עומאש מדבר כדורגל פרק 17 – סטירה עם הצד המעליב

עומאש מדבר כדורגל  פרק 17 – סטירה עם הצד המעליב

 

אני בטח לא יכול להגיד שאני שמח, אני גם לא ממש יכול להגיד שאני כועס. פייר, נעלבתי. זה לא שמכבי חיפה או דגו או כל אחד אחר עשה לי משהו, אבל הצורה שבה שיחקנו העליבה אותי. בהפסד לפריז בחוץ לא הרגשתי ככה, שם הרגשתי שהתנפלנו על כדורים, ניסינו, בואו, הבדלי הרמות דאז היו תהומיים והם נלחמו עד שנפלו מהרגליים. פה? פה הם ויתרו עוד לפני שהמשחק התחיל...

פנאתנייקוס מנצחת 2-0, מה שיהפוך את הקרב של חיפה על המקום השלישי כנראה עם ויאריאל, כמובן שזה רק משחק ראשון אבל ההתקפה של פאו הרבה יותר מסוכנת מההתקפה של ראן, אולי לא על הנייר, אבל היא הרבה יותר מתואמת ומאומנת מההתקפה של ראן וזה... המשך יבוא בפרק ההכנה. לעניינינו

חזיזה, עלי, רפאלוב ושון לא היו כשירים למשחק הזה, שניים מהם גם לא שותפו. העומסים וחלוקת הנטל שלא התבצעה כלל כשהיה צריך התחילה לתת את אותותיה, ודיברנו על זה בפרק הקודם. יש לנו שחקנים מבוגרים בסגל ושחקנים צעירים שהעומס עליהם היה אדיר וכשהיה צריך לתת להם לנוח ולשתף שחקנים אחרים כדי לבנות כושר משחק למספר רב יותר של שחקנים, לא עשינו את זה וזו התוצאה, במשחק חשוב, רבע מהקבוצה מושבתת והחלק שאמור להחליף אותם לא נמצא בכושר משחק.

שואו היה איטי, מסורבל ורך מאוד, גם שאר השחקנים, שלא תטעו, הייתי מעניש אותם לראות את המשחק הזה שלוש פעמים ברציפות, כדי שיראו איך זה נראה מבחוץ. איך האוהדים שעשו את כל הדרך לראן, ראו אותם מהיציע. איתמר ניצן בגול הראשון היה במיקום רע, אבל בואו, שוערים גדולים ממנו קיבלו גולים פשוטים יותר לעצירה. אני דווקא מאשים את השחקנים שלא היו שם, כמו אחד הבלמים או צמד הקשרים האחוריים. בגול השני חלאילי ברח מהכדור, בגול השלישי צימודים לא נכונים כשקורנו 177 או שואו 180 שומרים על בארטוג ילדירים 191.

דווקא נקודת האור שלי מהמשחק הזה והדבר ששימח אותי היה לראות את שימיץ' בכמה נגיעות בכדור, לא משהו מיוחד, בלי טעויות פטאליות, אולי, בתקווה, הלוואי שזה יצליח לתת לו בוסט של ביטחון. אני לא משלה את עצמי לחשוב שהכמה דקות האלה יתנו לו כושר משחק, אבל שימח אותי לראות שהוא עדיין איתנו.

 

 

אז קצת למהלך המשחק:

עלינו, שוב, במערך מאוד דינאמי, שנע בין 532-541-523, ואסביר: שלישיית בלמים: סק, שון ודניאל. 2 קשרים הגנתיים: ג'אבר ושואו (שאני לא בטוח אם שיחקו יחד כבר העונה) ועכשיו זה הופך להיות מסובך קצת: בקו שמאל היה לנו את קורנו כמגן שמאלי/קו שמאל, בכנף שמאל היה לנו את דין שמדי פעם נכנס כחלוץ שני או כקיצוני שמאל, בקו ימין היה לנו את חלאילי שגם הוא תופקד כמגן כנף/קיצוני/חלוץ ופיירו במרכז. השילובים וההכלאות הללו יצרו כאוס במשחק של מכבי חיפה והם הסתובבו במגרש כאילו אין להם מושג מה רוצים מהם, לפחות ככה זה הרגיש, ואולי אני נשמע קשה, אבל זה מוקלט כמה דקות אחרי סיום המשחק אז יתכן ואהיה יותר תקיף מבדרך כלל. ראן פתחה ב 433 המסורתי שלה בדיוק עם אותו הרכב התקפי שאמרתי שכנראה יפתח עם ילדירים בחוד ולא עם גוירי כשבקישור פתח בוריגאוד, מאטיץ, בלאס ובכנפיים סלאח ודואה שהוכשר למשחק אחרי שנפצע בליגה. ההרכב הזה היה הרבה יותר אפקטיבי במשחק לחץ מאשר בהרכב הלכאורה חזק יותר שפתח נגד ליל והרגשנו את זה מהדקה הראשונה שהם התנפלו על כל כדור.

מעבר לזה, ראן פיצחה את מכבי חיפה. ראן הבינה ששלושת הבלמים של חיפ המייצרים קו אחד, הקשרים האחוריים רחוקים, אז תמיד אחד משחקני ראן לקח צעד או שניים אחורה וקיבל כדורים בעמדת בעיטה כשהוא לבד ואין עליו אף אחד. אם דגו ירצה לא לחטוף חמישייה מפאו, הוא יהיה חייב לתרגל מערך 3 בלמים עם אינטליגנציה שאומר שאחד מהבלמים תפקידו יהיה לצאת לעבר אותו שחקן, או שון או דניאל כאשר סק יסגור מאחור.

 

נעבור על כמה רגעים בולטים במשחק:

איבדנו כדור בהוצאת כדור חוץ וזה הגיע לשחקן שעמד ללא הפרעה כאשר מסביבו מספר שחקנים של חיפה מסתכלים ובלאס הצליח לשחרר בעיטה מאוד קשה לשוער שגם בואו נאמר את זה היה במיקום לא טוב ובדקה הראשונה 1-0.

כבר בדקות הראשונות היה ניתן לראות ששחקני חיפה לא מבינים מה רוצים מהם טקטית והם נראו מבוהלים, ללא שום תיאום, רכים מאוד בתיקולים, לא הייתה רסט דיפנס שהייתה יותר ברסט (במנוחה) ובדקה 5:10 שחקני ראן עוברים ברחבה ללא הפרעה כששחקני חיפה מסתכלים עליהם.

בהתחלה רוב ההתקפות שלהם הגיעו מהצד השמאלי, הימני של חיפה והיו לא מעט חורים של חלאילי בגלל שלא הבין אם הוא קיצוני או מגן קו. הרבה עצבים בינו לבין דניאל.

ראן התנפלו על כל כדור, סגרו את חיפה ולחצו ממש גבוה כאילו על הקוים עומד ברק בכר.

בדקה 13, חלאילי מנסה לעבור את טרופר המגן השמאלי על מהירות, גם על זה דיברנו בעבר, חלאילי אומנם מהיר, בקנה מידה של נוער וישראל, אבל באירופה הוא בעל מהירות ממוצעת ולעבור שחקן כזה במהירות זו יומרנות והוא יהיה חייב להתחיל לעבור את השחקנים בצורה יותר טכנית אם הוא רוצה להצליח לעשות את הקפיצה המקצועית.

בסוף הדקה ה-16 הייתה התקפה של ראן ואפשר לראות את ג'אבר בריצה קלה, כשחקן ראן לפניו, אין אפילו ניסיון לקחת את הכדור או למהר ולסייע להגנה, ואני מדבר איתכם על 2 צעדים ממנו. שואו מנגד נראה כמו שחקן שלא שיחק הרבה זמן. מאוד איטי, מסורבל, אדיש ורך מאוד בתיקולים.

דקה 20, 19:40 ליתר דיוק, דניאל זועם על חלאילי שעושה חור בהגנה, שוב, נראה שמלבד קורנו שהוא שחקן קו, בצד ימין היה רק את חלאילי שלא כל כך הבין את הדרישות בין ההגנה להתקפה.

איזור דקה 25/26 טהאטה מקבל כדור 20 מטר בערך מהרחבה, אולי קצת יותר ובועט, שוב ללא הפרעה, שחקנים מסתכלים עליו ובמזל זה פגע בעמוד.

התקפה ראשונה של חיפה בדקה 27, דין דוד מקבל כדור ומוציא כדור של לחץ, לא מדוייק ורחוק מהשער.

שרי מקבל כדורים כשהוא לבד וישר מתנפלים עליו שני שחקנים ואף אחד משחקני חיפה לא בא לקבל כדור.

פשוט טרגדיה של טעויות, הבלמים מרחיקים כדור חופשי, קורנו מפחד להכנס לתיקול, שחקן שלהם בועט, חלאילי מתחמק מהכדור כשהוא גם מסתיר את הכדור לאיתמר ניצן ו 2-0.

אחרי הגול השני, הייתה לנו קרן, עשינו תרגיל שלא היה מבייש את מכבי דיור מוגן משען, במסירות שבלוניות, איטיות וכמובן שלא יצא מזה כלום.

כמובן שכל אלו נותרו ללא שום שינוי טקטי, שום שינוי מערך, הזזות... כלום

דין דוד לקראת המחצית מסמן לדניאל שהוא רוצה את הכדור, דניאל מעביר קרוס מרשים, דין מתחמק מהכדור, כאילו משאיר לקורנו שהיה רחוק משם ושוב איבוד כדור.

דקה 45, שרי עושה לחץ גבוהה, מסתכל לאחור ומבין שהוא לבד ופשוט מתפוצץ על הקבוצה, שלא מצטרפים איתו.

מחצית שנייה התחילה עם חילוץ של סבע במקום דין, נכנס שחקן רעב שניסה ונלחם אבל מהר מאוד גם הבין שהוא לבד במערכה, שחקן רענן להרכב סדוק ושינוי מיקום כאשר דיא עבר ימינה לשחק על טהאטה ופיירו עבר לשחק על עומארי.

אחרי בעיטה של סלאח, הקלוז אפ על איתמר ניצן סיפר עד כמה הוא מרגיש מופקר במשחק הזה. השחקנים פשוט השאירו אותו לבד.

כמה דקות מאוחר יותר שוב ההגנה של חיפה מאפשרת לשחקני ראן לעשות מה שהם רוצים ואיתמר ניצן מאבד את זה וצורח שם על כולם ודקה אחר כך נכנס הגול השלישי של בארטוג ילדירים.

בדקה 61, ג'אבר פשוט נותן לאוסינון לכדרר עליו כדרור של משחק אימון ברחבה ובנס איתמר הודף.

דקה 62, שואו ופיירו יוצאים, קנדיל ועלי נכנסים כאשר חלאילי עובר לעמדת החלוץ לצד דיא. חילוף שמיקם את חלאילי, כשהוא כבר שפך לאגר, אנחנו יודעים שדקה 60 הוא כבר כמעט ללא אוויר וקדניל שחקן שלא בכושר משחק, מיעט לשחק וגם כשהיה אפשר לתת לו לשחק במשחק האחרון בחרו שלא לשתף אותו, וגם את שואו עד דקה מאוחרת.

דקה 72, שימיץ' במקום שון שהיה לא כשיר ואני ממש מקווה שלא החמירו לו את המתיחה.

דקה 78, גוירי עושה עבירה על שרי שמאבד את זה וכמעט מתחילה תגרה בשליש המגרש של מכבי חיפה בקרב תרנגולים שאפילו חלאילי מגיע ומעיף ממנו את טהאטה. הרבה מאוד עצבים במכבי חיפה גם בדקות שאחרי כשעלי מוחמד יוצא על כל החלק הקדמי של חיפה שלא חוזר.

שפת הגוף של השחקנים שלנו שדרה תסכול והיה נראה שהם מתפללים שיגמר כבר המשחק... הקלוז אפ בסיום על ג'אבר פשוט הראה עד כמה המשחק הזה לא בא להם בטוב.

 

מדאיג אותי מאוד החוסר חיבור לשיטה המתחלפת. זה דיי מגניב שקבוצות לא יודעות איך תעלה, כשאתה משחק טוב, אבל כשאתה נראה כמו חיפה היום, עדיף שידעו איך אתה משחק ושפשוט תשחק טוב. דגו יהיה חייב להסגר על המערך לפני שיהיה יותר מדי מאוחר וכן, אומנם מחזור שלישי או רביעי בליגה, אבל כל אובדן נקודות עכשיו יהיה תהום אחר כך.

מבחינת כושר המשחק, דגו דיי הביא את זה על עצמו, חסך בדקות משחק של הרבה שחקנים והרבה יותר מדי דקות משחק לאחרים יוצרת קבוצה עם שחקנים עייפים ומותשים לצד שחקנים שלא בכושר משחק וזה בלי הפצועים בעקבות העומס.

 

 

אז בפן המנטאלי, מה שנשאר ממנו אחרי 2 המשחקים האחרונים:

אני לא מהממהרים לצעוק משבר. הקבוצה נראית מתוסכלת, עצבנית, משהו בסגנון המשחק המשתנה הזה לקח להם את חדוות החיים וההנאה מהמשחק ורואים את זה בשפת הגוף, בתנועות שלהם, בחוסר הרצון שלהם לטרוף את הדשא. בשבילי, זה יותר קשה מהתוצאה. כי בואו, מה זה 3-0 לעומת 6-1, 7-2, ושאר ירקות. לראות את השחקנים האלה שרק שנה שעברה ריחפו כמו פרפרים ועקצו כמו צרעות (כי בואו, דבורה מתה אחרי עקיצה אחת וחיפה נתנו 3-4 חתיכות לא פעם), לראות אותם כל כך כבויים זה שובר לי את הלב.

 

דגו, אמרתי בפרק הקודם לדעתי, או בזה שאחרי פתח תקווה, לי מרגיש שעם כל הרצון להראות רוגע, דגו בלחץ אטומי. המערך שבנה עליו את ההכנה לא מתחבר ובמקום מסויים היה הרבה יותר נינוח במשחקי ההכנה נגד קבוצות חלשות מאשר בשלושת המשחקים האחרונים. הוא דבק בהרכב אחד, שבואו, כשזה בפליאוף של הליגה, שכבר אין עומס משחקים ואין אירופה זו אחלה אופציה, אבל כרגע, כשהקבוצה משחקת שני שלושה משחקים בשבוע זה יכול לגמור שחקנים, עובדה, חזיזה, שון, עלי ופיירו היו מושבתים ובספק למשחק. שון הוכשר בחופזה בגלל המשחק של שימיץ' בראשון, מה שבטוח לא הועיל להחלמה שלו. דגו יהיה חייב למצוא את נקודת האיזון שלו, להתחיל לחבר את המערך ולשתף עוד שחקנים. לפחות אלו הן הנקודות הקריטיות והבהולות לדעתי.

 

איתמר ניצן, יודע שיאשימו אותו לא רק בגול הראשון, כי בהפסדים הכל צף, וכל מה שאמרו עליו לפני יחזור. לפני שאני ממהר להאשים אותו, ויש  לו חלקים בשערים, אבל לפני זה, איפה השחקנים שיגנו על השער, שיקפצו על הכדור רק כדי שלא יכנס? איפה השחקן שיקח את בלאס או שיהיה קרוב אליו או... שירוץ וינסה לחסום את הבעיטה? איפה חלאילי שיקפוץ על טרופר ולא יברח מהכדור? איפה המבוגר האחראי שיעשה ציוותים בקרן לפי גובה? לאיתמר ניצן יש יתרונות ויש חסרונות, אבל כשהוא לבד ואין אף אחד מסביבו שילחם, גם אם נוייר היה בשער היינו מפסידים, גם אם לא 3 אז 2.

ג'אבר, המשחק הכי מאכזב של ג'אבר שאני ראיתי. לא יודע אם זה בגלל המעבר שלא צלח, לא יודע אם זה בגלל עומס, או בגלל שהוא לא מבין את ההנחיות הטקטיות, אולי בגלל שהוא כועס על העולם, זה לא באמת משנה. יש משהו השנה במכבי חיפה שאיבד מהערך לחולצת ההרכב, שאין את המלחמה בעיניים כשהוא בהרכב. זה משהו שמפריע לי מתחילת העונה, והעליתי את זה לא פעם בפרקים הקודמים, אבל ג'אבר חייב למצוא את הראבאק, את הטירוף הבריא ואת הרצון להלחם בשביל המועדון.

דין, דין ממשיך, בעקביות יש לציין, שהוא לא ראוי להרכב הראשון. אולי זו דעה לא פופולארית, אבל מעבר לכך שהוא לחוץ על להבקיע ומבזבז הזדמנויות יקרות, הוא לא מפוקס במשחק בכלל. הוא צריך רגע למצוא את הנקודה הזו שבה הוא יודע מה הוא שווה וצריך להפסיק להראות או לנסות ולהראות את זה לאחרים. הוא חלוץ טוב עם יכולות גבוהות, כשהוא משחק ברוגע. כשהוא מתאמץ יותר מדי, מנסה בכח, זה לא יוצא. אולי כמו שהצעתי לדיא, שיתחיל מלמסור ולבשל וההבקעות יגיעו.

שואו, קשה לי לשפוט אותו, זה היה משחק מאוד לא משכנע, הוא היה מאוד רך, לא הבין את המקום שלו והתקשה מאוד למצוא תיאום עם ג'אבר. אבל, הוא גם ללא כושר משחק, הוא פתח רק בחצי גמר גביע הטוטו ומאז בקושי ראה דקות ויותר מזה, אולי גם התקרית עם שימיץ' פגעה בו וגרמה לו פחות לרצות להיות מעורב כדי לא לעשות איזו פאדיחה, כי שימיץ' סיים עם ביקורת מאוד גדולה, עלה לחיפה במשחק ומצא את עצמו על הספסל כשבמקומו עלה שחקן סופר חשוב אך לא כשיר. יתכן וגם לזה יש מן ההשפעה על שואו שבאמת היה נראה שהוא מפחד להכנס לתיקולים, מתקשה אל מול הנחישות הצרפתית.

קורנו, דווקא הייתי מצפה שמשחק שבו יש סוג של שחקן עודף בצד שמאל יהווה איזשהו אופציה ליותר פעילות על קו שמאל אבל חוסר התיאום בינו לבין דין הורגש והם מאוד התקשו לפתח משחק יחד. קורנו ניסה, עוד היה מהשחקנים היותר אגרסיביים של חיפה אבל משהו לא עבד והקרוסים שכבר הגביע היו מאוד לא מדוייקים ונוקשים שלא כמו בדרך כלל שהכדורים שלו עולים ברכות. אולי עייפות, אולי הלחץ הסופר אפקטיבי והגבוהה של ראן ששיתקה את כל משחק הנעת הכדור של חיפה והעבירה אותם לכדורים רחוקים. משחק פושר, יותר טוב משל חלק, אבל מאוד מאוד פושר של קורנו.

שרי, שרי היה נראה מתוסכל מההתחלה שקיבל כדורים לבד על 2-3 שחקני ראן כשאין אף שחקן של חיפה קרוב או שאפילו רוצה לקבל כדור. זה המשיך ברגעי לחץ שבהם אף שחקן לא הצטרף והתפוצץ בצהוב כאשר רב עם גוירי וטוב עשה דגו שהוציא אותו לפני שיקבל אדום וחבל שלא עשה דגו חילוף או התאמות טקטיות תוך כדי כי העצבים הראשונים שלו יצאו כבר בדקה 45 לערך. לא יודע אם מישהו ציפה משרי לעשות משהו לבד, בלי תמיכה של הקישור האחורי ונתק מוחלט עם החלק הקדמי.

חלאילי, התרגלנו שחלאילי נותן משחקים טובים שכבר כמעט שחכתי שהוא עדיין ילד. הוא היה נראה יותר מבולבל מבדרך כלל, כמו שאמרתי בנוגע לשחקן הקו/כנף והיה שם לבד בעוד בצד השני היה את דין וקורנו. זה גרם לו לכמה ריבים עם דניאל וגם להיות פחות אפקטיבי בהתקפה. אני מקווה שהוא יקח את המשחק הזה ללמידה ויפיק ממנו את המירב.

 

כמו שאמרתי, מדובר במשחק רע מאוד, על גבול המעליב, לפחות בתחושות שלי. אני מקווה שלא הוצאתי רעל והתוכן כן היה ענייני. יש הרבה ביקורת ויש עוד יותר מה לשפר: דיברנו על הרוטציות, או חוסר הרוטציה ליתר דיוק שיוצרת שחקנים עייפים, מותשים ופצועים לצד שחקנים רעננים אולי אך ללא כושר משחק. משהו במערך לא עובד, זה גם לא ממש עבד לפני זה אבל פה מזל ושם ג'אבר ולא שמנו לב ועכשיו זה מתחיל להתחדד יותר, המערך מורכב מדי, משתנה מדי ונראה שהשחקנים לא מבינים מה רוצים מהם והולכים לאיבוד.

יש הרבה מה לשפר, אבל הולכים לעבר בני סכנין ברביעי ומכבי נתניה בראשון הבא. אני מקווה שנהניתם, אם כן, שתפו עם חברים אוהדי מכבי, כתבו מה הייתם רוצים לשמוע יותר ומה פחות. תרשמו לפודקאסט ולערוץ היוטיוב, זה יעזור לי להמשיך ולייצר את התוכן.

ובנימה של סיום, מאחל לכם ולכן, למשפחותיכם שנה מדהימה שתבוא עלינו וחתימה טובה. נשתמע לפני סכנין.

יאללה מכבי!

 

 

 

 


 

עומאש מדבר כדורגל פרק 17. 3-0 בראן, הפסד על גבול המעליב. הרבה חוסר תיאום בחלק ההגנתי, כהות בקדמי... האם יש נקודות אור?

 

תצטרפו לערוץ היוטיוב שלי:

https://www.youtube.com/@OMASHMHFC

להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי:

 omashmhfc@gmail.com

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט:

https://www.podbean.com/ep/pb-zz3mw-149c829

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם