מכבי חיפה במשבר או סתם תקופה רעה?

 

מכבי חיפה במשבר או סתם תקופה רעה?

 

זה כבר לא סוד שארבעה משחקים משהו לא דופק במשחק של מכבי חיפה וחלקנו מחפשים כבר אשמים ברצף: אצילי? רז מאיר? חזיזה? בכר? חוליית ההגנה? הפצועים? השופטים? ליגת האלופות?

תראו, לא פשוט לשים אצבע על משהו אחד, אני חושב שזה גם לא נכון. זה שילוב של הרבה מאוד גורמים, חלקם פיזיים, חלקם מנטליים, חלקם טמונים בתקשורת, בסגל המקצועי ובשחקנים.

ראשית צריך להתחיל עם ליגת האלופות, "אף קבוצה לא הצליחה לקחת אליפות כאשר השתתפה בליגת האלופות", עד עכשיו זו עובדה. בטח ובטח בשנה כמו זו שרצף המשחקים היה אינטנסיבי מעולם ובמקום משחק בכל שבועיים שוחקו המשחקים אחת לשבוע במקביל לעונה הרצה. יש כאן גם את הנושא הגלגל המנטלי שפעם אחת הם משחקים מול הקבוצות הטובות באירופה, ובאמת קיבלנו שתיים מהטובות והמובחרות שבהן. ובל נשכח את הנושא הפיזי, שהמשחקים שוחקו באינטנסיביות גדולה בהרבה מכל שנה אחרת ועל כן אין להשוות לשנים עברו כי משחק בכל שלושה ימים בכמעט חודשיים זה עומס שהכדורגל העולמי והישראלי בפרט לא ידע כמותו.

שנית, נאמר שמכבי חיפה לא נראתה טוב עוד לפני הפועל תל אביב בסיבוב הראשון, הם נראו עייפים וכו ועל כן, תחילתו של המשבר הייתה עוד לפני הפגרה, אך המשחק נגד הפועל תל אביב נתן מצג שווא על העתיד לבוא ולכן יצאנו לפגת המונדיאל עם תחושות טובות אך עובדות מדאיגות. אף על פי כן, מכבי חיפה ידעה לקחת נקודות ב-11 משחקים רצופים ולנצח בהם. בואו לא נשכח את זה. גם כאשר הכדורגל לא היה טוב הם ידעו לנצח, וכעת, אנחנו בשלושה משחקי ליגה עם הפסד ושתי תוצאות תיקו ותיקו בגביע.

המעבר של נטע לביא מזכיר לי מאוד את המעבר של אלון מזרחי, שגדע עונה אירופית נפלאה וגם עלה לנו באליפות באותה שנה. המעבר של נטע לצערי נותן אותותיו. בתקופה של החודש האחרון, מאז המשחק מול מכבי תל אביב, מכבי חיפה תרגלה והחלה להטמיע שיטת משחק בו הבלמים שלה הם האחראים לניווט משחק ההתקפה של מכבי חיפה בעוד לפני כן נטע לביא היה האחראי הבלעדי לכך וגם כשלא היה זה שמסר הוא היה רץ במגרש מצד לצד ומסמן עם ידיו לכל שחקן להיכן למסור את הכדור. היום התקפיד הזה ריק במכבי חיפה למעט גוני נאור שאני סבור שירש את מקומו בהמשך. גוני נאור היום הוא השחקן היחיד מבין הקשרים של מכבי חיפה שיכול לשחק את התפקיד ה"6" בצורה שתזכיר את נטע לביא. הוא יכול להיות זה שינווט את המשחק ויעביר הלאה לקישור היותר התקפי (אבו פאני, ג'אבר, עלי, שרי וסבע) ולשחקני האגף.

מעבר לבעיה בתפקיד הקשר ההגנתי המשחק של מכבי חיפה סטטי, שחקנים לא רצים לקבל כדור, לא מבצעים חילופי מקומות ונראים קפואים במקומם, בעלי תבניות שבלוניות של משחקי הרמות מיותרות ופחות כניסות ודאבל פסים מהירים במרכז. ההגעה של דיא סבע וההחלמה של ג'אבר וכניסתם במשחק מול חדרה הראתה עד כמה הייתה חסרה התנועתיות, הלחימה, הרצון לגעת בכדור. סבע ירד מספר פעמים למרכז המגרש על מנת לקבל את הכדור, דברים שהייתי רוצה לראות את שרי ואצילי עושים יותר ובונים התקפות משם. ג'אבר הראה כמה התנועה לשטחים מתים היא קריטית בהצלחת הקבוצה.

אז מה מכבי חיפה צריכה לעשות?

אז נכון לרגע זה הסגל של חיפה נראה שמגיב בפאניקה לכל מה שקורה במגרש ופחות מנסה להיות בצד היוזם, אתקן, הקבוצה נראית יוזמת בערך 20 דקות בתחילת המשחק ואז כאשר לא נכנס שער מתייאשת וסוגרת את הבאסטה. כן הייתי רוצה לראות את השחקנים משחקים בנגיעה במקום העוד נגיעה המיותרת, הייתי רוצה לראות כדרורים באגפים ודאבל פאסים במרכז, בדיוק בצורה שבה נפתחה הגנת חדרה בין הדקות 60-90 מאז כניסתם של סבע וג'אבר. והכי חשוב, תנועה, תרצו לקבל כדורים, לא הלך אחרי 20 דקות, ילך אחרי 30 או 40!!!

כן הייתי מציע לצרף פסיכולוג ספורט לאצילי ופיירו, שניהם נראים כבויים מאוד וכאילו ויתרו ונראה שהם צריכים את החיבוק הזה ושיאמרו להם שהם מצויינים ושהכל יבוא ויסדר ושהם ישובו להפגיז כמו שכולנו (אוהדי חיפה) יודעים שהם יכולים!

בשבת נגד קריית שמונה הייתי פותח עם: ג'וש, סק, דילן ושון, חזיזה בימין, קורנו בשמאל, גוני "6", אבו פאני (או ג'אבר) ושרי, סבע מאחורי החלוץ ופיירו, במידה ופיירו לא כשיר עם צ'יבוטה וסבע.


כולי תקווה שבקרוב מאוד (בשבת) נחזור לנצח ועם הניצחונות

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם