עומאש מדבר כדורגל פרק 6 – מתקדמים בצעד תימני

 

עומאש מדבר כדורגל פרק 6 – מתקדמים בצעד תימני

ניצחון חשוב במגרש קשה. יכולת פושרת מאוד בלשון המעטה במשחק שהרגיש כמו צעד תימני בו מתקדמים שני צעדים וחוזרים אחד. להגיע למשחק חוץ בלי שני הדברים הכי משמעותיים בקבוצה, בלי הקפטן ובלי קהל, למשחק חוץ נגד קבוצה טובה ומאומנת ולצאת משם עם ניצחון חשוב ביום רע.

כמה דברים מעניינים"

דיא שהגיע למשחק גם בבישול וגם בגול, כשהוא בלי שרי שהשלים אותו וכמה לחץ השתחרר אחרי הגול.

מינוי חזיזה לקפטן, דבר שלדעתי היה מדהים ובדיוק בזמן כדי לתת לו עוד אחריות ולראיה הוא לא קיבל צהוב על דיבורים והיה מאוד מפוקס על מה שכן חשוב במשחק.

והקהל שלהם קצת מזכיר את שלנו, ברמת הדחיפה למועדון, שמעתי עידוד ותרועות כל המשחק.

 

מהלך משחק

הגול שלנו מחילוף אגף נהדר של קורנו, הורדה בנגיעה של חלאילי, השארה של דיא ופיירו הצליח לדחוק פנימה. כמו שאמרתי בפרקים הקודמים, פיירו הוא חלוץ רחבת חמש, צריך להאכיל אותו בכדורים בדיוק לשם והרבה הרבה חוסר תיאום בהגנה.

הגול של חיפה, חוסר תשומת לב, איבוד ריכוז ,שון שנחליק כדור אחורה ונגע בכדור והפתיע את סק.

גול שני, שוב קורנו בקו שמאל מעביר כדור לקשת ה-16 לדיא, שממשיך לכיוון שמאל ובועט ימינה כדור לחיבורים. מי ששם לב שדיא לקח צער אחורה והתפנה, מה שפיירו לא עשה למשל במשחק הראשון מול שריף ולפעמים הצעד אחורה הזה מאפשר להכניס כדור ולתת עמדה עדיפה לשחקן המקבל.

סלובן השתחררו מלחץ מדהים במשולשים כתוצאה מלחץ לא אחיד בלחץ הגבוהה.

הם התכוננו לחיפה מעולה, הצליחו לחדור בכדורים בין ההגנה לקישור, כי התיאום של ג'אבר ועלי לא כל כך טוב, והם שלחו כדורים בדיוק למקומות ביניהם. ראינו את החולשות של עלי בתור 6 לכל מה שקשור להנעת המשחק והשחרור קדימה ודווקא שם מה שג'אבר צריך לעשות זה לקחת את זה עליו

ובורג'אן היה במשחק לא רע בכלל שעצר 2 כדורים קשים, הכדור של חזיזה במחצית ראשונה ועוד אחד במחצית שנייה של חלאילי בפעולה יפה שסובב שם את המגן שלו.

וההחמצה של דין דוד מול שוער לקראת הסוף, לא יכול להאשים אותו שניסה לבעוט אבל כמו שאמרתי בפרק הראשון והשני, עדיף 100 אחוז גול במסירה שמאלה לרפאלוב מאשר 60% גול כשכל הקרדיט שלך... מכבי חייבת להגיע למקום הזה של מיקסום מצבים כי לעונה בליגה זה בטח יספיק אבל מול קבוצות בליגה אירופית או ליגת האלופות נענש על זה בחומרה.

וממש לקראת הסוף קנקאווה, מספר 20 של סלובן בין ג'אבר, עלי ורפאלוב מצליח לטייל בניהם ומשחרר בעיטה שמזל שלא היה נמוך ב4 ס"מ ולבסוף פגש במשקוף.

אני חושב שיש בעיה בשינויי מערכים של מכבי חיפה בין 433 ל 352 ל-סוג של 442 יהלום מתסבך את המשחק ויוצר מקטעים של ניתוק של השחקנים, הם חושבים יותר מדי.

בעיה גדולה בקבלת ההחלטות:

עוד דריבל במקום למסור

לבעוט במקום לבשל

לבשל במקום לבעוט

לנסות עם הראש דברים של הרגל ולהפך

***כל אלה מדקה 50-60 וךפחות עד דקה 80

המון דריבלים מיותרים של מספר שחקנים, בעיקר עלי, חייב להבין את ההבדל בין 6 ל-8

פתיחת מחצית שנייה לא טובה, הרבה טעויות, איבודי כדור מיותרים

84 פיירו חוזר מתקל יפה, לוקח את הכדור, עושה דריבל ומאבד

85 שוב ריפיון בהגנה ושחקני סלובן מטיילים בלי הפרעה

שוב 2 צהובים שיכולים להיות קריטיים על דיבורים והתעסקות עם השופט

 

קוקה שהיה מעורב בשער כנראה לא ישחק משחק הבא כי הוא קיבל כרטיס צהוב שלישי.

אצלנו שוראנוב וקורנו בסכנה לקבל צהוב שלישי

 

 

מנטלי

מעניין מה היו אומרים על דגו אם לא ג'אבר לא היה כובש נגד שריף, או עם היינו מפסידים לסלובן על שיתוף הילדים? השנה הזו תהיה אכזרית במיוחד בשבילו על כל הפסד ועל כל מיני כישלון, בשנייה ישכחו לו את כל ההצלחות, כי הצלחות הן מזל וכישרון של הסגל שעומד לרשותו וכישלון הוא לגמרי שלו ורק שלו.

לשחק בלי הקפטן שלך ובלי הקהל שלך, בלי שום "מילה טובה" על פעולות שלך, מצריך המון פוקוס והמון חוזק מנטלי ושאפו גדול שהצליחו להגיע לגול מהיר ולא להשבר אחרי הגול שיוויון וההגעה של חזיזה כקפטן, באמת שזו החלטה מטורפת של דגו. בשנייה הראשונה חשבתי שיש טעות בהרכבים שפורסמו וכאשר הקבוצה עלתה עם חזיזה בראש חשבתי שאני לא רואה טוב, אבל היה לי ברור, תן לילד אחריות והוא יחזיר לך בגדול. חזיזה החזיר. זה עשה לו משהו, הכניס אותו למקום של מי שאחראי וזה שצריך לדחוף את השאר... נפלא לראות. ובדיוק מה שאמרתי בעבר, הציוות שלו עם קורנו הוא מדהים ולכן הוא מתבזבז בצד ימין.

היכולת של איתמר ניצן להתעלות על כל הפרסומים לאחרונה ולהראות את החוזקות שלו בקריאת מסירות של סלובן. הוא באמת מקצוען, רמה מאוד גבוהה של חוסן מנטלי, ובפן המקצועי עמידה טובה באחד על אחד ומספר הצלות מעולות שאפשר להתווכח אם שוער אחר לא היה עושה את זה, אבל לא רואה לנכון לעשות את זה כי אין לזה תרומה, זה רק יהפוך אותו לפחות בטוח ואם הוא כרגע בין הקורות של מכבי אני איתו באש ובמים. בכדורי הגובה הוא מאוד התקשה וראו את זה בעיקר בקרנות ונייחים

ענן היה מאוד פעיל, לדעתי עדיין עושה טעויות של התלהבויות של ילד, אבל פיזית וטכנית עמד עם השומר שלו בצורה מעולה ואני מאוד אוהב את השילוב של הצעירים.

לדיא היה חסר שחקן יצירתי לידו, שרי או רפאלוב. משחק פושר אבל אחראי ברובו, כמה מסירות יפות, כמה פספוסים וגול נהדר

מדקה 75 אולי טיפה פחות מכבי הפסיקו לנסות להניע כדור מסודר, כדורים הלכו קדימה במקום לעבור דרך רפאלוב, דבר שתסכל מאוד את רפאלוב. כל החוזק שלו והתרומה שלו היא בהנעת הכדור.

סק היה נראה עייף מאוד אחרי המשחק שעבר ואפשר לראות את זה במספר תיקולים הגנתיים, בגול העצמי שכבש שאני בטוח שהוריד מאוד את הביטחון ובסוף המשחק היה לו מין נגיחה כזו שכמעט בישלה גול ליריבה ועצירה טובה של איתמר ניצן ושכיבה עם הגוף של שון הצילו אותנו.

סיימנו עם ניצחון קשה וחשוב מאוד לקראת משחק בית עם הקהל שלנו, עם הקפטן שלנו, אני מאמין שבבית יהיה משחק אחר לגמרי. אבל אני בטוח שתסכימו איתי שמכבי חיפה ביכולת הזו לא בטוח שתעבור את יאנג בויז ואם כן, לא בטוח שזה יספיק לתצוגה מכובדת בליגת האלופות. יצטרכו קשר אחורי ברמה, קיצוני ימני וכמובן בלם ומגן שמאל.

 

בלי קהל, בלי שרי, בצעד תימני, במשחק פושר הצלחנו להשיג ניצחון סופר חשוב לקראת הגומלין בבית

להצעות, הערות, מחשבות ואם תרצו אעסוק בפרק על משהו ספציפי בפן המנטלי/טקטי כתבו לי:

omashmhfc@gmail.com


האזינו לפודקאסט

https://www.podbean.com/ep/pb-rfhf7-14798f2


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם