עומאש מדבר כדורגל פרק 7 – לא כל האצבעות שוות

 

עומאש מדבר כדורגל פרק 7 – לא כל האצבעות שוות

 

ביד שלי, לא כל האצבעות שוות, יש את האגודל שהוא קצת שמנמן ונמוך, יש את הזרת הקטנטנה, יש את האצבע המורה, יש את הקמיצה החמודה ויש אפילו את האמה הלא תמיד כל כך נעימה. המכנה המשותף להן הוא שכולן שייכות ומרכיבות את היד שלי, ובלי אחת מאותן האצבעות, הרבה מאוד מהפעולות שנראות הכי טרוויאליות ובסיסיות לא היו יכולות להתבצע.

בימים האלה שהשיח הופך לאלים יותר וקוטבי יותר, רעים וטובים, שמאל וימין, כן אוהד ולא אוהד, שחור ולבן בחרתי לפתוח עם הזעקה הפרטית שלי ולא, אני ממש לא הולך לדבר על פוליטיקה... רק כדורגל.

שמעתי בפודקאסט שאני ממש אוהב, שאוהדים אמיתיים הם רק אלה שהולכים למשחקים. שלא תבינו אותי לא נכון, אתם שהולכים למשחקים, אין עליכם בעולם, אתם מדהימים אותי כל שבוע מחדש כבר כמה וכמה שנים ואני מלא הערצה אליכם. אני גם לא בא לומר שהאדם שאמר את זה טועה, או צודק, אני רק מגיע להאיר עוד נקודה. אבל אני מרגיש שגם אני אוהד, וכזה שאחרי כל כך הרבה זמן של עבודה משוגעת בשעות לא שעות, שני תארים, שלושה ילדים ואחד אלוהינו, רצה הגורל ונפצעתי בצורה לא קלה ואני כבר שנה פלוס בקושי יוצא מהבית, כל כך רציתי להגיע למשחקים אבל רק המחשבה על להיות במקום הומה אדם, רועש ולא עלינו להתקל באי אילו תקריות אלימות לא מאפשר לי לחלום אפילו על לצאת. אבל בחיי שאני אוהד. מעבר לכבוד שהקבוצה עשתה לאבי המנוח לפני מספר שנים, היא אחד הגורמים שהצילו לי את החיים ואני מקדיש זמן ומחשבה על איך לתרום לקבוצה, גם אם במעגלים רחוקים כמו שאני יכול נכון לכרגע.

הרי בסוף, טובת הקבוצה נגד עיני כולנו, גם אם אנחנו לעיתים חלוקים על מה, איך ולמה. חלקנו תומך ברכישת מנוי, אחרים כרטיסים לעיתים, חלק מגיעים לחו"ל, חלק רוכשים מוצרים שונים של המועדון ובכך אני מאמין שכולנו תורמים לטובת המועדון.

וזה לא משנה אם אין בידכם לרכוש כרטיסים למשחקים, אם אתם מזמינים חולצות באלי אקספרס, אפילו אם אתם לא מכירים שיר אחד של הקבוצה. אם הלב שלכם ירוק, מבחינתי אתם אוהדים ומבחינתי אתם אחיי.

 

אחרי שחפרתי את משנתי, נתחיל עם ההכנה למשחק

יש מספר נקודות שיהיה מעניין לדבר עליהם, בעקבות המשחק האחרון והתקופה האחרונה.

חזיזה, יהיה מעניין לראות האם יאמץ את תפקיד המנהיג והמוביל גם ללא סרט הקפטן, יתעסק בתכלס, בכדורגל, לכוון ולתמוך בחברים או יתעסק בשופט, בלמה לא קיבל שריקה זו או אחרת. כמובן גם הכשירות שלו, אבל הבגרות המיוחלת הזו, לדעתי הצנועה, תקבע האם מכבי חיפה תהיה עניינית וקטלנית או שעוד שחקנים כמו קורנו, עלי וכו' גם כן יצאו מהכלים. כאשר אחרים מאבדים את הראש אם חזיזה מטריף את הקבוצה או מגוייסים בטירוף, זה מראה לדעתי שחזיזה הוא חלק חשוב מאוד בחדר ההלבשה ויש לו השפעה עצומה, יותר ממה שהוא מבין לדעתי. ככל שיצליח לפקס את עצמו, ככה גם השחקנים סביבו יתפקסו.


שרי, אחרי פספוס המשחק הקודם, הקפטן של חיפה ואחד השחקנים הכי מוכשרים חוזר למשבצת ה-10. איתו תחזור הכריזמה והיכולת לבצע פעולות גדולות בדיוק מתי שצריך אותן. מעבר לכל היכולת לראות את המשחק, למסור כדורי עומק נפלאים ועוד. אותי מעניין לראות את שרי ודיא משחקים דומה למה ששיחקו שנה שעברה, קרובים אחד לשני כאשר דיא מתחת לחלוץ ושרי ב-10. דיא יצטרך להשיל מעצמו הרבה משקל של ה"אחריות", שהוא סוחב מאז חתימת החוזה ולאפשר לעצמו לתת את הערך המוסף שהוא לקבוצה בחכמה, במסירות ובסיום הקטלני.


העייפות וחוסר הסדר בהגנה. זה משהו שמדאיג אותי, אני לא דואג מזה שנכבוש, אבל אני כן מודאג מהרזומה של שער במשחק לפחות,  משהו שהתחיל שנה שעברה וקיוויתי שיעבדו עליו השנה, משהו בתיאומים עם מגיני הקו ועם סונדגרן כמגן/בלם פחות עובד. גם התמיכה היום של עלי מגיעה במשחק כן, משחק לא ומשחק אולי. אני נמנע מלדבר על "שואו" השחקן החדש כי הוא לא יהיה רלוונטי לשלושת המשחקים הקרובים באירופה. אני חושב שדילן היה המאזן בקו 3 וחולייה מתאמת חשובה מאוד. כרגע ישנם שני בלמים המשחקים בכל משחק, התחליף שלהם גרשון לא ברמה אבל יוכל לשחרר אחד מהם למנוחה במקרה והמשחק בהובלה משמעותית, בכל זאת הוא נתן מספר משחקים אשתקד ברמה טובה מאוד.


עלי את ג'אבר. בפרקים הקודמים דיברתי על צימודים, זוג שחקנים משלים אחד את השני וההנאה מלשחק אחד עם השני מעצים את הקבוצה כגון קורנו וחזיזה. בתחילת השנה שעברה עלי את לביא עבד מדהים, כל אחד ידע מה המקום שלו, מה התפקיד שלו, לאן יזוז כשצריך לרווח, לאן יגיע כשצריך לצופף, מי מקדם את המשחק קדימה ומי נמצא איפה. זה עבד בצורה מעולה שרק הלכה והשתפרה ככל שהעונה המשיכה והצוות הזה אפילו נתן רגעים של התמוגגות באירופה מול הטובות ביבשת. לדעתי גם עלי וגם ג'אבר לא קשרי 6. אבל הם כן משלימים מאוד אחד את השני, עלי מהיר, נלחם, מתקל והגנתי להפליא וג'אבר חכם, טכני, עושה הגנה בצורה לא רעה ובעל יכולת לקדם את המשחק מקו שני ואפילו להבקיע. צריך לעבוד על התיאום שלהם, אני לא חושב שהכוונה בתחילת העונה הייתה לצוות בניהם ולדעתי שמו את כל הביצים של בניית הסגל על אברג'יל. זה עשה בור גדול בתפקודים הללו, גם התנהלות שאר הקשרים שלא קידמה את בניית המערך. כרגע יש לנו שלושה משחקים קריטיים ודעתי הצנועה היא לתרגל איתם את המיקומים, עלי קצת לאחור וג'אבר קצת לפנים ושכל המשחק יעבור דרך ג'אבר, שרי ודיא... זה יהיה עונג צרוף לראות.


כנף ימין. יש סיכוי לא רע שסונדגרן וקנדיל יוכלו להיות צימוד טוב עם חלאילי, עם דיא זה פחות עובד וגם עם חזיזה זה פחות עובד ואם חזיזה בימין זה אומר שצימוד שמאל חלש יותר. עד שיגיע שחקן כנף, השמועה מדברת על קני סייף שיכול להיות תוספת לא רעה בכלל לדעתי. ראיתי אותו במשחק נגד הכוכב האדום שפחות הייתה לו אפשרות לעשות משהו אבל נגד פנרבחצ'ה הוא היה מעולה. בכל מקרה, נכון לכרגע אני חושב שחלאילי מצדיק את האמון ולדעתי יעלה או צריך לעלות מול סלובן בבית.


איתמר ניצן, עכשיו עם הקהל, יהיה מעניין לראות אם הדחיפה של הקהל תעשה הפוך לניצן מאשר להיות ללא אוהדים כלומר במקום הדחיפה שהקבוצה לבטח תקבל דווקא קולות הביקורת והצקצוקים מהקהל יגרמו לניצן חוסר ביטחון במקום חיזוק. הפודקאסט הזה לא בא לחנך אף אחד כפי שכבר אמרתי, הוא נועד לתת נקודות למחשבה וכל אחד יעשה ויפעל כפי שהוא חושב. איתמר הראה שהוא מקצוען כאשר אחרי כל הביקורת שנאמרה ונכתבה הוא עדיין נתן הופעה מכובדת לטעמי והצליח לשמור על רף ריכוז ויכולת גבוהים.

 

מכבי חיפה צריכה לנצח, כנראה שגם תנצח, או לכל הגרוע תיקו. לפי אתר בטינג אקספרט, מכבי חיפה עם 1.57 לניצחון ו-6 לניצחון של סלובן, 4.45 לתיקו. לדעתי גם הם יודעים את זה. יש שני צדדים למטבע בלהגיע למשחק שאתה עד כדי כך נחות בו, אחד זה יפרק אותך מאוד מהר והשני כשאין לך מה להפסיד אתה הכי מסוכן. ויש פה שער בודד אחד, ראינו מה קורה נגד שריף כשהיה להם שני שערי הפרש. אני מאמין שהם מאוד רוצים להגיע לליגה האירופית או לחלום על ליגת האלופות. אז הם יבואו ללחוץ בטירוף, לפחות בהתחלה. המעברים הראשונים של חיפה, יהוו נבואה לאיך יראה המשחק. גול מהיר של חיפה ישחרר את הקבוצה ולדעתי ישבור את הסלובקים שינסו יותר בטירוף ויהיו חשופים אפילו יותר. ההגנה שלהם לא טובה כמו הקישור שלהם. הגנה שראינו מאוד לא מתואמת, כמו שאמרתי בפרק הקודם, רוב ההגנה התחלפה, בלם, שוער ומגן ימני. זו גם קבוצה בבנייה עם שלד לא רע בכלל משנה שעברה אבל החלק הקדמי שלנו נראה כאילו הוא כבר רץ בליגה לעומת ההגנה שלנו שעדיין בשלבי תחילת עונה. שוב כמו שנאמר בפרק הקודם, ככל שנשכיל לנצל את המצבים, לבחור באופציה הפחות סקסית של לבשל במקום האפשרות לנסות ולכבוש, ברגע ששחקנים יבינו שכאשר מגיעים ל-5 מצבים כמה שנצליח להבקיע מתוך סך המצבים הללו זה מה שיקבע אם ננצח או נפסיד. בכלל, אף פעם לא רע להיות יותר קליניים מול השער.


אם מישהו שומע את השידור לפני המשחק ויכול לשלוח קישור לצפייה אודה מאוד, מקווה לראות את המשחק אבל גם אם לא אראה אני מאחל לנו לקפוץ ולצהול בסופו ושנוכל להתפנות ליאנג בויז. יאללה מכבי!

 

להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי:

omashmhfc@gmail.com

במקרה ואתם מכירים אוהדים עם לקויות שמיעה, אני מעלה את תוכן הדברים לבלוג על מנת לנסות ולהעניק מענה לכולם

https://omashtalkfootball.blogspot.com/

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם