עומאש מדבר כדורגל פרק 23 – כדורגל בזמן מלחמה

עומאש מדבר כדורגל פרק 23 – כדורגל בזמן מלחמה

 

אז קיבלנו בשורה משמחת שהליגה תשוב לפעילות בתקווה, כרגע ב 24/25.11, וכרגע, ההחלטה היא לשוב ללא קהל. על אף שמדובר בהחלטה שמפספסת בגדול את מה שחשוב באמת, אבל אסביר למה היא נכון לכרגע ההחלטה הכי טובה שאפשר לקבל. נדבר קצת על האוהדים, השחקנים ומה צפוי לנו... וקצת על היריבות באירופה

אז כרגע מעוניינים שהליגה תמשיך, זה רעיון נחמד בגדול, באמת שיהיה נחמד לדבר על כדורגל כשכרגע מסיבות ביטחוניות זה יהיה ללא קהל, שזה דיי חבל כי בסוף, ראינו שבקורונה היה קשה להתלהב מכדורגל ובכלל הקהל צמא לחבק אחד את האובדן של השני ולהראות סולידריות ביציעים ומופעי תמיכה אבל עם האיום בצפון ובדרום אני פשוט לא רואה אפשרות לאשר התקהלויות עם כמויות קהל גדולות לשמירה על בטיחותם. מעבר לזה, אני לא כל כך בטוח שיוכלו לנהל משחקים, בטח לא משודרים שיהוו מטרה של החמאס וחיזבאללה ודמיינו סיטואציה בה באמצע התקפה יש אזעקה, צריך להפסיק את ההתקפה באמצע, לפנות את כולם למרחבים מוגנים ואיך בדיוק הולכים לחזור למשחק אחרי זה? למי יהיה ראש? ואם זה יקרה כמה פעמים? מה יקרה אם תהיה נפילה בקרבת מקום? אז עם כל הכבוד לרצון הטוב, אני פשוט לא רואה את זה מתקיים וזה יהיה לשחק במתח נוראי שאני מתקשה לדמיין איזה כדורגל נראה שם.

המודל הזה שמנסים להכיל פה הוא המודל האוקראיני, שנוסה דיי בהצלחה לפחות ממה שנשמע, בצל המלחמה מול רוסיה. אבל, וזה אבל ענק, זהו מודל שנוסה במדינה ששטחה גדול פי 28!!! משטח מדינת ישראל מה שאומר שברגע שיש אזעקה אין להם דקה לתפוס מחסה אלא הרבה יותר ואני לא מדבר בכלל על ה10 שניות שיש בקריית שמונה לתפוס מחסה. אז כשלוקחים מודל מסויים צריך להבין אם הוא בכלל יוכל להטמע במדינה שלטוס אותה לוקח שעה בערך ושזמן התגובה הנדרש הוא משמעותית קטן יותר מהמודל עליו נבנה באוקראינה.

אז מעוניינים לקיים מחזורים כפולים, שני משחקים בשבוע לצמצם פערים, אולי לבטל סיבוב של הפליאוף, אבל כבר עולות שמועות שחלק מהשחקנים הזרים מביעים חשש לחזור לארץ. חלק מהשחקנים בחו"ל מקבלים יחס מחפיר מהקבוצות, אוהדים ואפילו מהאיגוד כמו למשל בטורקיה ויהיה מעניין לראות מה יהיו ההשפעות על אותם שחקנים, מעברים אפשריים ואפילו חזרה כפוייה לארץ. שלא תבינו, אני בהחלט לא אתנגד לקבל את שון וייסמן למכבי חיפה, את אצילי חזרה ועוד כל מיני שחקנים שאולי יעדיפו להיות בארץ במקום מנוכרים בניכר.

את כל זה כמו כל דבר במציאות המשוגעת הזו בה מספר שבועות, או כפי שנוכחנו לדעת גם כמה שעות יכולות לטרוף את הקלפים אבל טוב שיש את המחשבה הזו ויהיה מעניין מאוד לראות איזה התפתחויות יהיו ואיזה כדורגל נראה.

 

עכשיו נדבר קצת על הליגה האירופית, סקירה זריזה וקלילה על מה היה מאז הפעם האחרונה בה דיברנו על כדורגל.

 

אז המשחק שהיה אמור להתקיים ב 26.10 נדחה ל 6.12, משחק החוץ בויאריאל ואנחנו אמורים לארח אותם ב 9.11 בקפריסין או ביוון.

נכון לכרגע אין זרים בארץ וככל הנראה שרוב הישראלים אכן נמצאים ומתאמנים יחד והזרים מתאמנים בקבוצות שונות בתיאום המועדון. רק שתבינו איזו הזייה זו תהיה אם הזרים לא יתאמנו עם הקבוצה ויצטרפו ישירות למשחק? איך אפשר לבנות ככה מערך שמכבד את עצמו? איך דיא ישתלב עכשיו בקבוצה ובמועדון?

לא משנה כמה חיפה תתאמן, ולא משנה כמה כל מועדון אחר יתאמן, אני לא מצליח לראות מערך שמכבד את עצמו קם כאשר הקבוצה מפוצלת ככה, עם שחקנים במקומות שונים פיזית, במקומות כל כך שונים נפשית, בין שחקנים שאיבדו קרובים או פשוט נמצאים בטראומה הקולקטיבית הזו לבין שחקנים שנפשו להם, דאגו אני בטוח, אבל חיו במציאות אחרת. אבל ארחיב על כך בהמשך, כרגע נמשיך עם הליגה האירופית.

אז נתחיל עם רן ונסיים עם ויאריאל היריבה הבאה.

רן, מאז הפעם אחרונה בה דיברנו על כדורגל, רן שנוצחה 1-0 על ידי ויאריאל בסיבוב הקודם, הספיקה להפסיד פעמיים נוספות  3-1 לפסז' ו2-1 ללורין ומשחקם הבא מול פנאתינייקוס בחמישי הקרוב. בעקבות כך רן במקום ה-9 עם 11 נקודות ב-9 משחקים.

פנאתינייקוס, מאז התיקו מול חיפה במחזור הקודם בליגה האירופית הספיקה לנצח את אטרומיטוס 5-0 במשחק עם 2 מורחקים ותיקו שפוצץ נגד אולימפיאקוס בדקה ה-50, לאחר הדלקת אבוקות והשלכת חזיזים לעבר הדשא ופציעה של שחקן פאו חואן קרלוס פרז (קשר) שהתחמם לעלות כמחליף ופונה לבית חולים. פאו סרבה להמשיך את המשחק והמשכתו תקבע בהמשך וכמו גם עונשים לאוליפייאקוס שכרגע מובילה את הטבלה עם 19 נק' ב-7 משחקים והיא ביתרון 3 נקודות על פני פאו שבמקום הרביעי.

ויאריאל, אחרי הניצחון על רן במשחק הקודם, 1-0, חזרה לזייף בליגה עם הפסד 2-1 ללאס פאלמאס וחילצה תיקו בפנדל מול אלאבס במשחק ששלטה בו ופשוט לא הצליחה לכבוש. בשני הבא תפגוש את גראנאדה של שון וייסמן שסופג מתקפות אנטישמיות קשות בימים האלה. מעניין יהיה לראות האם אוהדי ויאריאל יכינו משהו גם שנדע להתכונן.

 

מה צפוי לנו בפן המנטאלי

 

אז נתחיל עם ההבטחה שבהתחלה,

"שחקנים במקומות שונים פיזית, במקומות כל כך שונים נפשית, בין שחקנים שאיבדו קרובים או פשוט נמצאים בטראומה הקולקטיבית הזו לבין שחקנים שנפשו להם, דאגו אני בטוח, אבל חיו במציאות אחרת."

יש כל כך הרבה רבדים למצב הזה עכשיו שהיה לי קשה לחשוב מאיפה להתחיל. אם היה ולא התייחסתי למשהו בבקשה תפנו שאלות ואפילו אקליט פרק נוסף כדי לענות.

אני מדבר על זה שיש שחקנים שעזבו בימים הראשונים ויש כאלה שנשארו, זה אומר שיש כאלה שבטוח לא היה להם ראש אפילו לחשוב על כדורגל, שלא לדבר על להתאמן בשבוע הראשון. לעומת שחקנים שמגיעים מרחוק, פיזית ונפשית לכל מה שהתרחש כאן. בואו נודה על האמת, אני באמת שלא מצפה משחקן זר לתפוס את מה שהתרחש כאן, את מה שקדם לזה ואת מה שעוד יבוא. אני לא בטוח שאנשים שחיים כאן כל חייהם מסוגלים לתפוס את הדבר הזה.

יש לנו שחקנים ואנשי מועדון שחוו את המאוראות האחרונים בקרבה ראשונה, חלקים בקרבה שנייה, שלישית וכן הלאה. אני מאמין שכל השחקנים ואנשי המועדון חוו את הכאב באוהדים היקרים שאיבדנו, אלפים מהאוהדים במילואים בלחימה, בקיצור יש פה סיטואציה שקשה לראות אותם מתפקסים לשחק כדורגל.

מעבר לכל זה, יש לנו את דיא, שהוא נושא לכשעצמו. הגיע לכאן בהבטחה גדולה, לקח לו זמן להתניע ועכשיו עם האכזבה, ואני מעדן, של האוהדים ממנו, אני לא רואה איך הוא יכול להמשיך במועדון אפילו לא ברמה המעשית אלא ברמה הנפשית. זה שאין אוהדים זה לפחות יחסוך ממנו שריקות בוז בכל פעם שיגע בכדור, אבל, קשה לי לראות אותו מתגבר על מכשול האוהדים אלא אם המועדון יעשה סולחה רצינית עם נציגי האוהדים, ישבו ללבן את הדברים יהיה לו קשה מאוד להרים את עצמו ולהתחבר גם אל שאר השחקנים הישראלים שהפוגרום הכי גדול משנות ה-40 החשוכות כוון בעיקר כלפיהם וכלפי יהודים אחרים, יהיה קשה מאוד לגבש את דיא בקבוצה כרגע ויהיה באמת מעניין אם יהיה איזה טרייד עם אצילי בינואר.

אני מאוד מקווה שאין רגישות בין שחקנים יהודיים לבין שחקנים מוסלמים ובין אוהדים יהודיים ומוסלמים, לא צריכה להיות, אני לא יכול לדמיין שחקן, אוהד או אוהדת של מכבי חיפה שלא מתחלחל מהזוועות שנעשו כאן, אם כן, אצטער מאוד לשמוע על כך שוב, בלשון המעטה. לכן צריכים לחזק את הקשרים, אני רואה את ההתגייסות שלהם ברשתות החברתיות וזה משמח לי את הלב מאוד ושרק נמשיך להיות מאוחדים!

לפסיכולוג הקבוצתי מחכה תקופה מאוד מאתגרת, לפקס את השחקנים על כדורגל, בכלל אגב לפסיכולוגים המלווים של ליגת העל וקבוצות שלא היה להם פסיכולוג לבטח יזדקקו לאחד. שחקני באר שבע, אשדוד, קריית שמונה, שחלקם פונו אפילו מהבתים שלהם, זלקה גיבור ישראל בכלל במילואים...

דמיינו איך לפקס אותם מכל הסרטונים שבטח ראו, מכל האזעקות, טילים, פצמרים, ירי, מכרים, לוויות ולבוא ולומר להם, הלו, עכשיו שימו הכל בצד, בואו נשחק כדורגל. שלא תבינו, הם מקצוענים ואני בטוח שגם להם זה יהיה טוב לחזור לעשות את מה שהם אוהבים, גם לנפש ובעיקר יעשה טוב להמון המון אזרחים טובים שהחסך הזה שלהם מכדורגל הוא קשה, בטח אל מול מציאות כזו. אני יכול לדבר על עצמי שבימים האלה קשה להיות נכה שפעם היה לוחם ושהיה אמור להיות באירוע כזה ולראות את זה מהצד זה לא חוויה מעצימה ודווקא הכדורגל שהיה מקום לאסקפיזם לא נמצא.

 

עברנו קצת על החזרה העתידית לליגה, המודל האוקראיני, קצת על היריבות בליגה האירופית ומעט על הפן המנטאלי. אשמח לשמוע מכם ומכן אם יש נושאים שתרצו שארחיב עליהם, אם יש שמעוניינים בהופעות אורח וכל בקשה או טענה שיש תרגישו חופשיים. אם אהבתם אשמח ללייק, תרשמו לפודקאסט בפלטפורמוט השונות ובערוץ היוטיוב ואשמח אם תוכלו להפיץ לאוהדי מכבי חיפה באשר הם.

 

מקווה שנשתמע בקרוב, עד אז תשמרו על עצמכם ויאללה מכבי!

 

 

קצת על החזרה העתידית לליגה, המודל האוקראיני, קצת על היריבות בליגה האירופית ומעט על הפן המנטאלי. אשמח לשמוע מכם ומכן אם יש נושאים שתרצו שארחיב עליהם, אם יש שמעוניינים בהופעות אורח וכל בקשה או טענה שיש תרגישו חופשיים. אם אהבתם אשמח ללייק, תרשמו לפודקאסט בפלטפורמות השונות ובערוץ היוטיוב ואשמח אם תוכלו להפיץ לאוהדי מכבי חיפה באשר הם.

 

אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, גם אם לא, כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

מוסיקת הפתיח:

Music by Alex_Kizenkov from Pixabay

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי

 https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם