עומאש מדבר כדורגל פרק 16 - תאטרון השלושה וכנה לראן

 

עומאש מדבר כדורגל פרק 16 - תאטרון השלושה וכנה לראן

 

בפרק הקודם אמרתי שאם נגיע מפוקסים ואחראים ננצח, הגענו לא מפוקסים ולא אחראים.

אבל לפני זה אני רוצה לקחת אתכם שנה אחורה, כמעט שנה, משחק מול יובנטוס, בלם חדש מגיע למכבי חיפה באחד המשחקים הראשונים שלו, אם לא הראשון, שני שערים באשמתו הישירה כאשר הוא יוצא לתקל שחקן יריב, מפספס ואנחנו מקבלים שני שערים על הראש שלו. חצי שנה אחר כך כבר היה "המוכתר", בלם העל... אז נכון, יובנטוס היא לא מכבי פתח תקווה, שלוש טעויות מאוד קשות אז יאללה בואו נצלול לפרק.

הפרק יתחלק לשני חלקים, הראשון על המשחק מול פתח תקווה והשני כהכנה לראן.

מכבי חיפה מראה לנו השנה שאחוזי השליטה שלה במשחק מדהימים ועומדים כמעט על 70%, אבל שוב, לא מצליחים לתרגם את זה לשערים. 15 מסירות מפתח, 84.8% דיוק במסירות, 21 בעיטות, רק 6 למסגרת, 7 מחוץ לרחבה, 14 בתוך הרחבה כשאחוז הדיוק בבעיטות עמד על 28.6% כשפתח תקווה מצליחה לעמוד על 54.5%. זה כל ההבדל, אנחנו מאוד מאוד לא מדוייקים בחלק הקדמי וגם על זה נדבר.

שלושה שערים באשמתו הישירה של הבלם החדש, הרוב כמובן עליו, אבל חלק לא מבוטל הוא על דגו, בכל זאת שימיץ' לא שותף בליגה במשחק שעבר וזה חלק בלתי נפרד מהעניין. כשהיה אפשר לשתף אותו בדקות משמעותיות, דגו בחר שלא לעשות זאת, ואמרתי לא פעם, אנחנו לא מבצעים את הרוטציה כמו שצריך לדעתי והולכים על אותו ההרכב כבר לא מעט זמן, מלבד המשחק מול מכבי פתח תקווה בגביע הטוטו לא בוצעו רוטציות משמעותיות כשיש לנו על הספסל את שואו שמיעט לשחק, את שימיץ' שלא קיבל דקות, את שוראנוב ועוד. כאשר כבר צריך את אותם שחקנים הם נראים לא חדים וכמו שימיץ' עושים טעויות פטאליות. אני לא מהמתרגשים, יש ביקורת על קבלת ההחלטות אבל אני גם זוכר הופעות בכורה רעות, אולי לא כאלה רעות, של שחקנים אחרים שהשדרים מיהרו להספיד אותם כמו סק, אובארוב ועוד הרבה שחקנים גדולים אחרים. אז להדאיג אותי זה ממש לא מדאיג אותי...

עלינו שוב בהרכב שונה, מעט חסר, אבל לעומת ההרכב הקודם ששיחק מול מכבי פתח תקווה זה הרכב סופר מלא. דגו פתח במערך של 4141 כשרפאלוב התחיל בכנף שמאל, דיא ושרי באמצע, חלאילי כנף ימין ועלי מוחמד לבד מאחור. על פניו הרכב חלום והתקפי, אבל זה לא עבד מול הפועל ירושלים... וגם לא כאן. פתח תקווה עלו במערך של 532. כמו שאמרתי לפני, הרכב ללא רוטציות משמעותיות, ציפיתי לראות את קנדיל, שואו, ושיפתחו בהרכב דומה לזה שתורגל מתחילת העונה, או לפחות עם יותר חיזוק בקישור האחורי. צריך להבין שיש לנו מספר שחקנים מעל גיל 30, שניים מהם הרבה אחרי גיל 30 וכשאנחנו בדרך ל-18 משחקים בשלושה חודשים אולי לא נראה את ההשפעה עכשיו אבל חלק מהם לא ישרדו את המסע בצורה הנוכחית.

רפאלוב הגיע טוב למשחק ונכנס בצורה טובה והוציא כדור רוחב אחורה למרכז הרחבה ולא לעומק כמו שעשו שאר השחקנים בהמשך. מתחילת המשחק ניתן לראות שאין את ההתנפלות הזו שהכרנו ממכבי חיפה, לא יודע אם זה מעייפות, הוראות טקטיות או כל דבר אחר. אבל הרסט דיפנס, התנועה שהקבוצה עושה כאשר הכדור נמצא ברגלי היריבה, לא הייתה שם וגם אחרי איבודי כדור.

דין לא נכנס למשחק, ודיי הראה למה לא בחרו בו לנבחרת. הוא היה לא מפוקס, התנועה שעשה העמידה אותו או בנבדל או במיקום לא נכון לסיטואציה, הגיע מאוד נוקשה לכדורים.

אחרי זה קיבלנו את הגול הראשון בדריבל מיותר של שימיץ', סק ניסה לבלום את הכדור שפגע בו ונכנס. לאיתמר לא היה שום יכולת לקחת את הכדור הזה. חלק מזה אני מעריך שקורה בכלל שבכל משחק חיפה עולה במערך מעט אחר, וזה המחיר שאין מערך אחד או שניים שרצים עליו. גם השחקנים לא יודעים מה לעשות במקרה שצריך לחפות אחד על השני.

בדקה 44, חלאילי מקבל כדור ומנסה לבעוט עם הפס, היו לו כמה פספוסים כאלה של ניסיון אבל ואו איזה שחקן גדל לנו כאן. לדעתי במשחק הוא היה מצויין. היה לו קשה לעבוד עם דין שלא הגיע ואולי נראה אותו מתפקד השנה גם עם שוראנוב ועם פיירו או עם דין מפוקס יותר שלא מנסה להוכיח יותר מדי לכולם.

המעבר של רפאלוב למרכז עשה את ההבדל והגול של חיפה היה באוויר, חלאילי מוסר לדיא שמוסר כדור גדול לרפאלוב שמבקיע לפינה הרחוקה, בדיוק מה שחלאילי היה צריך לעשות כמה דקות קודם לכן.

המחצית השנייה התחילה ללא חילופים, אותי זה עיצבן, דין לא במשחק, יש אפשרות לתת לשוראנוב קצת יותר דקות, לא יודע מה דגו קיווה שיקרה אבל זה לא קרה ולא רק שהקשה על המשחק אלא גם גרם לפסילת גול נהדר של חלאילי שפגע בדין שבבדיקת הוואר היה בנבדל. ואם לא עלי מוחמד לדעתי היינו חוטפים 5 שערים.

אנקדוטה קטנה...במהלך המחצית השנייה שחקני מכבי פתח תקווה היו יותר על הדשא מאשר שיחקו כדורגל בכמה הצגות שהיו מתאימות יותר לפסטיבל עכו. דווקא שם, כשמכבי חיפה היו צריכים להתפקס הכל הלך ונעשה עצבני יותר כשהרגע שבו השחקנים שלנו איבדו את זה היה הכרטיס צהוב של רפאלוב שדחף שחקן של פתח תקווה שניסה לקחת כדור, זה כמובן התגלגל כאילו קיבל סנוקרת ממייק טייסון או אחד הילדים שלי שקיבל ליטוף מאחותו ופצח בצרחות דה רבנאן. דווקא מרפאלוב הייתי מצפה שידאג לפקס את החבר'ה ולא לאבד את זה. הלחץ ששחקני חיפה הכניסו את עצמם, ביחד עם החילופים ההתקפיים יצרו פקעת עצבים גדולה ובלאגאן לא חיובי.

על אף ששרי פחות הורגש במשחק, עדיין רגעי הקסם שלו כללו מספר מסירות מפתח נהדרות וכדור למשקוף. לדיא לקח זמן להתניע, אבל ובעיקר המעבר לאגף שמאל, עשה טוב גם לו וגם לקורנו שכן רפאלוב היה יותר מדי על הקו ואילו דיא נכנס יותר למרכז ואיפשר גם לו להכנס למשחק וגם לקורנו לעלות, וזה יכול להיות פתרון לא רע למשחקים שאין בהם את חזיזה. אני כן חושב שבמרכז יהיה נכון יותר לעלות עם 2 קשרים כמו ג'אבר ועלי או שואו ועלי וזה רק על מנת להכניס יותר כח ויותר חיפוי, בטח במשחק כזה שיש לנו בלם חדש והייתי מצפה שיהיה לו יותר גיבוי.

היה רגע שם באזור הדקה ה-60 שחלאילי הכניס גול ופגע בדין שהיה בנבדל, זה היה רגע שהמחיש עד כמה דין לא היה במשחק ולא היה קשוב לסיטואציות סביבו. זו פעם שנייה שהקבוצה מתפקדת פחות טוב אחרי התערבות של איש המקצוע המנטלי שלהם... רק מציין עובדה. הפעם הראשונה שפורסם שהוא היה שם בשיחות עם כולם היה במשחק התבוסה ליאנג בויז.

החלק האחורי התחיל לסבך את עצמו בערך מהדקה ה-60-64, כשתחילה הושגה קרן על ידי פתח תקווה ודווקא שם לא רק שלא היה מענה לחוסר התפקוד של החלק האחורי, לאחר הגול השני נכנס סוף במקום דניאל מה שהחליש עוד יותר את החלק האחורי ושם עוד יותר משקל על שימיץ שאחרי הטעות בגול השני היה כבר במצב סדוק וזה שדגו לא נתן לו את המנוחה או את החיזוק בלרדת לשלושה בלמים ולהעלות את קורנו לעמדת קיצוני למשל, יצרה עליו עוד יותר לחץ שגרם רבע שעה מאוחר יותר לטעות הפטאלית השלישית ומי שראה את שפת הגוף של שימיץ' אחרי הגול השלישי ראה שחקן שבור מאוד. אחרי הגול השני, אפילו השחקנים מיעטו למסור לו, הוא לא ניסה לקבל כדורים וראו את הלחץ שהוא נמצא בו וכששחקן בלחץ הוא יעשה עוד טעויות. על אחת כמה וכמה כאשר משאירים אותו יותר ויותר לבד. בטעות הראשונה הוא נחבל, בשנייה נסדק ובשלישית נשבר.

כמובן שבין הגול השני לשלישי היה את השיוויון של דיא, בעיטה שלא הכי התלבשה בעולם אבל הייתה מדוייקת ומספיקה ובין פקעת השחקנים נכנסה לשוויון שרק העצים את גודל האכזבה מהמשחק.

 

 

אז מה היה לנו בפן המנטאלי?

מכבי חיפה הגיעה למשחק הזה מאוד דומה לאיך שהגענו שנה שעברה נגד הפועל ירושלים, במחשבה שהמשחק הזה יסתיים ויוכרע בשלבים המוקדמים שלו. המערכים שלא מפסיקים להשתנות מעידים בין היתר על לחץ ועל ניסיון של הצוות המקצועי להיות מתוחכמים יתר על המידה ואפשר להבין את הרצון לעלות עם כל הכלים ההתקפיים שלך אבל כמו שזה לא ככ עבד נגד הפועל ירושלים, במערך מעט שונה, זה איבד הרבה מהמחץ שלו גם כאן. על אף ששלטנו ללא עוררין במשחק והגענו לכפול מהמצבים של מכבי פתח תקווה, הקבוצה לא מפוקסת בחלק ההתקפי ומרבה להתמסר ללא תכלית. התאטרון של שחקני פ"ת הצליח להוציא את חיפה מהכלים ובמקום שיהיו מרוכזים ומפוקסים על מה שבאמת חשוב, תוצאה 1-1 ועדיפות בשליטה במשחק, שחקני חיפה הפכו לעצבניים יותר, ניסו יותר הרמות לרחבה גם ללא פיירו, זה פשוט משהו אוטומטי ברגעים שבהם התוכנית המקורית לא עובדת, אז חוזרים למקום הבטוח של הרמות חסרות תכלית לרחבה. מילא זה היה קורה פעם ראשונה, אבל זה כבר קרה והצוות המקצועי שוב לא הגיב לכך נכון והכניס עוד שחקנים לא מנוסים שטרם הכריעו משחק בחייהם.

הפעם אתחיל מדגו, אני עדיין בוטח בו ומשוכנע שהלמידה הזו תתיישר עם ביצועים טובים בסופו של דבר, כמו שכבר אמרתי בעבר, צפוייה לנו עונה ארוכה מאוד של הרבה מאוד רגעים של תסכול, עד שהקבוצה תעבוד. הרוטציה לצערי לא מצליחה להכשיר שחקנים לכושר משחק ויש שחקנים שנעלמים וכשלבסוף צריכים אותם הם לא נותנים את היכולת הנדשת כמו שואו, שימיץ', דין, שוראנוב וכמו שאני בטוח שיקרה גם לקנדיל ולעוד שחקנים שנכנסים בחילופים הקבועים בין דקות 70-85. כשראיתי את המערך בפעם הראשונה אמרתי ואו, מלא כלים התקפיים, קו 4, על פניו כל מה שרצינו לקבוצה סופר התקפית. אבל, פ"ת שיחקו עם 2 חלוצים, ועם שלושה קשרים במרכז המגרש ואנחנו בתכלס, שיחקנו עם 2 בלמים ועם קשר אחד. נכון, סופר-קשר עלי, אבל עדיין, הייתי מצפה שכמו שהמועדון נותן מעטפת לדגו ככה דגו יתן מעטפת לזוג הבלמים שלו, בטח ובטח שהם לא בייתרון מספרי. אם פ"ת היו משחקים עם בלם אחד, הייתי מבין את הבחירה, אבל כאן, לא כ"כ הובן לי. ככה שהמשחק התקדם והלחץ גבר, כך גברו הטעויות הן של דגו והן של הבלמים. סק במחצית השנייה נראה עייף ושימיץ' אחרי מספר טעויות שקדמו לשער השני, הפערים הללו במשחק נותרו ללא מענה טקטי. יתרה מכך אחרי הגול השני, שהבקענו הייתה הוראה שסק ישאר למעלה מה שהשאיר בלם שכבר עשה שתי טעויות קריטיות והיה במצב נפשי לא פשוט, מה שתרם בין היתר לשער השלישי.

עוד לפני ראן, לדגו ולמועדון יש משימה גדולה מאוד להצלת שימיץ', קשה מאוד לקום מתצוגה כזו, אני לא מכיר את היכולות המנטליות שלו ונרחיב עליו, אבל דגו יצטרך לבחור בין להעלות אותו בהרכב בלב לא שלם או להושיב אותו על הספסל ולהסתכן בנזק מנטלי בלתי הפיך. לדעתי שימיץ' נתן במשחק אחד טעויות של חצי עונה, ראינו אותו מול יאנג בויז, הייתה לו הופעה טובה מאוד. הליגה ואירופה זה דברים שונים, לטוב ולרע ודווקא באירופה אני פחות מודאג אבל בארץ דגו יאלץ לתת לו מעטפת ולשחק עם שחקן יותר בקישור ההגנתי או עם עוד בלם על מנת לסייע לו להשתקם ואולי אפילו לקבע הרכב שאיתו חיפה יכולה לרוץ, או שניים, כי להחליף כל משחק הרכב זה לא רציני. הרבה לחץ יהיה על דגו כבר בחמישי הקרוב והרבה הרבה נקודות למחשבה להמשך.

נתחיל בשימיץ', ללא ספק אחת ההפועות הרעות, כולנו נסכים על זה. ראיתי סרטונים שלו, שוב פעם, אחרי ההופעה של אתמול, את החלק במשחק נגד יאנג בויז ששותף בו ואתמול כאילו היה שחקן אחר שם. קורה, כואב, ללא ספק, גם לנו כאוהדים אבל כואב לי הלב לראות שחקן הלובש את חולצת המשחק ששפת הגוף שלו מרוסקת. היו לכך סימנים כבר מדקה 60, שנותרו כמו שאמרתי ללא מענה מצד הצוות המקצועי, אלא הימרו והשאירו אותו עוד יותר לבד. בין דקות 64-68, החלק האחורי סיבך את עצמו פעמיים או שלוש כאשר פתח תקווה לא הסכילו לנצל את זה והשיגו רק קרן. בעם אחרת רפאלוב ירד וסתם חור כשהוא לוקח כדור בחלק הימני של הרחבה ומרחיק אותו. לדעתי הייתה אפילו עוד פעם שעשה את זה. כלומר, ראו את זה בא, ראו את הטעויות הללו קורות וששימיץ' מנסה שלא להיות חלק ממשחק המסירות ואת שאר החברים פחות מוסרים לו, אז להגיד שאני שם 100% על שימיץ', לא, בטח לא במשחק כמו אתמול שהיה יותר מופקר מבדך כלל. התקופה של השניים שלושה משחקים הבאים תהווה איזשהו אינדיקציה לאיך העונה הזו תהיה בעבור שימיץ'. ראיתי שהחבר'ה כבר מרימים אותו, אבל זה לא מספיק. הוא יצטרך את תמיכת הצוות המקצועי, לפחות בתרגול באימונים לצד עבודה מנטלית אדירה כדי להשתקם מזה. אני מקווה שהקהל גם נדע למחול, למרות שקשה, ולתת לו הזדמנות אמתית ולעודד אותו, כי בואו, לפחות עד ינואר הוא כאן, ובתקופה שסק לא יהיה הדבר בגדר קריטי שיהיה לנו בלם שאפשר לסמוך עליו. ואם לסק נתנו הזדמנויות אחרי שלהזכירכם קטלו אותו הפרשנים והכתבים במשחקים הראשונים על החוסר חדות שלו, אני כן סומך על הצוות המקצועי שבחר שחקן טוב מאוד וגם על פי מה שתהרשמתי ממנו. האם הוא ישתקם? לדעתי נראה במשחק שניים הבאים, גם ובעיקר אם יבחרו שלא להכניס אותו.

סק, סופר סק במשחק שפחות. מחצית ראשונה טובה מאוד מלבד הגול העצמי המיותר העמיד את עצמו לא נכון ולכן איבד שיווי משקל. כמו שאמרתי, מחצית ראשונה לא רעה, טיטא שם את צמד החלוצים בלי בעיות ולקח כמה כדורים טובים. אבל גם הייתה שם מסירת עומק אחת בין סק לדניאל שהשאירה שחקן שלהם פנוי ברחבה עם הצלה גדולה של איתמר ניצן. אבל במחצית השנייה הוא היה נראה עייף, לא מפוקס, טרוד והרבה נפל עליו כששימיץ' כמו שאמרתי ניסה להוציא את עצמו מהמשחק. על אחת כמה וכמה אחרי היציאה של דניאל, צמד הבלמים נותר לבד ואחרי הגול של דיא לדעתי סק היה כבר בעמדת החלוץ. הנגיחה שלו לשער שנפסל הייתה טובה מאוד, רק חבל שבנבדל. אבל בגדול, משחק שפחות, וכמו שימיץ' לצוות המקצועי תהיה עבודה לייצב את ההגנה השנה שנראית לא חדה בלשון המעטה.

לליאור רפאלוב, כמו שאמרתי בתחילת הפרקים, תהיה השפעה גדולה מאוד גם מחוץ למגרש כמו על המגרש. כשהתחיל בכנף פחות הורגש, אבל תמיד אפשר לראות את האלגנטיות והחכמה במשחק שלו, פס בנגיעה ובהתחלה היו חסרים לי המשולשים. ליאור מקצוען ומביא איתו למשחק לא רק את היכולות הטכניות שלו, אלא גם את המחוייבות כמו שירד לא יודע כמה מטרים כדי לקחת כדור של גול מאחד משחקני פתח תקווה. אבל גם ליאור שמהווה דוגמא, הצליח לאבד את השלווה שלו אתמול, במצב של 1-1, אחרי ניסיון של שחקן יריב לקחת את הכדור ולאחר מכן הצגה שאין לה מקום בכדורגל הישראלי ואחרי כמה וכמה הצגות ונפילות מוגזמות של שחקני פ"ת, הוא ניסה להרים את השחקן ובכך גרם לעוד בזבוז זמן, לרמת עצבים גבוהה יותר בקרב השחקנים בדיוק בשלב בו נדרש מהם להתעלות על עצמם ולגלות יותר בגרות ויכולת התפקסות על המטרה.

דין, דין היה נראה אבוד מהרגע הראשון. הוא היה כל כך עסוק בפרסומים על הנבחרת, מהחוסר שביעות רצון שלא קיבל דקות עד עכשיו שכבר קיבל אותם היה עסוק בכל מה שלא קשור בכדורגל. התנועה שלו עם ובלי כדור הייתה רעה, הוא לא הרים את הראש במצב שניסה לבעוט במקום למסור פס פשוט שמאלה לדיא, היה בנבדל וגרם לפסילה של גול של חלאילי, שנכון, לא בטוח שהיה נכנס, אבל קצת תשומת לב וצעד אחורה של דין והיה גול מהסרטים. דין יהיה חייב להבין שהוא יקבל לפעמים 2-3 מצבים במשחק והוא יהיה חייב לנצל אותם אם הוא רוצה שיחשיבו אותו כחלוץ לגיטימי ולא כסאב של דקה 70. לדעתי הוא חייב לעשות הרבה עבודה מנטאלית ולשפר את ההתמצאות שלו ברחבה אם הוא רוצה לבוא בדרישות. כי עם כל הכבוד למה שהיה לפני שנתיים, כיום צריכים להבסס על היכולת שלו היום והיא אם לומר את האמת לא יציבה. אז נראה שהרעש הזה עשה לו לא טוב לחדות, וגם צריך לזכור כמו שאמרתי בתחילת הפרק הרוטציות של הקבוצה לטעמי לא טובות, הן לא מכשירות יותר שחקנים לכושר משחק.

חלאילי, מקצוען ברמות הכי גבוהות שיש. עם כל הבאז התקשורתי סביבו הוא ממשיך ברף השיפור המטורף שלו ממשחק למשחק. לפעמים אובר מנסה לפרגן אבל ללא ספק הופך להיות בורג חשוב מאוד במערך וחלק בלתי נפרד מההרכב הראשון. עם השיפשוף והניסיון אנחנו נקבל שחקן מלוטש יותר, שקשה לי להאמין שישאר מעבר לינואר הקרוב ואם יתמזל מזלנו עד סוף העונה.

יש עוד הרבה על מה לדבר אבל אני כן רוצה לרוץ על ההכנה לקראת ראן והיה חשוב לי להרחיב על השחקנים שכן הרחבתי עליהם.

ההכנה לראן

קצת לפני שנדבר על ראן בפירוט יחסי, בואו נראה מה עשו היריבות שלנו במשחק האחרון שלהן בליגה:

פנאתנייקוס ניצחה 5-0 את פאנטוליקוס, כאשר ברנרד, שחקן ה-10 הבקיע 3 פעמים. על אף שמדובר בקבוצה חלשה ששיחקה נגדם החלק הקדמי של פאו עובד טוב והיו עוד כמה וכמה הזדמנויות שהתפספסו.

ויאריאל, בהנהגתו של המאמן החדש שלהם חואן חוזה רוחו מרטין ניצחו את אלמירה 2-1, במשחק לא משכנע במיוחד. השחקן שהכי משך את העין שלי היה המגן רומרו, מגן שמאלי אימתני עם יכולת פריצה מטורפת יצר לא מעט התקפות מסוכנות, כולל חצי בישול שהעביר כדור רוחב מהקו של השער למרכז הרחבה, הכדור פגע בשחקן ויאריאל והגיע לג'רארד מורנו שהשווה וסורלוט' הבקיע בתוספת הזמן בדקה 94 וקבע ניצחון לויאריאל.

ועכשיו לראן, זהו

ראן כמו שאמרנו בפרק ההכנה לליגה האירופית במקום ה-8, אחרי 5 משחקים, 4 תוצאות תיקו וניצחון במחזור הפתיחה. גם במשחק האחרון לא הצליחו לנצח ואף היו קרובים מאוד להפסד.

ראן בשווי שוק של 269.15 מיליון אירו (אחרי עדכונים מאז הפרק האחרון), שחקני הגנה גבוהים כאשר רובם מעל גובה 1.80, שני הבלמים שפתחו נגד ליל היו בגובה 1.85 ו1.88. גם מגיני הקו שלהם גבוהים ואתלטיים. בקישור שלהם ניתן למצוא שחקנים יותר נמוכים כגון לה פה (170). ילדרים, שלדעתי יפתח כחלוץ נגד מכבי חיפה, מתנשא לגובה 191, חלוץ מהיר מאוד וטכני. בגדול הם קבוצה דיי צעירה, מאוד מזכירים את זלצבורג של גלוך מבחינת הגידול שחקנים ומכירה שלהם עם חיזוק של כמה שחקנים ותיקים כגון השוער מנדנדה (38) מאטיץ' (35), והקפטן בנג'מין מספר 14 (29) ועוד כמה. ממוצע הגילאים של הקבוצה עומד על 24.7 לעומת 25.8 של חיפה.

ראן שיחקו במערך 433 שלהם נגד ליל ששיחקו במערך של 4231, במשחק שהתסיים ב: 2-2. אחרי שליל הובילו 2-0. בשורה טובה לחיפה שדסירה דאו הקיצוני נפצע והוחלף, אבל איברהים סלאח היה לא רע בכלל לכשנכנס ואף כבש את השער השוויון בדקה 89. את המשחק אפשר לחלק ל-2 חלקים. עד הכניסה של ילדירים ומהכניסה שלו ועד סוף המשחק, כי מדובר בשתי קבוצות שונות מאוד.

עד הכניסה של ילדירים, הם היו פחות מסודרים טקטית מיאנג בויז, מאטיץ' שחקן סופר חכם שמאפשר להם לעבור מקו 4 לקו 3 כשצריך ולשחרר את מגיני הקו. אסינון מספר 22, המגן הימני של ראן עם יכולת פריצה פנטסית וגם בחלק הראשון שהם נראו רע מאוד הוא היה נקודת האור שלהם בהתקפה. בדקה 63, היה חילוף משולש כאשר ילדירים, לודביק בלאס ופביאן רידר נכנסו והאמצע של ראן הפך לאימתני והם החלו לשלוט במשחק ובהזדמנויות ואף כבשו 9 דקות לאחר מכן בדקה 74 (אסינון המגן הימני) ובדקה 89 אברהים סלאח.

ממה שאני ראיתי, מדובר בקבוצה שהביאה הרבה מאוד שחקנים חדשים ומכרה הרבה מהשחקנים החשובים שלה משנה שעברה וכל המקשה הזו עדיין לא התחברה לידי קבוצה יעילה מאוד שהם היו שנה שעברה ועד לשלבים המוקדמים מאוד בהכנה לעונה הנוכחית. אבל מצד שני גם אנחנו. ראן השיגה ניצחון יחיד בתחילת השנה ומאז 4 משחקים ללא ניצחון וללא הפסד גם מול קבוצות פחות טובות ממנה. נראה שחלק מהשחקנים שנכנסו במחצית השנייה קיבלו מנוחה לאחר משחקי הנבחרות כך שהחילופים שראן תבצע במשחק ללא ספק יוסיפו לקבוצה, גם אם חלק מהשחקנים כמו רידר ואפילו ילדירים לא יפתחו, אלא יכנסו בשלב מאוחר של המשחק כאשר שחקני חיפה יהיו עייפים על מנת להכריע את המשחק או שבאמת ינסו לפתוח הכי חזק שלהם. גם אז, שחקנים כמו איברהים סלאח, בלאס ועוד יכנסו וללא ספק יתנו את התוסף הזה שראן תצטרך, אם בכלל.

אני מאמין שנעלה בהרכב ששיחק באירופה, 3 בלמים, שני מגיני קו, 2 קשרים הגנתיים מתוך ג'אבר, עלי ושואו כאשר עלי לדעתי באנקר. פיירו בחוד, אם יהיה כשיר, שרי, סבע וחזיזה או שוב רפאלוב. לדעתי הצנועה, מהמשולש רפאלוב, שרי וסבע, צריכים לשחק שניים מתוך השלושה על מנת לאפשר במידה ואחד מהם לא טוב הכנסה של דם טכני חדש ולא כמו במשחק נגד הפועל ירושלים או מכבי פתח תקווה נעילת האפשרות לספק משהו חדש ומרענן.  מעבר לכך במשחק מול קבוצה חזקה כל כך דגו יהיה חייב להעשיר את האמצע בעוד קשר לוחם. קשה לי להאמין שנפתח בקו 4, אחרי התצוגה של הבלמים שלנו ועם זה שלראן היה יום מנוחה נוסף כי הם שיחקו בשבת ואנחנו בראשון.

מנטאלית יהיה מעניין לראות איך יכינו את הקבוצה אחרי ההפסד מול מכבי פתח תקווה, במיוחד לאור התקלות הטקטיות והאישיות במשחק.

בנימה של תקווה לטוב, שהשחקנים שלנו ישכחו מההפסד המרגיז, יגיעו מפוקסים וחדים, אחראיים ויתנו את כל מה שיש להם! יאללה מכבי!

 

אז אם אהבתם אשמח אם תעשו לייק, תעקבו ותשתפו עם חברים, גם בפלטפורמות ההיסקטים (הפודקאסטים) השונות וגם ביוטיוב בערוץ החדש שנבנה בשבילכם ולנוחיותכם.

 

אחרי הפסד מרגיז, האם השחקנים שלנו יתעלו על עצמם או יכנסו לתקופה שפחות? כל מה שחשוב באמת (אני מקווה) אחרי פ"ת ולקראת ראן בפרק 16!

תצטרפו לערוץ היוטיוב שלי:

https://www.youtube.com/@OMASHMHFC

להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי:

 omashmhfc@gmail.com

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם https://omashtalkfootball.blogspot.com/

כנסו והאזינו לפרק בפודקאסט:

https://www.podbean.com/ep/pb-zz3mw-149c829

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם