עומאש מדבר כדורגל פרק 18 – הכנה לסכנין

 

עומאש מדבר כדורגל  פרק 18 – הכנה לסכנין

גמר חתימה טובה וברוכים הבאים לעוד פרק של "עומאש מדבר כדורגל", פרק 18, הכנה לסכנין.

הפעם אין התחכמויות בשם, חוזרים לבייסיק, לפשוט. כמו שאני מקווה שמכבי חיפה תעשה במשחק הזה. לחזור לשחק כדורגל פשוט, לא מסובך, יפה ומלהיב כמו שהתרגלנו עד עכשיו וכמו הקו שקיווינו שימשיך.

עד עכשיו לא הלך פשוט, תצוגות לא משכנעות, אבל בתקווה שעכשיו, עם השנה החדשה ולאחר גזר הדין של מעלה, אנחנו נצא לדרך חדשה עם הכדורגל הפשוט והמוכר, כמו שדגו שיחק עם הנוער בשנה שעברה.

אז נתחיל עם חיפה ונעבור לסכנין.

חיפה אחרי פורמה רעה מאוד, לא נייפה את הדברים. המשחק מול יאנג בויז בחוץ, המשחק מול הפועל ירושלים ופ"ת וההפסד הצורם מאוד לראן, כשבמשחק האחרון השחקנים היו נראים שבורים מנטאלית. אז איך מרימים את הקבוצה? בכל זאת מספר שחקנים מאוד בכירים, עם הרבה ניסיון שגם הם לא יכלו לתרום טקטית למשחק.

אז מעבר לשיחות מקצועיות עם מנטליסט, פסיכולוג ושות', לי מאוד בלט החוסר הבנה של השיטה, שחקנים שלא היו בטוחים מה הם צריכים ולא צריכים לעשות במשחק. הרי גם קבוצות גדולות מפסידות בתצוגות נפל, ראו ערך יובנטוס שרק השבוע הפסידה 4-2 ונקטלה על היכולת בעיתונים והם, בניגוד אלינו במקום הרביעי באיטליה. אז אם תרצו לשמוע מה היה כל כך נורא בהפסד לראן, תאזינו לפרק 17, שם דיברתי דיי באריכות על מה שאני חושב שהיה שם.

ולעניינינו, הכתבה בעיתון על הביקורת של שחר אחרי ההפסד בטוח לא תתרום למפלס הלחץ שמתגבר מרגע לרגע ומצריך מהצוות המקצועי לגייס המון משאבים כדי להכיל את הסיטואציה ואת השחקנים. אני מדבר גם על דגו וגם על אלברמן. רק שלאלברמן אין יכולת לשלוט במה דגו יעשה עם השחקנים שזה העמיד לרשותו של זה. כמו שלמי שיצר את החימר אין יכולת להשפיע על העיצוב של החימר בידי האמן ונכון לכרגע נראה כי האמן מנסה לייצר שולחן מעץ מפיסת חימר.

אני דווקא כן חושב שיש עם מה לעבוד, גם בארץ וגם בחו"ל, רק שחשוב היה להכניס אותם בהדרגה, בדיוק כמו שדיברתי מהפרקים הראשונים על הבעיה שתהיה לנו ברוטציה. שיהיו שחקנים עייפים ופצועים לצד שחקנים ללא כושר משחק וכשנצטרך את אותם השחקנים לא נקבל מהם את התפוקה אלא ההפך. בדיוק כמו שקרה נגד פ"ת ונגד ראן.

נחזור כמה פרקים אחורה כאשר אמרתי שדגו מאכזב אותי כי הוא מנסה להידמות לבכר, כי זה מה שהצליח לקודם והוא לגמרי עזב את התוכנית הראשונה שהייתה לו בתחילת הקיץ עם המערך והשיטה וכרגע הוא מנסה לבצע הכלאות בסגל. אז לא סתם מתחילים הכנה חודש וחצי או חודשיים לפני תחילת הליגה, גם בלי אירופה. צריך לתרגל מערך, להחזיר את השחקנים לכושר משחק, לתרגל את מערכת היחסים בין השחקנים ושיתורגלו גם עם שאר השחקנים במערך. מה שפחות היה ויתרה מכך ננטש מאז אלוף האלופים. פותחים באותו מערך ועם חילופים חצי קבועים מראש.

אז נחזור רגע לשחקנים.

איתמר ניצן, שוב סופג אש אחרי השער הראשון נגד ראן, אכן מיקום רע שלו, אבל כמו שאמרתי, איפה הכיסוי שהיה זקוק לו? איפה השחקנים שיתאבדו על המגרש? אפילו בגול השלישי, שהוא לא ראה את הכדור וחלאילי ברח ממנו, המיקום שלו לא היה להיט אבל קשה לי להאשים אותו ב 100%. המבט של איתמר ניצן באחד הקלוזאפים במשחק נגד ראש אמר הכל, קצת לפני הגול השלישי גם הספיק לגעור בשחקנים שאינם שומרים וגם לא מנסים לשחק. נכון, אנחנו זוכרים את ג'וש יותר מחובר לשחקנים ובעל יותר השפעה על החלק ההגנתי אבל הלו, כשהשוער בלי הגנה ובואו נהיה כנים, מול ראן לא הייתה הגנה, גם קבוצה בקושי הייתה, אז איך אפשר לבוא אליו בטענות?

בכל מקרה יהיה מעניין לראות אם דגו ימשיך לתת לו קרדיט, להערכתי אכן ימשיך לתת לו והוא ישחק גם מול סכנין.

חוליית ההגנה

שון, סק ושימיץ', אז ראינו שדגו לא עלה עם שימיץ' מול ראן, והאם זה טעות או לא ניתן להתווכח כי שון לא היה כשיר, ראו את זה, הוא בקושי הצליח לזוז כמו שצריך ואיבד את השומר שלו כמה פעמים, שאלת השאלות תהיה האם אותם דקות משחק לא פגעו בו ויצריכו אותו לנוח יותר. חלק מהבעיה שלי עם דגו, היא הסיכון המיותר של השחקנים להמשך. סק, על סק הייתה יותר אחריות עם ההצבה של שון, הוא מאוד התקשה לבצע עבודה של בלם וחצי, שוב תוצר של הפקרת החלק האחורי. מאוד חרה לי שגם הואשם בגול בקרן למרות שזה לא היה שחקן שלו וילדירים נשמר על ידי קורנו, שנמוך ממנו בערך בראש ומעניין יהיה לראות את ההשפעה של הכמה משחקים האחרונים מול סכנין. אחרון חביב, שימיץ', דווקא בכמה דקות שראיתי אותו בראן היה דווקא סביר, עמד מול המאצ'אפים עם השחקנים שלהם כמו שצריך ולא עשה טעויות פטאליות. שלושת השחקנים הללו, יקבעו לפחות עד ינואר את כמות השערים שנספוג, גם הם, הם מבחינתי הטייסים של מכבי חיפה, הם יהיו הגורם שייצב את ההגנה, כמובן בהתחשב בבחירות הטקטיות של דגו, אבל הם כרגע חלק שסופג כל משחק בממוצע של שער או שניים. לפחות בארבעת המשחקים האחרונים.

דניאל וקורנו, דניאל מתקשה עם התזזיתיות בין בלם למגן, הרבה יותר משנה שעברה משום מה, אולי מפני שגם כשהוא מגן, הוא זה שישאר יותר אחורה ויאפשר להתקפות להיבנות על קורנו ועל חלאילי. גם לדניאל יש אחריות לשני שערים ביאנג בויז (פרק 11) ולקורנו לקחו את הבסטי שלו חזיזה כבר כמה משחקים שהם לא משחקים יחד. לשניהם יש יכולת לתת ערך מוסף אדיר למכבי חיפה שעד כה מתקשה להגיע, שוב, בעיקר בגלל הוראות טקטיות, אבל ברור לי שהם עדיין חלק מאוד חשוב במשחק המעברים של חיפה ועם יכולת טובה יותר שלהם אני מאמין שנחזור לראות תקתוקים בקווים וקרוסים מדוייקים ואפקטיביים.

סוף, שיבלי, חג'ג' וקנדיל, אני יודע שהם לאו דווקא באותה עמדה, שניים קיצוניים וקנדיל מגן, אבל לשלושתם יש מכנה משותף והוא חסך בכושר משחק. כשהיה אפשר וצריך דגו לא השכיל לעשות את זה ועכשיו האופציות שלו הן להכניס אותם למשחקי ליגה לזמן של מחצית ויותר ולספוג את הההשלכות לכך. אם כמובן הוא רוצה אותם להמשך. כנל גם גוני נאור שניסו להעביר אותו בתמורה לשחקן אחר, פיינגולד ועוד.

שואו, עלי וג'אבר, גם שואו שלא זכה למספיק דקות משחק היה נראה בהלם במשחק נגד ראן, התיקולים שלו היו רכים והוא לא היה במקום. זה מפתיע מאוד אחרי שראינו אותו בכמה דקות לא רעות פה בליגה ולכן אני מעריך שזה קשור להוראות הטקטיות נגד ראן שהוציאה את הקבוצה מאיפוס. אני מרגיש שאני חייב לראות אותו יחד עם עלי במשחק הקרוב כדי שנוכל להעריך קצת יותר טוב אם יש פה שחקן או שלודוגורץ הבולגרית עשתה עלינו קופה. עלי, אין מה להגיד עליו, באמת רץ, מתאמץ, מנסה ודווקא אחרי שהתיאום שלו עם ג'אבר השתפר הם פחות שיחקו יחד ודגו בחר להעלות במערך של קשר אחורי אחד. אין לי ספק שהשנה עלי יהיה העוגן שלנו ויציל אותנו לא פעם מהפסדים או מתבוסות. ג'אבר, היה במשחק פחות טוב נגד ראן ואני עדין מאוד. הוא היה ללא שום רצון לשחק, והזכיר לי את אבו פאני אחרי שלא נתנו לו לעבור לחו"ל, עם הכניסה של עלי קצת השתפר אבל אם ג'אבר רוצה לקבל חצי מהקרדיט שקיבל אבו פאני על חצי עונה מטורפת שעשה בחיפה ולצאת לחו"ל הוא צריך לצאת רגע מהבעסה ולתת 120% בכל רגע נתון במשחק. לרוץ, לטרוף וכל השאר יגיע.

דיא, שרי ורפאלוב, כמו שאמרתי, לדעתי הצנועה, אסור לשחק עם יותר משניים מהם, נכון, הם הרבה יותר טובים מ 90% מהסגל, אבל בדיוק בגלל זה אסור להגיע לדקה 60-70 כשאין מישהו מבריק להעלות מהספסל, מישהו שיכול לגרום לשינוי. דיא דווקא נכנס עם הרבה רצון נגד ראן שזה מבורך, הוא מרגיש שהוא חוזר למספרים, נראה שחדוות המשחק חזרה אליו והוא משחק יותר משוחרר ונקווה שימשיך בפורמה במשחק הבא. שרי הגיע עם אמביציה וגם הוא נשבר במשחק נגד ראן, כשצרח על כל השחקנים שלא ביצעו משחק לחץ. הוא ניסה, רצה ורץ אבל לבד הוא לא יכול, בטח שהוא מקבל כדור בין 2-3 שחקנים ומסביבו אין אף שחקן בירוק לרפואה. המשחק נגד פ"ת הוציא ממנו הרבה עצבים ותפקיד הסגל המקצועי דווקא להשקיט את הרעשים האלה, בצורה אפקטיבית ולא לנסות ולהקטין את ההפסדים האחרונים כי זו תהיה טעות. רפאלוב, אני בטוח שרפאלוב עוד יתרום לנו רבות העונה, לדעתי מבין השלושה הוא זה שצריך להיות המחליף בעיקר בגלל הניסיון שלו, ראיית המשחק והמהירות בה הוא משחק שיכולה מאוד לסייע בשלבים האחרונים של המשחק שהיריבה כבר עם פחות אוויר, על אחת כמה וכמה בליגה ודווקא באירופה יכול לפתוח מדי פעם אבל רק אם יש את שרי או דיא שיחליפו אותו כדי לשמר את הקו הקריאטיבי במשחק.

שוראנוב, גם הוא בין השחקנים שממעטים לקבל הזדמנות ולשחק ולדעתי לפחות בליגה דגו חייב לפתוח איתו, לפחות מחצית ראשונה על מנת לשפשף אותו. דווקא מבחינת המהירות והחכמה של שוראנוב הוא יכול לתת תוספת משמעותית לחוד, לכשיהיה עם כושר משחק ולא לקבל 10 דקות במשחק.

פיירו, דווקא בליגה הייתי נותן לו מנוחה ואם להמשיך את הקו של שוראנוב, להכניס את פיירו לסוף המשחק כשההגנה כבר עייפה, דווקא שם לגודל שלו יכולה להיות השפעה רבה יותר. באירופה אין בכלל ספק שהוא כרגע מבין כל חוליית ההתקפה שלנו הוא זה שחייב לפתוח, אבל אם ימשיך לפתוח גם בליגה יפצע ושאר השחקנים יהיו ללא כושר משחק.

דין, דין הכניס את עצמו לסחרור מאז משחק הנבחרת בה אמר שלדעתו הוא צריך לפתוח או לפחות לשחק. עד עכשיו למילים שאמר אין כיסוי ואפילו קצת להפך. בכך שפורסמה הכתבה הזו היא יצרה לחץ מאוד גדול על דין להוכיח את עצמו והפכה אותו לשחקן פחות יעיל במערך של חיפה ואפילו לשחקן שקצת מזיק. הוא נראה מאוד לא מפוקס, הוא ממעט להרים את הראש והמסירות שכל כך היללנו אותו עליהן נעלמו. דין חייב למצוא את האיזון הפנימי שלו, מצטער אם זה נשמע בולשיט של יוגה, אבל כרגע דין בסחרור מסוכן ויכול להכנס לתקופה ארוכה מבלי להכניס שערים אם לא יתעשת על עצמו ויחזור לשחק פשוט.

דגו, כמה לחץ יש על דגו במשחק הזה שלדעתי אנחנו נראה את הלחץ הזה היטב. דגו עשה טעות גדולה מאוד שזנח את המערך שאיתו התחיל את משחקי ההכנה וניסה להוסיף בכל פעם עוד ועוד רבדים בהבדלים בין מערך ההגנה להתקפה שגרמו לשחקנים לא להבין מה נדרש מהם. אני לגמרי מסכים איתו שעם הסגל הנוכחי אפשר לעשות דברים גדולים, הקטע הוא לחזור קצת אחורה, לפני כל המסובך, לחזור לבייסיק, מערך פשוט, הוראות פשוטות, פפ גוארדיולה עושה את זה מדהים, נכון, פפ הוא עילוי, לדעתי היה גם כשחקן, אבל כמאמן זה ספרה אחרת לגמרי. גם כשהיה בפיגור במשחק מול הכוכב האדום, הקבוצה שלו המשיכה לשחק כדורגל פשוט ויעיל, לא היו שם הוראות מסובכות בין הגנה להתקפה, פשוט הרכב מתורגל וכמובן שחקנים בשווי מיליארד אירו פלוס אבל הרעיון אמור להיות זהה, כי גם בליגה, שווי השחקנים של חיפה הוא פי 3-4 בערך מכל הקבוצות בליגה חוץ ממכבי ת"א. אז אין סיבה שהפשוט הזה לא ינצח פה, את האיכות יש.

ואחרי שחפרתי עלינו, בואו נעבור ליריבה

 

 

סכנין,

איחוד בני סכנין, או בני סכנין, קבוצה עם שווי שוק של 6.7 מיליון אירו, ממוצע גיל שחקנים 24.8.

למספר שחקנים פצועים כגון: טאלב טוואטחה, דור חוגי, מוחמד שאקר וביראם קיאל.

סכנין אחרי שתי תוצאות תיקו מול הפועל ת"א ועפועל פ"ת  וניצחון 2-1 מול הפועל ירושלים.

עד היום התקיימו 62 מפגשים בין שתי הקבוצות כשמכבי חיפה מנצחת ב-35 משחקים, סכנין ב-14 משחקים ו13 תוצאות תיקו.

51 משחקים בליגת העל (29 נצחונות לחיפה, 11 לסכנין ו-11 תוצאות תיקו) ו-11 משחקים בגביע הטוטו (6 לחיפה, 3 לסכנין ו-2 הסתיימו בתיקו). משנת 2020 התקיימו 10 מפגשים כאשר חיפה מנצחת ב-9 משחקים וסכנין במשחק אחד.

התוצאה הכי שכיחה היא 1-0 (19 משחקים), 2-1 (9 משחקים), 2-0 (7 משחקים) והתוצאות 0-0, 1-1 ו 4-1 5 משחקים לכל תוצאה. נתון מעניין, סכנין מעולם לא נצחה את מכבי חיפה ביותר משער אחד עד היום

עד היום סכנין עלו בהרכבים: 4411, 532 וב- 523 והאחרון הוא זה שניצח את הפועל ירושלים. משחק חזק באמצע ומעבירים מהירים עם שחקני התקפה מהירים וחזקים זאהי אחמד ופוראת עייאש, כאשר המגינים סולומון ודארוויש מגיעים גם הם לעמדות קדמיות. הרבה הצטרפויות גם של הקשרים מקו שני וכניסות לרחבה כאשר הם מאפשרים לשחקנים להוציא פס אחורה לעמדות פנויות יותר לבעיטות. הם עומדים עד עכשיו על ממוצע של 12.6 בעיטות לשער מתוכן 3 למסגרת ו-3 בעיטות מחוץ לרחבה במשחק.

החלק ההגנתי שלהם מאוד אגרסיבי, עם 11.6 עבירות למשחק, 3 כרטיסים צהובים, ממוצע מאבקים למשחק של 91 מאבקים, 53.6% הצלחה בהם, 26 מאבקי גובה שגם שם יש 53.5% הצלחה. בהגנה הם נורא מצופפים, וזה יהיה מבחן לחיפה לראות אם הם למדו משהו במשחקים ששוחקו עד כה ויבעטו יותר מרחוק.

יש פערי איכות גדולים מאוד בין ההרכבים, אבל כך היה גם נגד מכבי פתח תקווה. סכנין גם הצליחה להביא את אדריאן פאון וחלוץ בשם רנגלו יאנגה ולדעתי זה יהיה משחק הבכורה שלהם.

יאנגה, חלוץ בן 31 בעל אזרחות מ"קורסאו", מדינה בקאריביים מול חופי ברזיל, ליד ארובה. עבר קבוצות כמו אנדרלכט, גאנק, לוגאנו, אפולון לימאסול וקלוז' ומתוך 401 משחקים בהם שיחק, הבקיע 115 שערים ובישל 25. בממוצע שער לכל 212 דקות. גם פאון שהגיע מבאר שבע טרם שיחק בסכנין ורשם 2 הופעות בליגת העל במדי באר שבע. מדובר בחיזוק משמעותי לקבוצה.

שחקני המפתח שלהם עד כה היו פוראת עייאש, סאהר תאג'י (עם שער ובישול), והמגינים דרויש וסולומון.

 

אז, אני מקווה שנהניתם, אם כן, שתפו עם חברים אוהדי מכבי, כתבו מה הייתם רוצים לשמוע יותר ומה פחות. תרשמו לפודקאסט ולערוץ היוטיוב, זה יעזור לי להמשיך

האם מכבי חיפה תשכיל ותעבור למשחק פשוט? האם הקבוצה תצליח להתאושש מנטאלית משני ההפסדים האחרונים? האם נראה את אותו המערך פותח ואת אותם המחליפים נכנסים? המשחק הזה לדעתי יתן לנו את הסימן הכי גדול לקראת מה אנחנו הולכים אליו כמועדון. נחזיק אצבעות ויאללה מכבי!

 

תצטרפו לערוץ היוטיוב שלי:

https://www.youtube.com/@OMASHMHFC

להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי:

 omashmhfc@gmail.com

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט:

https://www.podbean.com/ep/pb-zz3mw-149c829

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם