עומאש מדבר כדורגל פרק 26 – בתחבולות תעשה לך מלחמה

עומאש מדבר כדורגל פרק 26 – בתחבולות תעשה לך מלחמה

 

80 דקות הצליחו השחקנים שלנו להחזיק ביתרון, ואז, ב-4 דקות, כשהשחקנים שלנו כבר נופלו מהרגליים ספגנו פעמיים. היה שם הרבה חלודה, הרבה לקות בכושר משחק, שוב איחור בחילופים ובעיקר הרגשה של החמצה ושריף כיוף אחד ומיוחד... יכולנו לעשות את זה אבל לצערי עשינו פחות מדי תחבולות (כמובן שאני מתכוון לתרגילים בנייחים).

המועדון עשה כל מה שרק יכל בשביל לעשות מחווה לישראל ואני חושב שמעבר למיצג 1400 הבלונים, דקת הדומייה ומשחק ההקרבה של כלל שחקניה, שרובם היו מתאזרחים או זרים היה אסקפיזם בתקופה הקשוחה הזו גם אם 2 משחקני ויאריאל נעדרו מדקת הדומייה, מאנדי ואחומאש. המאמן שלהם פצ'טה פוטר לאחר המשחק, זה המאמן השני שויאריאל מחליפה מתחילת השנה...

ואם נדבר קצת על כדורגל, אז כמובן שיש הרבה דברים שניתן לומר, אבל שום דבר שלא תארנו לעצמנו בפרק ההכנה, ידענו שזה יהיה משחק לא מסודר ומאורגן ושהשחקנים מעבר לכושר הגופני שנפגע גם כושר המשחק שלהם והיה ניתן לראות את זה ועדיין, עדיין הקבוצה עמדה כמעט שווה לויאריאל 80 דקות. תאמת שזה קצת מבאס כי בסמי עופר, בכושר של לפני השבת השחורה, זה יכל להיגמר 3-0 למכבי חיפה... אבל יצאתי גאה, מחוזק ואפילו קצת אופטימי...


רגע לפני שנתחיל לדבר על המשחק, בואו נדבר רגע על זה שלרנקה לא מעוניינת שמכבי תארח את המשך הליגה האירופית באיצטדיון שלה? הרי בUEFA אפשר להחליף אצטדיון אחד במהלך תקופת המשחקים ושיחקנו בסמי ובלארנקה. אף אחד לא מדבר על מה קורה אם UEFA, המאוד פרו ישראלית, כפי שראינו תאמר שהיא לא מאשרת לשחק באיצטדיון אחר? כרגע יש דיברו על לארח בסרביה בכלל... בקיצור טרלול שלא נגמר!

 

ועכישו למשחק, עלינו בהרכב חסר מאוד, בלי שון, חזיזה, שרי וסבע שנמצא במסלול המהיר חזרה לארצות אויב. עם שילוב שחקנים צעירים בסגל, שלדעתי מתגבשת ההבנה שלא ישארו פה הרבה זרים להמשך העונה, או לפחות לאחרי חלון ההעברות ומכבי תצטרך להסתמך בעיקר על השוק המקומי ועל שחקני בית. עם כיוף בשער, קורנו ודניאל, שימיץ' וסק במרכז ההגנה, עלי ושואו בקישור ההגנתי, רפאלוב ובשלישייה הקדמית חלאילי, חג'ג' ופיירו.

גם שימיץ' וגם שואו נתנו משחק טוב מאוד לדעתי. שימיץ' שם את הגוף שלו כמה פעמים ובלם כמות שערים לא מבוטלת. חג'ג' במשחק לא רע בכלל, אני עדיין חושב ששיבלי טוב יותר, אבל נתן משחק לא רע ועשה כמה פעולות טובות מאוד. רפאלוב שלא נכנס טוב למשחק, הצליח להיות נקודת האור במשחק במשחק העברת הכדור של מכבי חיפה שניכר שנפגע. זה כמובן מובן לכך שרוב הקבוצה בכלל לא התאמנה כמעט חודש וכל הקבוצה התאמנה יחד כשבוע לפני המשחק.

במשחק כזה של הנעת משחק לקויה, כל הייתרונות של רפאלוב מתבטלים. הוא שחקן שמשחרר כדור בנגיעה, כשבאים אליו לקבל, שפותחים שטחים. זה היה משחק שרובו ככולו כדורים ארוכים ועדיין, הספיק קרוס אחד שלו לעשות את ה 1-0. כאשר הוחלף בג'אבר היה אפשר לראות שדווקא אז יש לנו יותר כח במרכז המגרש ותקפנו יפה מאוד אבל מדקה 70 בערך שנגמר לנו הכח ולא היו חילופים בזמן קצת הלכנו לאיבוד וחבל... אבל אני מאמין שעם הזמן החילופים בזמן, שכבר דיברנו עליהם בעבר ישתפרו ודגו יגיב מהר יותר לדברים במגרש... מעבר לכך, מכבי עשתה הכנה טובה מאוד לויאריאל שבכלל פתחה בהרכב ובמערך (442 במקום ה 4231 הרגיל שלהם) כשהמערך הזה לא עלה באירופית עד עכשיו ולדעתי הם חשבו שזה יהיה משחק קל מאוד, עלה בליגה האירופית ולראייה המאמן שלה עשה כבר חילוף במחצית ועוד שלישיית חילופים בדקה 65/66 ואולי אם גוני ושיבלי היו נכנסים בדקה 80 זה היה עושה משהו ואולי לא. בכל מקרה הייתי דיי גאה.

 

אז השחקן הכי טוב של מכבי חיפה, לדעתי כמובן, הוא שריף כיוף שנתן משחק לא פחות מהירואי. שני פנדלים ועוד 8 הצלות לפחות! היה נראה שהוא נתן מעצמו יותר מכל השאר גם כמה כדורים מאוד מאוד קשים בסבך השחקנים והבלאגאן שהיה בהגנה.

שימיץ' עם משחק טוב כמו שאמרתי בתחילת הפרק, שם את הגוף שלו כמה פעמים והציל שערים ובכלל משחק הקרבה טוב מאוד. גם שואו המשיך את היכולת הטובה שלו מלפני פגרת המלחמה. עלי מוחמד שהראה שעדיין, עם כל החלודה יכול לזהות ולקרוא מהלכים ולחתוך אותם באמצע.

והמאכזב של המשחק מבחינתי הוא דין דוד, מהרגע שנכנס הלך לבד, עם הראש בקיר כמה וכמה פעמים ואפילו לא חיפש את המסירה, זה פשוט הראה שמעבר לזה שהוא בפורמה לא טובה הוא עדיין לחוץ על גול וככל שהוא יהיה יותר לחוץ על גול ככה הפעולות שלו יהיו פחות משוחררות והוא יכניס פחות. מזלו ששוראנוב נפצע אחרת הוא היה יורד להיות חלוץ שלישי ומטה.

שלא תטעו, גם על פיירו יש לי בטן מלאה, מעבר לכך שהוא נראה לא בכושר, הוא נתן משחק שדמה מאוד למשחק מול יאנג בויז שנדבק דווקא לגבייה שעוד הצליח לעמוד איתו בפיזיות במקום לשחק על מנדי או לפחות לייצר תנועה שמושכת את גבייה למאנדי ולדאוג שהם תמיד באותו מקום. אני מתפלא שהסגל שלנו לא ראה את זה ונתן את ההוראה, כי גביה לקח אותו בכמעט כל מאבק, הוא מיעט לעשות תנועה והיה נראה מגושם ועייף מתמיד.

ועוד משהו, חייב לומר שעם כמה שאני לא חובב קרוסים, מי מכם ששמע איזה פרק או שניים בעבר, דווקא במשחק הזה היו צריכים קרוסים ואולי אפילו יותר ממה שהיה. דווקא במשחק שבו הנעת הכדור שלנו לוקה בחסך משחק, דווא שם הייתי מצפה לחפש את פיירו יותר שעשה את כל התנועות הלא נכונות שאפשר בערך ולחשוב קצת יותר בקרנות וכדורים חופשיים, תרגילים כמו הכדור החופשי שהביא לגול.

זה לא משחק שאפשר לדבר בכלל על הפן המקצועי אבל ניכר היה שבפן המנטאלי כולם שם, בלחימה על הדשא והם ניסו. קשה לבקר את השחקנים והסגל כשכל הפרמטרים היו נגדם במשחק הזה. היה לנו הרבה מזל, הרבה רוח לחימה ובנינו, אחרי ה 7.10, הפרופורציות שאנחנו מקבלים גורמות לדעתי להעריך את מה שהשחקנים שלנו עשו, את דקות האסקפיזם שנתנו לנו ואת המאמץ והלחימה שהפגינו על כר הדשא.

ובואו  נדבר על הליגה אז האם נחזור לליגה שלימה בתאריך הנקוב? אני קצת סקפטי למרות שאני באמת לא מעורה בפרטים הקטנים לאיפה ישחקו, מה יעשו עם קבוצות כמו אשדוד ובאר שבע בליגת העל, קריית שמונה בלאומית. עדיין לא כ"כ ברור. דיברתי על החזרה לליגה בפרק 23, כדורגל בזמן לחימה וקצת על התהיות שלי בנוגע לזה.

אם נחזור, יהיה מעניין לראות כמה מהזרים והמתאזרחים שלנו ישחקו כאן, כמה יבקשו לעזוב לקבוצות אחרות, מי להשאלה ומי ימכר. אני מניח שבחודש הקרוב, אם לא יפתח חלון ההעברות מוקדם מהראשון בינואר ולו רק בישראל כפי שקרה באוקראינה לפני שנתיים, בשל המצב הבעייתי של השחקנים. עם התבהרות במצבם נשמע לבטח על כמה ליגיונרים שאולי יעדיפו לחזור, כמו אצילי למשל, אפילו להשאלה כדי שלא יאבד את השכר שלו שם.

בקיצור הרבה עדיין לא ברור, העולם ממשיך להתחרפן בקצב מסחרר, חוליגאנים באנגליה מתעמתים עם פרו פלשתינים, תצוגות שנאה כלפי קבוצות ישראליות ואפילו פחד מוצהר מהאפשרות שישראל תעלה ליורו וסידורי האבטחה במקום יעלו בקטע פסיכי. אז רגע לפני שישראל מתחילה את תשעת הימים הכי קריטיות אולי בהיסטוריה של נבחרת ישראל בכדורגל, באחד מרגעי המשבר הגדולים ביותר שלנו כעם, יהיה נחמד מאוד, מאוד לראות את השחקנים שלנו חוגגים עליה ליורו, וכן, גם במחיר שערן זהבי יבקיע... אבל רק בנבחרת ובאירופה, כי בואו, אחדות אחדות, אבל עד הליגה.

בכל אופן, פרקים קצרים, כי למי יש כח להאזין ליותר מדי דיבורים על כדורגל במקום חדשות. מקווה שאתם נהנים, אשמח לפידבקים, הצעות, וכל מה שבא לכם למסור. אוהדים שלנו שמשרתים באזור הדרום, צרו קשר ואולי תגיעו לפרק אורח.

בכל מקרה, שתפו עם חברים אוהדי מכבי חיפה, תרשמו לפודקאסט ביוטיוב, בערוצי ההיסקטים השונים ואפילו תנו עוקב באינסטגרם ותשמרו על עצמכם ויאללה מכבי!

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח: (כרגע ללא פתיח)

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם