עומאש מדבר כדורגל פרק 22 – כמעטיוכוס

 עומאש מדבר כדורגל פרק 22 – כמעטיוכוס

 

ברוכים לפרק מספר 22 של עומאש מדבר כדורגל, יש לי את כל הסיבות שבעולם לשמוח מההופעה של מכבי היום, אבל יצאתי עם תחושת החמצה גדולה מאוד, יכולנו להשוות נקודות לראן, פאו וויאריאל אם היינו מנצחים וביכולת כזו אולי לחזור ולחלום על מקום שלישי, אבל גם מעודד להמשך.

לפני שנתחיל נשלח איחולי החלמה מהירה לשוראנוב, הפציעה שלו נראתה לא טוב ושיבריא ויחזור אלינו במהרה!

בואו נתחיל מההרכב, מודה, שכשראיתי את ההרכב אמרתי לעצמי שדגו ויתר על הליגה האירופית, זו הייתה התחושה שלי. להכניס בלם שבפעם האחרונה ששיחת מעל 18 דקות היה כאשר עשה 3 טעויות פטאליות שעלו לנו במשחק, עלי, שרי ופיירו לא בהרכב ודין, חלוץ שביכולת הנוכחית שלו חד כמו כפית חד פעמית, מודה שהייתי סקפטי מאוד. אגב, דין יכל להיות כבר מלך השערים של הטורניר, רק מהמשחק הזה.

משהו אחד שדיי שימח אותי היה לראות את ההרכב של פאו, מי שזוכר, אמרתי שלפאו יש 2 סוגי הרכבים בגדול, אחד עם ברנרד בכנף והשנייה עם ברנרד כמו שרי מעל שני הקשרים ההגנתיים. הם עלו בהרכב הגנתי יותר מאשר עלו מול ויאריאל בחוץ. זה דיי שימח אותי כי אחרי התצוגה שלנו מול ראן הייתי בטוח שיגיעו בהרכב דיי מופקר.

מהר מאוד החששות שלי פגו, פתחנו בלהבות את המשחק, שלוש עבירות בתוך פחות משתי דקות כדיא ספג צהוב כבר בדקה השנייה. זה לא שהפתיחה הייתה כסאח כמו שחיפה רצו לשדר לקבוצה היוונית: "הלו, יש פה בעלי בית...". הפרשנים רק קוטלים את ההרכב משעה 2130 ואשתי כבר העירה לי שאני צועק יותר מדי על הטלוויזיה. אבל פתחנו טוב, אפקטיבי, שואו עם כמה כדורים ארוכים כשהמסוכן שבניהם היה בדקה 8 לדין ודקה אחר כך לג'אבר שלא הגיע. דין בדקה ה14 מקבל כדור, אבל הוא כל כך לא מפוקס וכל כך לחוץ על לתת גול שהוא משחרר בעיטה מהירה למרכז השער. חלאילי רמס את המגן שלו בכמעט כל מאבק בדקות הראשונות.

דקה 17, נייח ראשון לפאו, ג'אבר וחלאילי עוזבים את השחקנים שלהם שמתגנבים בגב של סק ולמזלנו מחטיאים, דקה 19, מתפרצת של ליאונידיס אחרי יציאה לא טובה של סק, ליאונידיס חותך ימינה ודניאל מגיע, בנונשלנט, נותן כתף ומטאטא אותו כאילו היה חלוץ ליגה א'. גם בדקה 34, מנצ'יני מקבל כדור, אחרי תרגיל בנייח, כשהוא לבד בערך על רחבת החמש ושוב, למזלנו הכדור ננגח למעלה.

במחצית השנייה שרי נכנס וכבר גרם לתהפוכות, אבל דיי נעלם מהמשחק. הסיבה לך היא שהוא נשמר אישית על ידי אראו, אראו ליווה אותו לכל מקום ולא נתן לו לזוז ומי ששם לב, יכל לראות כמה שרי חכם וכמה פעמים הוא פשוט משך אותו מהמאמצע והשאיר את האמצע פנוי ולצערנו לא היה שם את מי שיבקיע.

זה יכל להיות משחק מטורף, עם לפחות 2-0, לדעתי במחצית הראשונה ועד דקה דיי מאוחרת פאו עמדו על 0 בעיטות לשער. אבל איכשהו הם עדיין יצאו עם נקודה!

דעה לא פופולארית אבל ביכולת הנוכחית, דין היה צריך להיות מוחלף במחצית, בהנחה כמובן שדגו רוצה לנצח יותר ממה שהוא חושב על לשמור שחקנים ליום ראשון. בפרק 21, ההכנה לפנאתינייקוס אמרתי שההצבה של דין יותר תרע למשחק של חיפה מאשר תועיל, אז חצי טעיתי כי הוא היה נייד והגיע למצבים כשהוא לא בנבדל, אבל וזה אבל גדול, הוא עדיין לא מוצא את האיזון שלו והוא כל כך לחוץ על להוכיח לכולם שהוא לגיטימי שהוא עושה את כל הטעויות ומוכיח בדיוק להפך. אני כן חושב שהוא שחקן טוב ועוד יועיל לחיפה המון. תוך כדי ההכנה של הפרק אני רואה שבגזאטה מאוד פרגנו לדין דוד, ושוב, התנועה שלו הייתה טובה מאוד ולדעתי אפילו לא נתפס בנבדל, מבחינת הסיומת הוא עדיין בגדר בעייתי מבחינתי וזה המקצוע שלו והיום נתנו לו לעבוד במקצוע שלו... לא לקח, חבל.

סיכום קצר של המשחק, בגדול משחק טוב מאוד, לחץ אפקטיבי, שחקנים שכולם הכתירו כמתים מתגלים ככאלה שרק צריכים את הזמן והם עוד יביאו לנו הרבה נחת, כמו שאמרתי לא פעם. גם שואו וגם שימיץ' שהיו ללעג בפי כל השדרים, הפרשנים וקניאס, הראו לדעתי קצת ממה שהם יכולים לתרום לקבוצה והראו שבסוף, אחרי כל הביקורות, אלברמן יודע מה שהוא עושה. רק צריך קצת זמן וסבלנות.

טוב, נחזור לסיכום, היו כמה פעמים גם של דין וגם של חלאילי שהם יכלו למסור ולא לבעוט, להעדיף את טובת הקבוצה. בסוף, כולנו יודעים שבמשחקים האלה אין לך הרבה הזדמנויות להבקיע והקבוצה חייבת לנצל אותם עד תום, היום היו הרבה הזדמנויות, אבל שוב, לעיתים נראה שכל אחד רוצה לבנות את השם שלו ולי היה חסר המשחק הקבוצתי.

מבחינה הגנתית, עמדנו הרבה יותר טוב, היה אפשר לראות שדגו עשה את שיעורי הבית על פאו וגם על המשחקים האחרונים שלנו. בעיקר הגנתית. העבודה בין קשר אחורי שואו וג'אבר לבין מגיני הקו הייתה טובה יותר. כן היו הרבה פעמים בהם השחקנים הסתכלו אחד על השני לגבי מי יוצא, בעיקר בזון 14, השטח שמעל רחבת ה-16, שם יש לנו בעיה בנוגע לתפקידים, כאשר גם ג'אבר וגם שואו, יחד עם הבלמים שם, לא כל כך ברור מי יוצא. לרוב במצבים כאלה כשיש שני קשרים הגנתיים, אחד ימין ואחד שמאל, זה שמהצד שלו מגיעה ההתקפה יוצא, אבל מה קורה כשזה באמצע? על זה צריך לעבוד.

הדבר השני, הוא נייחים. כמו שאמרתי לפני זה, היו כמה נייחים שבהם שחקנים עדיין מאבדים את השחקנים שעליהם הם שומרים, היום אלה היו חלאילי וג'אבר, לא חושב שנכון לתת לחלאילי לשמור מישהו, שיעמוד בחומה, הוא שחקן התקפה, מעולם לא שמר על אף אחד והוא חסר ניסיון. שחקני ההגנה, קשרים הגנתיים צריכים יותר לשים לב לזה, בטח ובטח שפיירו לא נמצא והשמירה האזורית של הגבוהים לא מתקיימת.

נעבור קצת על השחקנים

דגו, הפתיע את כולם עם המערך, מניח שהורמו לא מעט גבות אבל בסופו של דבר הצליח להביא מערך שלחץ טוב, שהיה התקפי ואטרקטיבי. כמו שאמרנו יש עוד מה לשפר, זו קבוצה בהרצה שהתחילה את הבנייה המחודשת שלה לפני המשחק מול נתניה. יקח זמן למערך הזה להיבנות. אז על אף המהלך האמיץ שכמעט עבד, וזו מילת המפתח, כמעט. מה שיזכרו לדגו זה את ההצבות "המוזרות", את הספסול של שרי, עלי ופיירו, ועל זה ילבישו את כל התסכולים והפחדים שיש לכל אוהד ואוהד כפרט ואת הטראומות שאוהדי מכבי חיפה סוחבים כקולקטיב, כקבוצה. מי שרוצה, דיברתי על זה בפרק הראשון שלי "חכמים הזהרו בדבריכם". בכל אופן, על אף שיצאתי מאוכזב מאוד מהתוצאה, אני שמח, כי יצאתי מאוכזב מהתוצאה, כן, כן, אני מקבל כדורים לזה, אבל תחשבו על זה רגע, מול ראן מישהו התאכזב מזה שהוא לא ניצח? היו שם הרבה מאוד בעיות שלנצח הייתה האחרונה והלא חשובה בכלל... פה היינו במרחק נגיעה, וזה להזכירכם, אחרי הפסד לראן, לפתח תקווה, תיקו מול סכנין וניצחון בשיניים מול נתניה... פה, מול קבוצה שנתנה בראש, בחוץ, לויאריאל שניצחה היום את ראן, שדרסו אותנו, חד גדיא, חד גדיא... התאכזבנו ממש שלא ניצחנו. אותי זה מעודד מאוד ו... עוד נתון מעניין, לא ספגנו, אחרי 6 משחקים בהם ספגנו 2.16 שערים למשחק. לא ספגנו מההתקפה השנייה בטיבה כרגע ביוון וזו שהבקיע 2 לויאריאל בחוץ.

דניאל, אל קפיטן, הגיע היום מפוקס שיא, אפס סובלנות לברנרד שלא טוטא ככה מאז אותו משחק 7-1 של גרמניה על ברזיל. נכון, איבד כמה כדורים, אבל נלחם, בדיוק כמו שקיווינו בפרק הקודם שילחם, דניאל הוקינג איז אין דה האוס! אהבתי מאוד את ההופעה שלו היום. אני מניח שחלק מזה הוא האחריות של סרט הקפטן שכבר ראינו מה הוא עושה לשחקנים כמו חזיזה, זו מחוייבות אחרת ולא היה ראוי ממנו היום לענוד אותו.

סק, משחק טוב של סק, עדיין כמה פעמים שיצא נמהר מדי, אבל הציוות עם שימיץ' היה הרבה יותר טוב מאשר היה נגד פ"ת, מי ששמע את הפרק הקודם, דיברתי על שהציוות, אז עם שון והיום עם שימיץ' צריך להיות כזה שכל אחד יחפה על החולשות של השני ויחזק את החוזקות שלו וזה בדיוק מה שהיה היום. שימיץ' נכנס בכל פעם שסק יצא, וסק היה בעיקר מי שתסכל את ליאונידיס שלא הצליח אפילו להגיע למצב בעיטה.

שימיץ', בכל פעם ששימיץ' העביר כדור רוחב, 30,000 איש באיצטדיון ורבבות בבתים החסירו פעימה. אבל זה היה שלנו, שימיץ' נראה כאילו לא זכר שהיה משחק כזה, טוב, אולי קצת כי בכל זאת לא נראה לי שישכח את זה, אבל תיקל יפה, קרא מעולה את המסירות של פאו וחיפה על סק. לא יכולתי לבקש יותר ממנו במשחק הזה.

קורנו, גם הוא במשחק טוב, כמה קרוסים מדוייקים, במחצית השנייה היה לו יותר קשה לדעתי לבוא לידי ביטוי בגלל הציוות עם דיא והכניסה של שרי ואחר כך עם רפאלוב, כבר פחות התקפות הלכו מהצד הזה ועברו ימינה. גם הגנתית הוא היה טוב, תיקל יפה ועשה עבודה לא רעה סך הכל.

ג'אבר, משחק הגנתי משובח של ג'אבר, זה מה שקורה שג'אבר מגיע לשחק. הוא רץ, באמוק, בכל פעם שהוא התקרב זה היה נראה ששחקני היריבה יודעים שהם מתעופפים באוויר או ישכבו כמה שניות אחרי שהג'אבר טראק (משאית) נכנסה בהם. קצת הזכיר לי את פומבה בקרב מול האחריות בסרט הראשון. ומצטער אם זה פוגע ההשוואה לחזיר בר, חלילה לא לפגוע, פשוט לומר שהוא היה מצויין. גם בהנעת הכדור הוא היה יותר מורגש ועבר יפה מאוד עם שואו. הופעה תענוג מג'אבר.

שואו, אחרי כל הלעג שהמועדון ספג על זה שהביאו אותו, אף פרשן וכתב לא עמדו מאחורי ההחלטה וגיבו את אלברמן על ההחתמה. אבל, מעבר לביקורת על המשחק המזעזע מול ראן, אמרתי שמהנגיעות שלו בכדור ומהרצון שלו להוציא מהלכים בפועל, שרובם אגב לא צלחו, אפשר היה לראות שמדובר בשחקן טוב מאוד אפילו, אמרתי שהוא סוג של הכלאה בין נטע לעלי, רק עם כושר משחק מאוד לקוי. עכשיו שיתחיל לקבל סוף סוף דקות, באיחור או לא כבר לא משנה, אבל התחיל, אפשר לראות שמדובר בשחקן לא רע בכלל שלדעתי יתן לנו ערך מוסף מאוד גדול בפן ההגנתי השנה.

דיא, את המשחק של דיא אפשר לחלק לעד הכניסה של שרי ומהכניסה של שרי. דיא אומנם היה פחות נייד, גם הוא נשמר חזק עם אמצע צפוף מאוד והתקשה לנהל משחק ולכן הסתמכו על כדורים ארוכים בעיקר. היה חסר לי כניסות שלו לעומק, אם היה מגיע למצבים של דין אולי יכל לעשות משהו אחרת, אבל זה בגדדר אולי. לא בא מספיק לקבל כדורים אבל היה נמרץ, רץ, ניסה, תיקל. אחרי הכניסה של שרי שעבר שמאלה, היה נראה שהוא נעלם מהמשחק, לא מחפש לקחת על עצמו, לדעתי לא בעט לשער אפילו. אולי משהו בכניסה של שרי "הזיז" אותו הצידה, יותר מבאופן מעשי ופיזי במגרש, אלא גרם לו לקחת צעד אחורה למרות שכששרי נשמר אישית לדעתי שרי קיווה שדיא יקח על עצמו יותר ופינה את אראו משם כמה פעמים אבל זה פחות קרה. תמיד יש לאן להשתמר, אבל אם ימשיך לפחות את הרצון ויתאמץ הכל יסתדר בסוף.

חלאילי, המגן שלו לא ידע את נפשו מרוב תסכול. חלאילי לקח אותו כמעט בכל מהלך אפילו ליווה אותו כשירד להגנה ולקח גם שם לא פעם כדורים. הוא יצטרך ללמוד שלא כל כדור צריך לבעוט למשל בדקה 20, חלאילי מקבל כדור, בועט אבל אם היה מוסר שמאלה לשחקן שהצטרף, אולי גאבר, היה מוציא הרבה יותר מהבעיטה. זה דברים שהוא ילמד עם השיפשוף ועם הניסיון. איך להעלות את אחוז ניצול המצבים הקבוצתי, זו לא פעם ראשונה שדיברתי על זה אבל זה ללא ספק ישתפר בהמשך. מעבר לזה הוציא כמה קרוסים מסוכנים, אחד לשרי בתחילת המחצית השנייה ששרי חם יותר היה מכניס. אבל משחק טוב מאוד של חלאילי, תענוג לראות אותו מתפתח ממשחק למשחק.

שריף כיוף, משחק טוב שלו, מעבר לעצבים של הקהל על הנחת רוח שלו בדקות האחרונות היה לו משחק לא רע, בהתחשב בזה שבקושי בעטו לו לשער, אבל היה נראה שהוא יותר בטוח בעצמו, משחק הרגל שלו חייב שיפור והכדורים הארוכים יצאו החוצה לא פעם, אבל היי, שוער שזהו המשחק השלישי שלו לדעתי במדי הקבוצה הבוגרת ואחרי שתי הופעות פחות משכנעות, הפעם היה במיקומים טובים ואני מניח שזה ילך וישתפר.

אחרון חביב, דין דוד, דיי אמרתי מה אני חושב עליו בהתחלה, שהוא חלוץ מצויין אבל נמצא בתקופה פחות טובה ולא יודע אם לתת לו לפתוח הייתה ההחלטה הנכונה, או לכל הפחות היה יכול דגו לעשות חילוף בעמדות בינו לבין שוראנוב לפני הפציעה, אבל בחר להאמין בו ודין החזיר משחק מאכזב לדעתי. נכון שהיו לו תנועות טובות יותר, אבל במצבים שהגיע אליהם לא הצליח להתייצב באחד והעדיף לבעוט בשמאל על פני למסור, אחר כך כדור שבעט לידיים של השוער בבעיטה שכולה לחץ, וגם לאחר מכן שסק השאיר אותו במחצית השנייה לבד מול השער, בקיצור, קשה שלא לבוא אליו בטענות. אבל, אם ימשיך לעבוד קשה, בסוף זה יגיע, אני מאמין שנגד ב"ש אם יכנס זה יהיה בשלהי המשחק, שם תינתן לו עוד הזדמנות להראות מה הוא יודע. כרגע הוא תקוע על לנסות ולהוכיח לכולם שהוא יכול...

אז משחק מבאס, אבל גם מעודד, מאוד החלטי אני בשעות הקטנות של הלילה, ככה זה כשרודפים אחרי זאטוטה ושני מיני מתבגרים מ6 בבוקר. במעבר חד וזריז להכנה זריזה למשחק נגד ב"ש.

הכנה לקראת באר שבע

המשחקים מול הפועל באר שבע בשנתיים האחרונות, איך נאמר בעדינות, לרוב מתוחים מאוד ועם קורטוב של עצבים. כאשר במשחק האחרון בין השתיים הורחקו מספר שחקנים והייתה תרעומת גדולה בארץ. באר שבע משחקים אגרסיבי, לרוב קצת יותר מדי. ראינו שזו קבוצה שמחפשת פרובוקציות ולהוציא אותנו מהמשחק אבל גם יודעת לשחק כדורגל.

עד היום התקיימו 134 משחקים בין הקבוצות כאשר מכבי חיפה מנצחת ב-60 משחקים, הפועל באר שבע ב-39 ו-35 משחקים הסתיימו בתיקו. משנת 2000, התקיימו 73 משחקים בין הקבוצות כאשר מכבי חיפה מנצחת ב-37 מתוכם, באר שבע מנצחת ב-18 ו-18 משחקים הסתיימו בתוצאת תיקו. משנת 2020, התקיימו 16 משחקים כאשר חיפה מנצחת ב7, באר שבע ב-5 ו-4 הסתיימו בתיקו. מה שאומר שהפערים השנה עוד יותר הצטמצמו ומדובר במשחק סופר קשה...

באר שבע מגיעים אחרי שהצליחו לשבור את הנאחס שהיה מעליהם מתחילת העונה אחרי כמה תוצאות לא נעימות כגון תבוסה נגד מכבי תל אביב ומכבי נתניה, הדחה מאירופה, ובליגה: שתי ניצחונות, הפסד ושתי תוצאות תיקו כאשר המשחק האחרון כבר היה נראה טוב יותר ב 3-0 מול הפועל ירושלים.

במחזור ה-3 וה-4 (בתיקו מול הפועל ת"א ובפסד להפועל פתח תקווה) באר שבע שלטו באופן מוחלט במשחק ולא הצליחו לתרגם את זה לכדי שערים דווקא במשחק האחרון מול הפועל ירושלים כאשר אחוזי השליטה בכדור היו לטובת ירושלים הצליחה הפועל באר שבע לנצח. הגול הראשון שלהם היה בכדור ארוך מהמגן השמאלי לספר, השני במצב נייח כאשר ויטור נגח ובשלישי קרוס גובה שלבסוף נכנס. בשניים מתוך שלושת השערים של באר שבע מכבי חיפה כבר הוכיחה שהיא מאוד מתקשה, בנייחים ובכדורי גובה לרחבה ויהיה מעניין אם יש הליך הפקת לקחים בריא שיאפשר עמידה טובה יותר מול הסכנות הללו.

באר שבע עלתה במשחקה האחרון במערך של 4231 כאשר היא משחקת עם אליאס ופוקו בקישור ההגנתי, בדש, ספר וגנאח בקישור ההתקפי ואלמוג כחלוץ. 

הטוב: יש לבאר שבע היו במשחק האחרון איבדו לא מעט כדורים במרכז המגרש (38) ובשליש ההגנתי (36)

הרע: אחוז ניצול המצבים שלהם מתוך 13 ניסיונות הבקעה, 7 למסגרת ומתוכם 3 שערים (53.8%)

המכוער: היכולת שלהם להטריף את השחקנים שלנו ויתרה מכך, היכולת הרעה של השחקנים שלנו להשאר מפוקסים. ראינו שיש הרבה עצבים במשחק של חיפה, הרבה תנועות ידיים וצעקות ואפילו ריבים הדדיים ומשחק כזה יכול להיות נקודה מאוד בעייתית עם הרבה מורחקים.

למשחק נחסר את שוראנוב כרגע, ניסיונות להכשיר את חזיזה. מי יאייש את הצד השמאלי? האם הוא יפתח עם שיבלי? יהיה מעניין לראות.

בכל מקרה, תשמרו על עצמכם, שתהיה שבת שלום וחג שמח לכל החוגגים ונשתמע אחרי באר שבע. יאללה מכבי!

אז אם אהבתם אשמח אם תשתפו לאוהדי מכבי חיפה נוספים, אם לא כתבו לי ביוטיוב או במייל וננסה לנהל דיון להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי: omashmhfc@gmail.com

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

 https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט

https://omashmhfc.podbean.com/

 אפל

 https://podcasts.apple.com/us/podcast/%D7%A2%D7%95%D7%9E%D7%90%D7%A9-%D7%9E%D7%93%D7%91%D7%A8-%D7%9B%D7%93%D7%95%D7%A8%D7%92%D7%9C-%D7%91%D7%99%D7%A8%D7%95%D7%A7/id1701311750

גוגל https://podcasts.google.com/feed/aHR0cHM6Ly9mZWVkLnBvZGJlYW4uY29tL29tYXNobWhmYy9mZWVkLnhtbA?sa=X&ved=0CAIQ9sEGahcKEwjgjd7TxceAAxUAAAAAHQAAAAAQZw

ספוטיפיי https://open.spotify.com/show/3YLFRjxXUWu8KFZq1eit6A

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם