עומאש מדבר כדורגל פרק 27 – מן הפח אל הפתיחה

 עומאש מדבר כדורגל פרק 27 – מן הפח אל הפתיחה

 

מפרק לפרק יש כל כך הרבה דברים שקורים אז ננסה להביא לפחות חלק מהדברים בפרק קצר שיביא את מיטב הכותרות שמתקשרות למכבי חיפה כמו ג'אבר, עזות המצח של UEFA, פציעתו של פינו מויאריאל ובנוסף לפיטורי ויאריאל גם מאמן ראן ג'נסיו נמצא על הכוונת, מי מהזרים צפוי לחזור וגם איך אפשר שלא קצת על המשחק שאמרו להיות מול הפועל פ"ת ביום שבת ה 25.11. אז תשארו איתנו, ושוב, אם יש משרתי מילואים שמאזינים לי באזור הדרום, צרו קשר ותבואו להקלטת הפרקים הבאים...

ברכות לחלאילי על גול הבכורה בנבחרת הבוגרת עם בישול של דין דוד, שער ירוק ודין מוסר, זה כבר מראה שאולי הוא פחות בלחץ...

 

רגע לפני שהתחלתי להקליט, נודע לי שמחזור הפתיחה נדחה בשבוע וכי נשחק מול הפועל פ"ת במשחק הראשון, זהו פרק שלישי שבו אני מכין את הפרי גיים לפני באר שבע וזה נדחה, אולי אני והמשחק נגד ב"ש הוא הנאחס...

אבל לפני הכל, איך אפשר שלא לפרגן למועדון הענק שלנו ולאוהדים שלנו שעשו מחווה סופר מרגשת לכפר עזה וניר עם אני רוצה לומר כמי שגר באזור העוטף המורחב שאין עליכם בעולם, באמת ממעשה למעשה אתם מוכיחים שאתם האוהדים הכי מדהימים בארץ והתרומה של החזרי הליגה האירופית שנתרמו לקהילות הללו מילאה לי דמעות בעיניים של התרגשות. בערוץ הספורט נכתב שנתרמו כמיליון שקלים לשיקום העוטף, זה ממש לא מובן מאליו ותודה לכם!

 

ואחרי כל הטוב הזה נעבור קצת למכוער או לפח, שחקן עבר, קפטן נבחרת הנוער של ישראל בעבר, המשחק בנבחרת פלשתין, בתקופה המורכבת הזו, שזה בסדר, זכותו. אבל מה שלי כאב ואני בטוח שכאב לעוד לא מעט אוהדים וישראלים בכלל היא העובדה שבחר להתעטף בכאפייה ועמד בדקת הדומייה למען ההרוגים העזתיים, שלמרבה ההפתעה, ההתאחדות האסייאתית לא איימה לקנוס את הנבחרת על כך שלא הוזכרו הנרצחים הישראלים מה שלדעתי הצנועה, מראה את חוסר האחידות וההטייה כלפי ישראל בתקופה הזו. אז ג'אבר, הוכחת שאין לך שום נאמנות, נקווה שאזרחותך תישלל על אף שאני בספק כי למזלך נולדת במדינה יותר מדי הומנית ובטח תשאר עם אזרחות שדאגת לירוק עליה בתקופה הכי קשה שהייתה מאז קום המדינה.

בהמשך לשחקן הזה שמעכשיו לא ניתן לו בכלל את העונג להעלות את שמו, פיפ"א בדרך להכניס 100 מיליון דולר מחסות עם חברה סעודית, למי שתהה איך אחרי הטירלול שהיה בקטאר זכתה שוב מדינה ערבית לארח את המונדיאל  שיתקיים בשנת 2034, ומי שלא השתכנע, החסות נחתמה עד שנת 2034... הכסף קונה את כל ראשי הארגונים המושחתים הללו שוב.

 

באשר לליגה האירופית

מה תאמרו על הסאגה של המגרש המארח בליגה האירופית? המראקנה תקין מספיק לליגת האלופות אבל צריך החלפת פנסים לליגה האירופית? לא נשמע מצוץ מהאצבע? אז שוב מכבי חיפה, 7 ימים לפני מועד המשחק מחפשת מגרשים ויתכן שנארח בסופו של דבר בהונגריה...

נעבור ליריבות: אחרי פיטורי פאקטה מאמנה של ויאריאל  ומינויו של מרסלינו מכה נוספת לקבוצה ופינו הכוכב הצעיר של הקבוצה קרע רצועה צולבת ולא ישחק במשחק השני מול מכבי חיפה.

דיווחים מצרפת מדברים על האפשרות שברונו ג'נסיו יאבד את מקומו והאפשרות שליוליאן סטפן עשוי לקבל את מושכות הקבוצה. עד לרגע ההכנה של פרק זה טרם הודיעו בקבוצה הודעה רשמית על פיטוריו ואולי לפני המשחק המתוכנן בין שתי הקבוצות בחמישי הבא 30 לנובמבר או לאחר משחקה של ראן נגד ראיימס ביום ראשון ה 26.11, נקבל דיווח אחר.

 

פתיחת הליגה

אז נכון לכרגע, מתוך 18 קבוצות, 13 הצביעו בעד חזרה, 1 נמנעה – באר שבע ו-4 קבוצות מסרבות להתחיל את הליגה ומאיימות שלא להופיע שהן בית"ר ירושלים, מ.ס. אשדוד, הפועל חדרה ובני סכנין. הקבוצות ממתינות להחלטת בית הדין בנוגע לדחיית המחזור.

 

מסמן שלא מעט זרים חוששים לחזור לארץ, ועל אף הפרסומים שכל הזרים של חיפה יחזרו אני ממש לא בטוח. שואו וסק אמורים בין כה וכה להעדר בקרוב לאליפות אירופה אך דיווח ערוץ הספור מטיל ספק בחזרתו של שואו בשלב הזה. גם קורנו ושרי כנראה לא ישובו בזמן למשחק מול פ"ת וחזרתם בכלל מוטלת בספק רב. בימים הקרובים מנסים ליצור קשר עם פיירו, שימיץ' ודניאל על מנת שיחזרו ואני מניח שבקבוצה נערכים למצב בו הם יודיעו שאינם מתכוונים לחזור.

הפועל תל אביב איבדה את מאמנה, מכבי תל אביב איבדה איש צוות ויתכן גם שרובי קין לא ישוב לארץ. מעבר לזה לא מעט זרים הביעו חששות לחזור לארץ ועושה רושם שהשנה הזו תהיה בנוייה בעיקר על ישראלים... יהיה מעניין האם יקדימו את פתיחת חלון ההעברות ויאפשרו לשחקנים לבצע מעברים לקבוצות בחו"ל.

 

מכבי מגיעה אחרי משחק סביר מול ויאריאל, עם הרבה חלודה, עם הרכב ישראלי בחיזוק עלי מוחמד, סק ואולי דניאל שיגיעו. שון וחלאילי שיחקו בנבחרת הבוגרת וסוף בנבחרת הצעירה.

מעבר לכך יש לנו שחקנים צעירים שיכולים לפרוח בתנאים כאלה העונה כגון חג'ג', שיבלי, עילאי פיינגולד ועוד.

עמדת  החלוץ, ללא פיירו אם יחליט לא לחזור וללא שוראנוב מי שיקבל את הקרדיט הוא לבטח דין דוד שיהיה חייב לעלות ביכולת הכי מפוקסת שלו ולא כמו שעלה מול ויאריאל בצורה אנוכית קצת כמו שהראה בנבחרת, על אף שתופקד שם כשחקן כנף ולדעתי הלא מלומדת דין בכנף זה חצי שחקן פחות. ג'אבר ועלי כבר הוכיחו שהם יכולים לשחק יחד והשילוב בניהם השתפר במשחקי ההכנה לליגה האירופית ויתכן שהם ימשיכו לעבוד יחד עד שהקבוצה תדע על כוונותיו של שואו.

בואו לא נשכח שגם גוני נאור בספסל שעלה מול ויאריאל ונתן הופעה לא רעה בכלל, אומנם במספר דקות מועט אבל התנועה שלו, הנגיעה בכדור, לדעתי במצב הנוכחי הוא יוכל להראות שהוא יכול להיות חלק בלתי נפרד מההרכב. הוא קצת נשכח אבל זה שחקן עם פרוספקט טוב שזו עשוייה להיות קרקע הצמיחה שלו.

מרכז ההגנה הוא עוד מקום שחיפה צריכה לחשב בו מסלול ולבחון מה היא תעשה אם תצטרך לשחרר את שימיץ' וסק, האם תעלה שחקן נוער, האם מי שיקרא לדגל כמו בשנה שעברה יהיה גרשון שכבר הוכיח שהוא שחקן נשמה ועשה עבודה מצויינת? לטעמי, מכל העמדות הבעייתיות, כולל עמדת החלוץ, זו העמדה הקריטית ביותר, שטרם התגבשה כולל סק ושימיץ' ושם יתכן ששינוי יהיה לטובה, בעיקר בליגה.

מגיני קו, שם יש לנו לפחות בצד ימין 2 אופציות שהן טובות מאוד לליגה, קנדיל ופיינגולד, שתי אופציות לא רעות בכלל שגם גטצ'ו מהנוער יכול לעשות קפיצה משמעותית אם תינתן לו את האפשרות. בעמדה של המגן השמאלי יש קצת יותר בעיה, כלל ארצית לדעתי אבל דווקא שם וזה ידענו מתחילת העונה שאין מחליף ראוי בעמדה הזו. מה שאולי יוכלו לעשות זה להסב את סוף ששיחק ככנף שמאל גם בנוער לעמדה אחורית יותר על נייר ולהשתמש ביכולות הפיזיות וההתקפיות שלו, כמו גם חג'ג' ושיבלי על אף שלדעתי סוף מתאים יותר וחזק יותר פיזית.

ללא שרי וסבע, עיקר העומס בקישור ההתקפי תהיה על רפאלוב, שכבר הוכיח במשחק נגד ויאריאל שהוא יכול לעשות את התפקיד על אף הגיל ודווקא שם, ג'אבר יכול להיות מחליף טוב, שחקן פיזי וחכם שיכול לשחק מבמספר תפקידים בקישור, וכקשר 8 הרבה להצטרף מקו שני ואולי יוכל לתרום התקפית גם בעמדה 10.

בעמדת השוער לא נגעתי כי אין למעשה שינוי בעמדה והיא נשענת על ישראלים.

 

מה אתם חושבים? מהי העמדה הקריטית ביותר שתפגע בחיפה?

 

 

הכנה להפועל פתח תקווה

 

הפועל פתח תקווה, קבוצה בעלת עבר עשיר מאוד, עד היום שיאנית האליפויות ברצף, היחידה שעשתה 5 אליפויות אי שם בין השנים 58-63.

המשחק שיתקיים בשבת יהיה המשחק הראשון מאז עונת 2014-15 שהתקיים בתאריך ה 28.9.14 והסתיים בניצחון 3-1 לחיפה.

הפועל פתח תקווה היא בעלת השווי הנמוך ביותר בליגת העל, עם שווי של 4.59 מיליון אירו, כאשר חיפה קרוב ל 21. סגל שחקנים של 26 שחקנים עם גיל ממוצע של 26. לפתח תקווה 6 שחקנים זרים רשומים. כאשר טרם התקבלה הודעה לגבי טישיירה ובואטנג להאם יחזרו אך 4 זרים: השוער ינאקופולוס, המגן קינונייס, הבלם ג'יימי אלכסיס והחלוץ בסאיי כבר חזרו להתאמן. כאשר טישיירה היה עד עכשיו שחקן משמעותי מאוד במרכז ההגנה של הפועל פתח תקווה.

עד כה בליגה הפועל פתח תקווה מבין 4 משחקים השיגה 4 נקודות, מכבי חיפה עם 6. פ"ת כרגע במקום ה-10 כאשר חיפה במקום 7. פ"ת הבקיעו 3 שערים ב-4 משחקים וספגו 7. כאשר מכבי חיפה הבקיעו 8 שערים וספגו 7.

ב-4 משחקים בארסנל הספיקה להפסיד 2-0 למכבי תל אביב, ניצחון 1-0 על יריבתינו הבאה הפועל באר שבע, הפסד 4-1 למכבי נתניה ותיקו 1 עם סכנין. לפתח תקווה הבקיעו עידן ורד, בר נוהי ואבי ריקן ובישלו רז שטיין ובסאיי והפסידה במשחק ידידות נגד הפועל ירושלים 2-1.

הפועל פתח תקווה משנה מערכים ממשחק למשחק ומנסה להתאים את המערך לקבוצה כאשר הספיקו לעלות עד כה במערכים של – 4141, 4231, ו-532. הם ספגו 2 אדומים ו-12 כרטיסים צהובים שזה בממוצע 4 צהובים וחצי אדום למשחק, מה שמצביע על משחק אגרסיבי ומאוד לא אחראי של שחקניה כאשר שני האדומים היו בדקות 36 ו-23!

קצת סקירה ממשחקי העבר. אז הפועל פתח תקווה ומכבי חיפה נפגשו עד היום 138 פעמים בכל המסגרות כאשר מכבי חיפה מנצחת ב-70 משחקים, הפועל פתח תקווה ב38 משחקים ו-30 משחקים מסתיימים בתיקו. התוצאה הגבוהה ביותר הייתה 9-0 להפועל פתח תקווה בעונת 52-53, ותוצאה של 7-1 בעונת 62-63. התוצאה הגבוהה ביותר של מכבי חיפה הייתה 6-0 בעונת 93-94.

הפועל פתח תקווה אירחה 68 פעמים מתוכן ניצחה 27 פעמים, מכבי חיפה ניצחה בחוץ 24 פעמים ו17 משחקים הסתיימו בתיקו. מכבי חיפה אירחה 70 פעמים עד היום ומתוכם ניצחה 46 פעמים, פתח תקווה ניצחה 11 פעמים ו13 פעמים נפרדו הקבוצות בתיקו. משנות ה-90 היו 63 התמודדויות בכל המסגרות, 60 בליגה כשמתוכן 43 נצחונות למכבי חיפה, 6 תוצאות תיקו ו11 נצחונות להפועל פתח תקווה.

אז מאז שנות ה-90 למכבי חיפה הייתה עליונות מובהקת על הפועל פתח תקווה, כרגע הקבוצות ללא אימונים סדירים, וכאן לחיפה יש יתרון מפני שהחלה להתאמן לפני וכבר ערכה משחק רשמי אחד אבל שוב, עם המלחמה ופגרת הנבחרת שבחיפה לא התאמנו שחקנים משמעותיים דווקא בפתח תקווה ערכו אימונים מלאים. אני עדיין מקווה שרוב השחקנים שלנו יחזרו, כך או אחרת הרכב ראוי צריך לעמוד גם אם ישותפו בו יותר צעירים שעשו עבודה מצויינת נגד ויאריאל. השאלה תהיה מי מהן תרצה יותר, מי מהקבוצות תילחם על כל כדור ללא דחיפת הקהל ופה לדעתי דווקא הייתרון הוא של פתח תקווה בעיקר מפני שחיפה נשענה כבר כמה עונות על אחד החלקים הכי משמעותיים בקבוצה והם הקהל.

יהיה מוזר לראות משחק ליגה, בלי קהל, תוך כדי מלחמה, אבל אולי זה משהו שיעזור מאוד, לפחות לספק רגעים של אסקפיזם. זה לא יהיה קל לצפות, זה ירגיש כמו משחקי אימון אבל, אולי, עם הזמן נוכל לחזור לזה, לשמוח, להתעצבן כאילו אין פרופורציות בעולם ובתקווה שנצליח ונשתפר אחרי פתיחה צולעת.

בין אם אתם בעורף לבין אם בחזית תשמרו על עצמכם, גוף ונפש. נאחל ונתפלל לחזרתם של כל החטופים בריאים ושלמים ושנמשיך להיות מאוחדים, עם ישראל המדהים, יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, צ'רקסיים, ארמניים וכל מה שבניהם!


יאללה מכבי!

 

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם