עומאש מדבר כדורגל פרק 29 – ראן פורסט, Ranneis

 עומאש מדבר כדורגל פרק 29 – ראן פורסט, Ranneis

 

רגע לפני שטסים להונגריה כדי לארח את הצרפתים, אני רוצה לומר משהו בכל הנוגע לעניין השלט והזרים, זה לא הולך להיות חופר אבל חייב להאמר ודווקא לזה אני באמת מקווה שיאזינו הרבה.

למי מכם ששמע את הפרק הראשון שלי, "חכמים היזהרו בדבריכים", או בכלל מי מכם ששמע את הפרקים הראשונים של תקופת המלחמה בו דיברתי על כל נושא השחקנים הערביים בישראל והזרים בפרט.

בתמצות כי בתקופה הזו הבטחתי פרקים קצרים

אתחיל מהסוף, אני לא חושב שאם זר נוגע או לא נוגע בשלט זה אסון גדול, שמתי את זה על השולחן. מי שנשאר איתי אחרי המשפט הזה כדי לתת לי הזדמנות להסביר, אשרכם. נתחיל מזה שההודעה שמכבי הוציאה עשתה את כל הבעיה, היה אפשר להסביר את הנושא בכמה דברים, שלא דיברנו עם השחקנים, לא הסברנו להם, אמרו להם שיש שלט פוליטי, מי ששם לב שהכיתוב מתחיל בערך אצל דניאל ככה שחלק גדול מהשחקנים אכן לא יכולים לראות מה כתוב עליו, זה שהמצלמה רואה את הכיתוב זה טוב ויפה אבל לא חושב שהוא אפילו דו צדדי ככה שהוא נראה רק לצד אחד. זה דבר ראשון. דבר שני והוא המהותי, תעזבו אתכם מציד מכשפות, אני מסכים ששחקנים ישראלים חייבים לגנות, אחרת יש בזה מן הפגם. אבל שחקנים זרים? שהמשפחות שלהם לא חיות כאן, אלא בחו"ל, שם לא מבינים את הסיפור כמו פה, אתם מבינים שחלק נכבד בעולם חושב שאנחנו התחלנו בכלל?! אתם יודעים איזה כשל הסברתי יש פה במדינה? יש עדיין בנינו אנשים שעוד אומרים שישראל אגרסיבית מדי והצד השני מסכן, כן כן, פה בישראל, נכון הם מיעוט אבל דמיינו משפחה כמו של שרי, שחייה ברוטרדאהם אם אני לא טועה, עיר באיכלוס מטורף של מוסלמים, חלקם ראדיקלים, אפשר להבין שהוא לא ממהר לקפוץ על כל שלט, כמו גם עבדולאי סק שמקבל נאצות על זה שהוא בכלל משחק בישראל, קורנו שאפילו לא אמר למשפחה שלו שהוא חוזר לישראל. חברים, החיים לא הכי פשוטים, קחו את זה שהם הגיעו, עלו עם חולצה עם דגל ישראל, עם סרט שחור, עשו כל כך הרבה למען חיילים, מפונים, סרטונים... על נגעו בשלט או לא נגעו אתם עושים בלאגאן?

וזה מחזיר אותי לפרק הראשון שלי, שבכלל דיבר על דגו, שיש אנשים בעלי אינטרסים במדינה שלא מבינים את משקלה של הלשון, יודעים, חיים ומוות ביד הלשון, או בימינו בטיקטוק של האצבעות, הם קלים על ההדק ורוצים להפיץ את השנאה שלהם כמו שהם עשו לדגו בתחילת השנה, לאלאברמן, לאיתמר ניצן והלו, יש לנו קבוצה לא רעה, שנתנה כמה הופעות לא רעות בכלל. נכון שההתחלה לא חלומית אבל בואו, אחרי שלוש אליפויות גם בכר לא בטוח היה עושה משהו אחרת... אז תנשמו רגע, תאמרו לכל אותם לייצנים שרוצים לפלג את הקהל הכי מדהים בארץ ואחד המטורפים באירופה שהם לא יכולים לפלג אותנו, אנחנו ביחד, נעבור את זה בתוך המועדון. מעבר לפוסטים שכתבו אותם שחקנים שבאמת להוריד בפניהם את הכובע, הם באמת עשו ועושים כל כך הרבה, שולחים מלא סרטונים, חלקם תרמו כספים, הגיעו לארץ כשיקיריהם אי שם בחו"ל, שרי עזב ילד בבית חולים, אתם קולטים את זה? ולהנהלת מכבי חיפה, תפסיקו שהתקשורת המצוצה הזו תנהל אתכם, תעשו בירור לפני שאתם יורים תשובות מעצבנות ותנהלו שיח כן עם ארגון האוהדים. מגיע להם לפחות את זה...

 

ואחרי זה, למי שנשאר ולא שרף אותי, סטאד דה ראן

 

ניתוח גדול יותר עשיתי בהכנה לליגה האירופית ולפני המשחק הראשון ואחרי השני, אז נעשה סיכום של ארבעת המשחקים האחרונים של ראן, בכללי, מערכים אפשריים ואיך בכל זאת אפשר לשחק, כי לצערי, ראן של הסיבוב הראשון הרבה פחות טובה מראן של הסיבוב הזה...

ראן, מועדון צרפתי עם כמה הישיגים נאים מאוד בשנים האחרונות ואחרי שמכרו שחקנים מאוד משמעותיים בקיץ והביאו כמה פרוספקטים טובים כדוגמאת מיודעינו פביאן רידר.

נכון לכרגע ואחרי פתיחת עונה דיי צולעת הם ממוקמים במקום החמישי והיא הקבוצה בעלת שווי השוק השלישי בצרפת!

ראן בעלת שווי שוק של 280 מיליון אירו, סגל שחקנים של 25 בגיל ממוצע של 24.7.

עד לא מזמן ראן שיחקה ב 433, בתקופה האחרונה ואחרי שהמאמן שלה הבין שהמערך לא תואם את הסגל הקיים, הם עברו לסוג של 442 או 4231 ואפילו במשחק האחרון הם עלו עם 343 שהוכח כדיי קטלני.

ראן קיבלה 3 כרטיסים אדומים בארבעת המשחקים האחרונים כאשר שני כרטיסים אדומים היו בדקות מוקדמות 5, ו-33. מגן, בלם וקשר הגנתי. זה בעיקר ממעבר של ראן למשחק קצת יותר אגרסיבי ממה ששיחקו עד כה ולחיפה יש שחקנים שיכולים וצריכים לשחק על הדברים האלה, כמו חלאילי, חג'ג', שרי ואולי גם שיבלי.

מאטיץ', לה פה ובוריג'ו הם לרוב מי שפותח במרכז המגרש כאשר לעיתים בוריג'ו מהשלושה יתפקד בעמדות קדמיות יותר.

בהבדל מהמשחק הראשון אמין ג'יורי שחקן כנף/חלוץ חזר לשחק ונמצא בכושר לא רע בכלל, רידר שמקבל דקות ותפקיד קשר התקפי מול פאו בניצחון 3-1 והוא גם הבקיע שם. ביחד עם טרייר, בלאס, סלאח ודואה (שחקן הכנף לא המגן) הם מהווים אופציות התקפיות מהירות וטכניות לראן שמאוד הולכים להקשות על ההגנה הלא הכי מאורגנת שלנו.

מי שמקבל הרבה הזדמנויות לאחרונה הוא החלוץ ארנוד קאלימודו שהגיע שנה שעברה מפ.ס.ז'. ודווקא ילדירים שהיה טוב מאוד בסיבוב הקודם אינו מקבל דקות לאחרונה.

ברוב המקרים ראן פותחים עם בלאס, ג'יורי, סלאח ועוד בהתקפה מה שנותן לה אפשרות לבצע התקפות מהירות ולאחרונה דיי תכליתיות.

אז איך מתמודדים עם כל הטוב הזה?

ביכולת הנוכחית אני לא חושב שנצליח, לדעתי וכמו שאמרתי בפרקי ההכנה לליגה האירופית, ראן היא הפייבוריטית של הבית. אני לא בא ליפות את המציאות ולהמציא המצאות, ויאריאל ופאו זה עניין אחד וראן לדעתי טובה מהשתיים האחרות ברמה אחת לפחות.

אבל איך כן אפשר לתת פייט ראוי?

במשחק מרגל לרגל, פשוט, בתנועה של שחקנים שלא רצים למעלה כמו בשכונה אלא באים לכדור ומחפשים את הפשוט וכן, שפיירו יבוא ביום טוב אחרת דיינו. לפחות שניים משלושת הכרטיסים האדומים של ראן הגיעו באיחור לתיקולים, מקווה שזה משהו שאפשר לשחק עם זה על אף שנגד פאו ראן איבדה את בלוסיאן בדקה 33 אבל עדיין הצליחה לנצח 3-1, גם ב-10 שחקנים, אז אפשר לשחק גם על זה, דווקא למשחק כזה חאמזה שיבלי הוא מושלם, כי הוא חוצפן בצורת המשחק שלו ויכול לעשות דברים יפים וגם חג'ג' לצורף העניין.

לפי פרסום מהבוקר בו גרשון אמור לשחק יחד עם סק ושימיץ' כשאני מבין ששון פצוע, דיברנו על זה בפרק הקודם של הורטציות המרגיזות השנה של דגו, ונראה שחיפה כבר חושבת על הליגה ונראה שעלי, קורנו, סונדגרן, רפאלוב וחג'ג' ככל הנראה יקבלו מנוחה אבל לא הייתי סומך על זה. ידענו ששון סוחב פציעה כבר ממשחקי הנבחרת ואפילו קיבל עוד מכה במחצית הראשונה מול פתח תקווה, למה לא לתת לגרשון כמה דקות? כדי שיוריד חלודה, למה? זה משהו שאני לא מצליח להבין אבל אני מקווה שזה שכר הלימוד השנה של דגו ושזה ילך וישתפר והלחץ של המועדון והאוהדים לא יגבר על התכנון הנכון כי אנחנו נסיים עם שחקנים פצועים ושחקנים ללא כושר משחק.

בגדול 532 או 352, איך שתרצו לקרוא לזה יכול לעבוד, עם שואו וג'אבר במרכז, כשחלאילי וחג'ג'/שיבלי בכנפיים, שרי קצת יותר התקפי ודין ופיירו בהתקפה דווקא יכול לעבוד...

אבל בואו, עם מנת הפרופורציות שקיבלנו, שיעלו ויעשו כיף, שיתנו הרבה דקות לצעירים שיראו אותם בזירה האירופית, אני בטוח שזה יעשה טוב להם ולמועדון לכשימכרו בעתיד.

זה לא שאני לא רוצה לנצח, את הצרפתים במיוחד, אבל מבין שהשנה הליגה חשובה יותר, בטח ובטח במצב הזה שלא בטוח מה יקרה הלאה, האם הזרים ישארו או שיעדיפו לצאת לאירופה? האם הליגה תמשיך בכלל?

דבר אחד אני כן יודע, וזה דבר גדול מאוד, שכבר עכשיו פה בארץ מנסים לשסות את הקהל במועדון, את הקהל בשחקנים ואני אומר, אל תתנו להם, כמו מול החמאס, רק יחד, עם התפקסות למה שבאמת חשוב וזה לנצח ואפילו לחלום על אליפות נוספת והיסטורית, כי בואו, אם יש קבוצה שעושה היסטוריות זו מכבי חיפה שלנו, בואו ניתן לה את הבמה, את התמיכה, אם לא במגרש אז ברשתות החברתיות, ברוח גבית שלדעתי כל השחקנים שלנו צריכים מאיתנו בימים האלה ולהחזיר להם קצת על כל הטוב של השנים האחרונות...

ביחד ננצח, זו לא סיסמה, זו דרך החיים של המועדון הזה!

יאללה מכבי!

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם