עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

 עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

 נתחיל בזה שעצוב מאוד לראות את סמי עופר ריק זה מחזה סוריאליסטי אחרי שרגילים לראות כמעט 30 אלף אוהדים במשחק ולהצליח לשמוע כל אדם במגרש שמעט מרים את קולו... אבל החשוב ביותר הוא שניצחנו, 3 נקודות חשובות להמשך בארסנל. להגיד שהייתי מרוצה ממה שראיתי? פחות. מחצית ראשונה לא רעה בכלל, 2 שערים שנכנסו מבעיטות מבחוץ במבצעי מסירות יפים, שליטה של כמעט 70% בכדור ואז הגיעה המחצית השנייה, 49% שליטה בכדור, חוסר חשק כללי, חילופים שלדעתי פגעו במשחק בדקות זהות למשחק מול ויאריאל ואם לומר את האמת גם למשחקים הקודמים והדרמה הגדולה בכלל לא הייתה במשחק אלא במעבר רפיח. כמובן שאי אפשר בלי שואו שטרם חזר ומזגזג בו מהאם ירצה לשוב או לא...

 

לאחר מחשבה החלטתי גם כאן להוריד את הפתיח ונתחיל ישר...

 

אז מה היה לנו במשחק?

פתחנו בהרכב 433, עם כיוף בשער, שון העמוס ממשחקי הנבחרת יחד עם סק, קורנו שהספיק לבצע אימון אחד בלבד עם הקבוצה ודניאל בהגנה, קשר הגנתי אחד עלי יחד עם שרי ורפאלוב ובהתקפה חלאילי, חג'ג' ופיירו.

אל מול פתח תקווה העמידה הרכב של 541, כאשר בסאיי וורד בכנפיים ושכטר בהתקפה.

בתחילת המשחק היה ניתן לראות את השליטה של מכבי חיפה שהניע כדור בסבלנות, מצד לצד, חפשה את הכניסות לרחבה, היו כמה קרוסים אבל גם כמה ניסיונות לשחק בדאבל פאסים מהירים שעם קצת יותר כושר משחק הם לבטח היו מסוכנים יותר. עלי ורפאלוב שהיו אחראיים על הנעת הכדור עשו עבודה מצויינת אל מול הציפוף של הפועל פתח תקווה שפתחה עם קו הגנה נמוך מאוד.

כמה דקות לפני הגול של חג'ג' רשמתי לעצמי ששוב לא למדנו שבמשחקים צפופים צריך קצת יותר בעיטות מרחוק. בדקה ה 13 רפאלוב לחץ מצויין והכדור הגיע לחג'ג' באגף שמאל שהשתהה יותר מדי והעביר כדור לפיירו שהחמיץ. דקה 18, חג'ג' מתמסר עם קורנו שמקבל חזרה ומבצע דאבל פס עם שרי הגאון שמכין לו כדור וחג'ג' מבקיע שער נהדר.

דווקא במשחק כזה, אחרי שהקבוצה הזו לא התאמנה יחד ככ הרבה זמן, הייתי מצפה שישחקו יותר פשוט, כמו ששיחקו במחצית הראשונה. שרי שהוא בורג חשוב שאכן הגיע מפוקס אבל פחות חד ממה שאנחנו מכירים והמשחק קצת הרגיש כמו משחקים של ההכנה לעונה מאשר משחק ליגה.

דקה 35, התקפה מסוכנת של פתח תקווה, באסיי לורד שעוצר יפה, מפיל את שון, נותן החוצה לשכטר שגם בועט לא רע בכלל וכיוף בעצירה נהדרת.

בדקה 43 לערך פיירו קיבל כדור נפלא שהיה צריך לבעוט בשמאל, השתהה ואיבד את הכדור אך לאחר כמה שניות שוב קיבל כדור באותו מקום, הפעם בעט בשחקן יריב, הכדור מגיע לרפאלוב שמוציא יפה לשרי שבועט פשוט, שטוח לפינה השמאלית וקובע 2-0.

 

סיכום המחצית הראשונה שלי היה שזה נראה כמו סוג של משחק אימון, אבל אכן ישנה הנעת כדור, הרמות נמהרות מדי אבל כמו שאמרתי, 2 בעיטות מחוץ לרחבה שנכנסו. משחק הגנה דיי מופקר, בנס לא קיבלנו גול והמזל שלנו הוא ששכטר וורד, שחקנים מצויינים אבל כבר אחרי השיא שלהם ואני מאוד מקווה שהם לא יראו ככה מול באר שבע.

מחצית שנייה הייתה סיפור אחר לגמרי, לא יודע מה עבר עליהם בהפסקת המחצית אבל כל הנעת הכדור פשוט נעלמה, כאילו הדרמה של רפיח השפיעה עליהם עמוקות והם שכחו את כל הכדורגל והחשק.

קיבלנו גול מאוד מוקדם, עם יציאה רעה מאוד של ההגנה, עמידות וסגירות לא נכונות של כלל השחקנים כולל עלי ורפאלוב. גולדברג סחב רגל וסיבב קרסול במחצית ואני באמת שלא מבין למה לסכן אותו אחרי משחק לא רע בכלל של שימיץ' מול ויאריאל. סק הלך לסגור בצד ימין שלנו, שון וקורנו נשארו במרכז, ורד קיבל כדור ועבר את כיוף, בעט, קורנו דווקא הצליח להציל אבל לא הרחיק טוב. ואז עלי מגיע לסגור בצורה מאוד רכה שחקן שהולך לקו, עלי עוזב אותו, קורנו נשאר, מצליח להעביר כדור לשחקן שנמצא לבד ברחבת ה-5.

כבר דיברתי בעבר על חלוקת תפקידים לא נכונה בהגנה של חיפה, סגירות לא נכונות, דברים שבאמת לומדים אותם בילדים והם אינם מיושמים שם. ושוב ספגנו, שער 8 העונה ב-5 משחקים, לצורך ההשוואה מכבי תל אביב ספגו 2 שערים, הפועל באר שבע גם כן 2 שערים.

ואחרי הגול, מספר הזדמנויות של פיירו שהחמיץ, חג'ג' שנזכרתי שהוא במשחק כי הוא נגע בכדור לראשונה בדקה 62, אך עדיין הוחלט להוציא את רפאלוב, מה שקצת תקע את הנעת הכדור של חיפה, ומעניין שלא ניתנה לדין את ההזדמנות לשחק אלא נכנס אחר כך לאגף מה שכולנו יודעים שזה לא יעיל ותקע עוד יותר את ההתקפה של חיפה ואז גוני שלגמרי הייתי מכניס אותו למרכז המגרש, נכנס לעמדת הבלם כששון זז שמאלה והמשמעות של זה הייתה, שאיבדנו את כל צד שמאל כאשר שון ודין שם. הייתי מצפה שיעבור לשחק עם 3 בלמים וישחרר יותר כח לחלק הקדמי ולעיתים ניסו וזה היה נראה כמו ההרכבים המשתנים האלה של תחילת השנה ובהרגשה הכללית על אף המחצית הראשונה היא שהלכנו אחורה במקום להתקדם.

זה לא שאני לא אופטימי, תמיד, שחיפה עם יותר אימונים סדירים תחזור לכושר של המשחק מול פאו ואני מקווה שעם קצת חלודה זה יגיע. נכון המשחק הבא שלנו נגד ראן אבל הליגה האירופית לא באמת מעניינת אף אחד ואני מקווה שהכמה אימונים הקרובים יצליחו לעשות שינוי משמעותי.

 

 

קצת סטטיסטיקה?

 

אז ככה, הזכרתי בהתחלה שבמחצית הראשונה החזקנו בכדור כמעט 70% ובשנייה 49% ובממוצע של 58.8% במשחק כולו.

במחצית הראשונה איבדנו 4 כדורים בחלק ההגנתי ובשנייה 13! זה יותר מפי 3 איבודי כדור בחלק ההגנתי זה רק מראה את ההבדל בין המחציות, בגדול ניצחנו 91% מהתקלים, 17 בעיטות מתוכם 9 למסגרת, שזה אחוז יחסית גבוהה אבל רובן היו למרכז או לשוער. 15 מסירות מפתח, שזה נתון שמאוד מעודד אותי כי עם הורדת החלודה שתגיע, עוד משחק או 2, מסירות כאלה יעשו הרבה ממהבדל.

 

אז בגדול משחק שהוא ממש כמו הכמה ימים האחרונים, שמח וקצת עצוב. לראות את סמי עופר ריק, ללא קהל, אבל אז לראות מחצית ראשונה לא רעה בכלל שחיפה לוחצת ומשתמשת בכל הייתרונות שלה כדי לייצר שערים והזדמנויות ובמחצית השנייה שהכל הולך עקום, לא מסודר ונראה שהחשק ירד.

אבל אני כמו תמיד אופטימי, יש כדורגל, יש שחקנים צעירים שמראים שיש עתיד למועדון וגם הווה. כן חסרה לי ההכוונה של המאמן, של היד שמזכירה לשחקנים לחזור לשחק פשוט כשזה הולך לאיבוד, כזה שלא יגיע עם חילופים מראש אלא שיעשה חילופים לפי מה שקורה במשחק ודיברנו על זה לא מעט בפרקים הקודמים שדגו חייב לעשות רוטציות, בכר היה עושה הרבה רוטציות בתחילת העונה כי בסיום הוא היה עושה ממש מעט. אם דגו לא יעשה רוטציות עכשיו ויבנה כושר משחק רחב ככל שניתן הוא יגיע למצב שבו סק ושואו יעזבו אוטוטו לאליפות אפריקה והשחקנים שיכנסו יהיו לא טובים מספיק, יעשו טעויות או לחילופין שחקני ההרכב יפצעו ואז בכלל נקבל שחקנים ללא כושר משחק...

אלה דברים שמאמן טוב חייב לקחת בחשבון, הוא חייב לשלב יותר שחקנים ולהיות פחות מקובע, אפילו להתחיל עם שחקנים אחרים כדי שיהיה את מי להכניס. בטח ובטח במשחקים מול קבוצות שלפחות על הנייר לא נמצאות באותה הרמה. אז על אף שבשני המשחקים האחרונים ניהול המשחק לטעמי היה פחות טוב, מול ויאריאל בחילופים המאוחרים מדי שגם עלו לנו במשחק ומול פתח תקווה ששוב, לא תמיד הוצאו השחקנים הנכונים אך השגנו ניצחון ואולי כרגע או בכלל בעונה הנוכחית שכדורגל לא נמצא בראש מעיינו של אף אחד או אחת זה מה שבסוף משנה, לאגור כמה שיותר נצחונות ולנסוף לצמצם את מספר המעידות לכמה שפחות.

 

בפן המנטאלי היה נראה שבמחצית השחקנים איבדו את הפוקוס, קדום כל קשוח לשחק בלי קהל, דיברנו על זה בהכנה שלשחקני חיפה יהיה קשה מאוד לשחק בלי קהל כשהשחקנים שלנו רגילים לדחיפה הכי גדולה בארץ. ואני גם לא פוסל את זה שקיוו לשמוע על עוד חטופים ששבים הביתה ועודכנו שישנם קשיים שמערים האירגון הנאצי חמאס כי בימים האלה זה ללא ספק משפיע גם. קשה מאוד לנתח מעבר לזה, לפחות לטעמי כי השחקנים עם כל כך הרבה חלודה ועבר עליהם, גם על הישראלים שהיו כאן וגם על הזרים שעד לפני ה 7.10 היו פקטור משמעותי באירופה, ופתאום חודש ללא אימונים, ללא ודאות וכרגע משחקים ללא קהל כאשר משפחותיהם, קרוביהם וכו' לבטח מפצירים בהם לעזוב את ישראל משלל סיבות.

לדעתי עם הזמן נחזור לראות קבוצה מגובשת יותר וכבר מול ראן נראה חיפה קצת יותר טובה ובתקווה שעם התקדמות העונה ההזוייה הזו נוכל להמשיך בקו של העונות האחרונות ולהיות בין הקבוצות המובילות של הליגה אם לא כאלופה.

 

שוב, פרק קצר, אם פספסתי משהו או שתרצו להוסיף כתבו בתגובות ביוטיוב או שלחו למייל שרשום למטה ואנסה להוסיף את זה להמשך. עד לפרק ההכנה מול ראן בהמשך השבוע מאחל לנו ולכל עם ישראל שבוע מדהים ונפלא עם מלא בשורות טובות ושבים שיחזרו אלינו משבי החמאס ויחזירו לנו את האוויר!

יאללה מכבי!

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם