא רוסי ואוקראיני, עם שורשים יהודיים. שווי של 1.8 מיליון אירו, משחק לרוב בתפקידים של כנף שמאל וזוהי העמדה המועדפת עליו. כמו כן משחק גם כקשר התקפי בעמדת 10. רגל חזקה ימין מה ששם אותו בקטגוריה של אינוורטד וינגר, אבל גם רגל שמאל שלו טובה מאוד. גדל במחלקת הנוער של דינאמו קייב, משם עבר לזניט, שיחק שם בקבוצת המשנה, לאחר מכן עבר לעוד קבוצה "ארסנל טולה" ברוסיה ומשם לדינאמו מוסקבה שם משחק עד היום כ-3 עונות בערך יחד עם אלי דאסה.  בעל הופעות בנבחרות הנוער של אוקראינה ושל רוסיה כאשר השנה הוא עם 8 הופעות ללא שערים או בישולים. מסרטונים ברשת, מדובר בשחקן מהיר, טכני, דריבליסט טוב מאוד וכמו שאמרתי בעל 2 רגליים טובות כאשר ימין היא הדומיננטית. הוא מקבל לרוב את הכדורים עם הגב לשחקן ומבצע על השחק השומר שלו סיבוב ושינויי כיוון, הטעיה לימין ומושך לשמאל או להפך עם צעד ראשון מהיר ועושה רושם של שחקן טוב מאוד.

בכל הקריירה, עד עכשיו הוא עם 129 הופעות בליגה, 13 שערים בשלושת הקבוצות ששיחק בהן. לא מדובר בסקורר בסגנון של אצילי, אבל מדובר בשחקן בסדר גודל טוב מאוד לליגה עם יכולות כדרור ומסירה.

אותי מעניין יהיה לראות איך יבצעו את הרוטציה עם כל השחקנים האלה, כשעל משבצת 10 יש את שרי, רפאלוב, קינדה (באנחה שהוא יחתום), צד שמאל את לסובוי, סייף, חג'ג', קורנו, סוף, שיבלי... ואפילו לא הזכרתי את חזיזה, מבינים את הכוונה שלי?

יהיה מעניין לראות אילו שחקנים יעזבו בינואר, ואיזה עוד שחקנים יגיעו, כי טרם שמעתי על בלמים שמגיעים ושם אנחנו כבר יודעים שהרוטציה בעמדות האלה לא משהו ודיי נתקעה ובו מעדיפים את פיינגולד וגרשון על פני שימיץ' שהיה אמור להוביל כי בינואר סק טס לבערך חודש, ומספיק פציעה אחת או שיצליחו למכור את שימיץ' אנחנו נשארים עם מרכז הגנה שוב לא מתואם.

הייתי שמח לשמוע על חלוץ נוסף שיגיע לרוטציה, השווי של פיירו לפי טראנספר מרקט הוא 2.8 מיליון אירו, רק אומר. ואולי אפילו קשר הגנתי, יתכן ושואו ושימיץ' ימצאו את דרכם החוצה, אולי חיפה בונה על הופעה טובה של שואו שתעזור לשנע אותו עם קצת רווח בעוד על שימיץ' אין לי ספק שיפסידו אם ימכר עכשיו ואם לא ימכר, באיזה כושר משחק נקבל אותו?

בכל אופן עד עכשיו הרוטציה שלנו הייתה בעייתית והיא השתפרה מאוד, כן, כן, אפשר להתווכח על זה, אבל הייתה קצת יותר רוטציה, לא תמיד לדעתי במקומות הנכונים, אבל הכמה משחקים הבאים יעידו לאיזה כיוון הולכים.

לדעתי שבלי ימצא את עצמו מושאל, חבל על הפיתוח שלו, אם לא מתכוונים לתת לו דקות וכמו שזה נראה יחד עם השחקנים שמגיעים ו/או על הכוונת לדעתי זה עדיף בשבילו ובשביל המועדון לקבל שנה הבאה שחקן בשל יותר.

מה גם שעם השחקנים החדשים שהגיעו יתכן ודגו יצטרך לשנות מערך ל-סוג של 433, או 4132, 41221, 4231 או וריאציה כזו או אחרת אבל בקו 4 ולא בקו 3. דבר שיאפשר לקבוצה לשחק עם קשר הגנתי אחד או 2 ועם 2 קשרי 10 כמו שרי/קינדה/רפאלוב, כאשר בכנפיים יש כח משמעותי לרוטציות ובכלל השחקנים אמורים לשדרג את ההתקפה שלנו משמעותית, על אף שכרגע נראה שהמצב לא כזה רע ודווקא החיזוק המתבקש הוא בייצוב ההגנה.

אבל אפסיק לחפור על זה, מאמין שמפרק לפרק נתוודע על עוד אופציות, שמות וספקולציות לדון בהם.

 

בואו נדבר על המשחק...

עלינו עם הרכב סופר הרפתקני שנוסה בהצלחה בשלהי המשחק מול אשדוד ועשה את כל השינוי והוא: כיוף בשער, סק, קורנו ודניאל, קנדיל וחג'ג' בכנפיים, ג'אבר קשר הגנתי, רפאלוב ושרי מעליו וחלאילי ופיירו בחוד.

בגדול מדובר אפילו לא בקו 3 אלא בקו 1. אני מבין את הרצון של דגו למקם מגינים כמו קורנו ודניאל כבלמים בצדדים כדי שיוכלו לסייע במשחק האגפים והנעת הכדור אבל בהתחלה יצר קצת יותר ברדק מתועלת, בכל זאת זה הרכב שנוסה בסוף המשחק מול אשדוד והניב תוצאות טובות, גם כאן בגדול.

תחילת משחק סופר אגרסיבית של חדרה, צהוב של גלזר שיכל בשקט לקבל עוד אחד לפחות ומנגד דקה 9 חוסר סדר בהגנה וקורנו מוריד כדור בראש לסק ושחקן חדרה מקדים אותו ומוסר למדמון שקורנו בינתיים עוזב אותו ומשאיר אותו לבד וכיוף נותן אחלה הצלה שבעולם.

אחרי זה, חדרה שמרה אישית את ג'אבר, שרי ורפאלוב, ממש שחקן לשחקן ודיי עצרה והפריעה לכל הנעת הכדור של חיפה ואז עוד טעות של סק שמשתהה עם הכדור, מדמון שאורב לו מצליח לחטוף וכשהוא אחד על אחד מול כיוף דוחק פנימה וקובע 1-0. סק בטעות שימיץ' ולאחר כמה דקות שוב עשה טעות איומה, בתחילת המשחק היה לסק מאוד קשה עם מדמון.

חלאילי בהתחלה לא כל כך מצא את המקום שלו בחוד ואז התחיל לזלוג קצת ימינה וזה פינה אותו מאוד וסייע גם לשרי ורפאלוב להשתחרר במרכז. אבל זה לא כל כך הלך ואפילו שרי צעק על פיירו באחת ההתקפות. כמה התקפות לאחר מכן, קורנו באגף מוסר פנימה לרפאלוב שמעביר לחג'ג' שעושה סיבוב נפלא וקובע 1-1.

הורגש שחיפה רוצה, השחקנים שרפו את הדשא בעצימות גבוהה מאוד והגול השני של חלאילי הראה כמה כח וכח רצון יש לילד הזה ואיזה כיף שהוא כובש, ובואותו זמן במקביל מכבי תל אביב הצליחה להשוות.

3 דקות לפני האדום כתבתי לעצמי שאני אתפלא אם הם לא יסיימו עם אדום הפועל חדרה והופ עבירה שהיא לעצמה אדום של דיא לבבידי על חג'ג' ורפאלוב עושה 3-1 ממש כמו בדרבי. מודה שהיה לי חשש לאיך חיפה תעלה במחצית השנייה, אבל עלו מפוקסים וכדור פנימה לפיירו שהוכשל ברחבה קבע פנדל. פייר שפיירו עמד לבעוט החסרתי פעימה אבל הטיל שנתן כמעט עקר את השער... אחרי הגול הרביעי חדרה ירדה לשחק בקו 9 עם מדמון למעלה. וג'אבר שואו, כמה אנרגיות הוא השקיע במשחק וכמה הוא רץ, מי שזוכר בתחילת העונה אמרתי שכשהוא יתחיל לרוץ אנחנו נראה דברים טובים ובמשחקים האחרונים הוא מצליח למצוא את הכוחות לשרוף את הדשא בלי הפסקה.

עכשיו בואו נדבר על הגול החמישי, תענוג צרוף של כדור עומק נפלא של שרי לחלאילי שמעביר רוחב ורפאלוב לא מגיע אליו אבל מגיע לחג'ג' שבועט פנימה. היו כמה וכמה התקפות כאלה לאחר מכן שאולי לא הצליחו אבל משהו בשחקנים היה נראה שהם מכייפים, שהם פשוט נהנים לשחק ועד החילוף הרביעי הם באמת טרפו את הדשא, אבל לשואו אין את אותן האנרגיות כמו של ג'אבר ומהדקה ה69 לערך, הורגשה ירידת המתח על אף שהיו לא מעט ניסיונות אבל רובם היו בהרמות סתמיות לרחבה, שנכון התפספסו לפעמים על מילימטר, אבל בכל זאת... השחקנים כבר היו עייפים. היו עוד כמה צ'יפים של רפאלוב ושל שרי אבל הם כבר היו עייפים אך מרוצים.

אז לדעתי האישית אחרי המשחק הזה אפשר לסכם את התקופה של שימיץ' בחיפה, אם במשחק של 5-1 לא נתנו לו להכנס כנראה שלא בונים עליו, לטוב ולרע, כי להחזיר אותו לשחק זה ממש לא רציני ואפילו מעליב באופן כלשהו ולדעתי ככל שהמשחקים מתקדמים והוא לא רואה דשא זה בעוכרו ובטח לא תורם מוראלית ונפשית. ובעניין דומה לדעתי האישית גוני טוב יותר משואו, בכל אספקט בטח שבדחיפת הכדור קדימה ובכלל בכל מה שקשור להנעת הכדור. ואולי לשנה הזו יהיה אפשר להשאר עם גוני, ג'אבר ועלי ועם הרכישות העתידיות שדיברתי עליהן לא יודע אם חייב להביא עוד זר, אולי בלם במקום שימיץ' וחלוץ, מי יודע אולי יתמזל מזלנו ונמכור את פיירו בסכום לא מבוטל...

בכל אופן, עניין הרוטציות מתחיל להשתפר, כן יש שיתוף רחב יותר, חוץ משימיץ', אבל סתם נקודה למחשבה שעלתה בי היא שרי ורפאלוב, שבואו, לא צחוק החברה כבר קצת מבוגרים, לתת להם 90 דקות במשחק כזה, קצת בזבוז אנרגיות. יש את בני ריינה שמעולם לא ניצחנו במחזור הבא עוד שלושה ימים, לאחר מכן את הפועל תל אביב שנתנה כמה משחקים טובים ונמצאת במצב טוב מזה שהיה בתחילת הליגה, הפועל פתח תקווה, הפועל ירושלים ומכבי תל אביב בבלומפילד. כלומר מספר משחקים לא קלים בכלל לפנינו כאשר אי אפשר לזלזל בבני ריינה שנתנו פתיחת עונה חלומית כשהיא במקום רביעי עם 20 נקודות ב-11 משחקים, אבל רגע עם ריינה, עוד רגע זה בא.

העדר אלטרנטיבות התקפיות ניכר היום במשחק של חיפה שהיה חסר איזה חלוץ רענן ורעב שיכנס ואולי יאלץ את שחקני חיפה לשחק על הקרקע מאשר להרים קרוסים סתמיים לרחבה. וכמובן העדר אלטרנטיבות למרכז ההגנה מאלץ את דגו לשחק משחק דיי מופקר הגנתית אבל התקפי בטירוף שכל עוד זה עובד כולנו שמחים אבל מתישהו זה פחות ילך, טוב, אולי מתישהו רחוק כי בואו נודה בזה הליגה השנה מהחלשות שאני זוכר ומסתמן שהתחרות בתכלס תהיה בין 2 קבוצות ולא שלושה כמו שהיה שנה שעברה ומכבי תל אביב פשוט לא מאבדת נקודות והיא עם 9 נצחונות ותיקו אחד, נגד בני ריינה.

 

אז בואו נדבר קצת על בני ריינה,

המשחק מול בני ריינה יתקיים ב27 לדצמבר, יום רביעי בשעה 20 במקדשנו, סמי עופר.

בני ריינה היא הקבוצה היחידה בליגה שטרם ניצחנו אותה מעולם. הפסד אחד ותוצאת תיקו בסך 2 המשחקים שהתקיימו בין הקבוצות מאז ומעולם. מריח כמו עוד היסטוריה של דגו? האם הוא יצליח היכן שבכר נכשל?

בכל מקרה בני ריינה ממוקמת במקום ה-4 עם 11 משחקים, הפסד אחד להפועל תל אביב, והיא הוציאת תיקו מול מכבי תל אביב בלומפילד! בנוסף להפסד להפועל תל אביב הם עם 5 תוצאות תיקו ו-5 נצחונות כאשר בששת המחזורים מאז חידוש הליגה המאזן שלה עומד על: 2 תוצאות תיקו, 3 נצחונות והפסד. במאזן שערים של 15 שערי זכות ו-8 שערי חובה כאשר מכבי חיפה עם 10 שערים ב-10 משחקים והיא סופגת בממוצע כל משחק, חוץ משני המשחקים האחרונים בהם סיימה עם מאז שערים של 7-0 ובני ריינה מגיעה לאחר ניצחון 1-0 על הפועל פתח תקווה ותיקו 1 מול הפועל ירושלים.

בני ריינה היא קבוצה בעלת שווי שחקנים של 5.10 מיליון אירו בערך, סגל מצומצם של 22 שחקנים בממוצע גילאים של של בין 27.5 ל-28.1 והיא הקבוצה הכי מבוגרת בליגה, אגב בטראנספר מארקט יש 2 מספרים שונים תלוי היכן בודקים, כנ"ל גם בנוגע לשווי השחקנים. מבחינת הגילאים לבני ריינה יש את הסגל הכי מבוגר בליגה, שמצד אחד זה המון ניסיון ומן הצד השני זה סגל שחלקו כבר קצת אחרי שיא הכושר. מבחינת השווי אז בני ריינה ממוקמת במקום הלפני אחרון אבל, בליגה היא התחילה את העונה טוב וגם המשיכה איתה עד לשלושת המחזורים האחרונים. אבל מדובר בקבוצה מסוכנת עם התקפה טובה והגנה טובה.

בהתקפה יש את שלומי אזולאי הותיק עם 5 שערים ו-4 בישולים שהוא למעשה מעורב ביותר ממחצית שערי הקבוצה. אליו מצטרפים פרדי וארגס עם 2 שערים ושני בישולים, ממאדו סמבה שהוסיף עוד 2 שערים מההגנה ועד כמה שחקנים שהוסיפו שער אחד כל אחד.

בגדול 3 שחקנים שהם המאיימים המרכזיים לשער: קייס גאנם עם 21 איומים, מארק קוסטה עם 20 איומים והיחידי שמבקיע מהם הוא שלומי אזולאי עם 16 איומים (13 מתוך הרחבה) ואחוז ניצול מצבים מצוין כאשר 10 איומים הולכים למסגרת, כך שכל בעיטה שנייה שלו למסגרת היא שער. בעוד קייס גאנם עם 9 איומים מחוץ לרחבה, קוסטה ושוקראני עם 5 בעיטות מחוץ לרחבה כ"א.

מערכים,

בכמה משחקים האחרונים הם שיחקו עם מערך של 4231, 442 ופעם אחת עם 4141. בתכלס הם יותר משחקים סוג של 4231, כאשר בשני המשחקים האחרים הם ציוותו את אזולאי בכנף שמאל ואת וארגס בכנף ימין כאשר גאנם בעמדת החלוץ זה לא כל כך עובד להם ואחרי כמה משחקים שהם יותר סחפו את המגרש בשלושת המשחקים האחרונים הם עם הפסד, ניצחון 1-0 ותיקו. שוקראני ואוסמן תומסים את מרכז המגרש כאשר וארגס, קוסטה ואזולאי מתחת לחלוץ. על אף העובדה שהם רשומים כ 442, זה לא באמת 442 קלאסי אולי יותר בעמדות הגנתיות אבל בתבנית התקפה הם ללא ספק עם 4 שחקני התקפה עיקריים: גאנם, אזולאי, קוסטה וורגאס. כאשר סמבה ונמנייה "משהו-יצ'יץ'" תופסים מרכז הגנה חצי גבוהה, נמנייה הוא 1.87 וסמבה הוא 1.84, אבל שניהם מאוד חזקים ומצליחים לסגור טוב מאוד את ההגנה וסמבה גם עם 2 שערים, סוג של סק. לשניהם יש משחק ראש טוב וגם משחק רגל **צריך לבדוק תקצירים בנוגע למשחק הרגל והנעת הכדור***

זה אחלה משחק לפתוח בו עם 2 קשרים הגנתיים כדי שיחד עם שלישיית הבלמים יוכלו להיות בעדיפות מספרים בכל זמן נתון על שלישיית הקשרים ההתקפיים והחלוץ של בני ריינה. דמיינו כמו פירמידה של 3 שחקנים ומעלייהם עוד 2, ככה חלוץ נשמר על ידי אחד הבלמים ו2 הקשרים שמעליהם דואגים לגדוע את הנעת הכדור כלומר כל פעם על מי שמוביל את הכדור ושני הבלמים החופשיים אמורים לחתוך מסירות קרי, להגיע ראשונים לכדור ולקרוא את המסירות שבתקווה יהיו תחת לחץ של הקשר ההגנתי שיוצא על מוביל הכדור.

מעבר לזה ששחקני הכנף יכולים לסייע גם כן, זה נורא תלוי עם מי מהכנפיים משחקים, על אף שחלאילי לדוגמא שהוא בעל אוריינטצייה התקפית, עשה המון המון הגנה מול אשדוד וסייע לסגור לא מעט. אבל בגדול בין חלאילי לדניאל או קנדיל, אני מניח שדניאל וקנדיל יעשו יותר הגנה, כמו גם בכנף שמאל של קורנו וחג'ג'.

משחק ההגנה ההרפתקני הזה כמו ששוחק היום לא יוכל להתקיים נגד בני ריינה ולאחרונה כל מה שהולך מבלי להתחשב מתי הוא הולך ובאיזה דקות הוא הלך מיושם במשחק שלאחר מכן ובמשחק הבא נהיה חייבים להגיע עם הגנה יציבה ומנוסה יותר, מניח שנתנו לגרשון ופיינגולד לנוח כי הם יפתחו ואם הפציעה של דין לא חמורה הוא יחזור לשתף פעולה עם פיירו וכמו שראינו היום, אין לנו אלטרנטיבות התקפיות ומספיק שאחד יפצע כדי לא להיות מסוגלים להכניס שינוי כלשהו גם אם זה מתבקש או מכורח הנסיבות לא עלינו שיתווסף חלוץ למצבת הפצועים.

נקודה לאופטימיות, בשלושת המשחקים האחרונים מכבי הבקיעה, 3 ואז 4 ואז 5... אז אני 3 יחידות מתמטיקה אבל עם הסדרה החשבונית הזו אנחנו אמורים להבקיע 6. לא מאמין שזה יקרה, לבני ריינה יש הגנה טובה וחזקה ויהיה מעניין לראות אם נצליח לשמר את היכולות האחרונות והאם דגו מכין משהו בשרוול, אם יעלה בהרכב סולידי הגנתית או יעלה עם בלם אחד, 4 מגיני כנף, 3 קשרים ו2 חלוצים...

בכל מקרה שלא יהיה נאחל להצלחת מכבי חיפה שעם הקהל שלה איתה חוזרת להראות שכדורגל יש, ויותר מזה שיש כדורגל נראה שיש חיבור טוב מאוד בין השחקנים, שהם פשוט נהנים לשחק כדורגל ומשחקים כדורגל פשוט. מסירות מרגל לרגל...

אז כמו בכל פרק תפילה שכל החטופים יחזרו בשלום ובמהרה, שכל כוחות הביטחון באשר הם ישמרו על עצמם ויחזרו בשלום למשפחותיהם וגם לכם, בצפון ובדרום שתשובו לביתכם במהרה, בשלום ושלא נדאר יותר למלחמות

והכי חשוב... יאללה מכבי

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם