הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

 הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

ברזיל מלהיבה, פורטוגל תוססת, מרוקו מטריפה, אנגליה סוערת, צרפת עיקשת, ארגנטינה משתפרת, קרואטיה מתאוששת והולנד מתעוררת... מה צפוי לנו לקראת רבעי הגמר, סיכום מיוחד על כל קבוצה, חוזקות וחולשות וכל מה שבניהם.

ברזיל

מה אפשר לומר על הסלסאו? התחילו בהילוך נמוך בבתים והתפוצצו בשמינית. האם היכולת הזו תמשיך נגד קרואטיה? בואו נצלול לנתונים

הנבחרת היחידה ששיתפה עד כה את כל הסגל שלה 26 שחקנים. כבשה 7 שערים מתוך 74 נסיונות הבקעה כשמתוכם רק 29 למסגרת. נכון שניימאר לא שיחק, 2 מתוך 3 משחקים, אבל המשחק היפה, הג'וגו בוניטו, המשחק הקבוצתי של הסלסאו חזר ואיתו מבול השערים.

שחקני מפתח

·         קאסימירו, קשרה של ריאל מדריד, הוא לטעמי הבורג שגורם לברזיל לתקתק (הוא וניימאר), כבש שער אחד. הוא הבורג שסביבו הכל נבנה, תפקידו מלחטוף כדורים ולנווט את המשחק, ללא ספר העוגן הכי משמעותי של ברזיל.

·         ניימאר ג'וניור, חלוץ/קשר של פ.ס.ז'., אומנם עם גול אחד אבל הנוכחות שלו משלהבת את שאר השחקנים ומעלה את רמתם.

·         רישאלסון, חלוצה של טוטנאהם, שלושה שערים, אחד מהם בהצגה בשמינית הגמר נגד קוריאה. היה נראה שהוא מרגיש בנוח סוף סוף והמשחק הקבוצתי ללא ספק תרם.

·         ויני ג'וניור, גם שחקנה של ריאל, עם 8 מסירות מפתח, שני בישולים וגול. שחקן מסוכן מאוד

עוד שחקנים משמעותיים הם ראפינייה ומרקיניוס הבלתי נגמר.

·         אליסון, הופעה נדירה בשמינית גמר עד שהוחלף, הציל מספר רב של ניסיונות קוריאנים ומהווה עמוד תווך חשוב מאוד בשער של נבחרת ברזיל.

משחק אחרון

5-1 מול דרום קוריאה. 53.4% אחוזי החזקה בכדור, 31 איבודי כדור בחלק ההגנתי ו-41 איבודי כדור בחלק מרכז השדה. 53% הצלחה בתיקולים.  דיוק במסירות 89%, 24 כניסות לרחבה, 18 בעיטות שער (9 למסגרת 50%). 15 מסירות מפתח, 6 השתלטויות על כדורים אבודים בשליש התקפי. אז מה כל זה בעצם אומר? ברזיל שולטת, מתמסרת, ומסכנת הרבה את השער אבל פחות מדוייקת, אם כי ישנו שיפור משלב הבתים שם בממוצע הייתה מדוייקת ב-40%, מה גם שממוצע מסירות המפתח גדל ממוצע של 10.5 למשחק ל-15. לסיכום אם נבחרת ברזיל תשכיל לשחק משחק קבוצתי הבנוי על מסירות קצרות וכניסות לרחבה ופחות תסתמך על דריבלים אישיים, יש מצב טוב מאוד שעוד נראה אותה בגמר. אבל עד אז יש לה את קרואטיה המנוסה לעבור.


קרואטיה

אחת הנבחרות הכי מבוגרות אם לא הכי מבוגרת בשלב הזה, מגיעה לרבע הגמר מול נבחרת עדיפה על הנייר ולאחר ששיחקו 120 דק' מאוד אינטנסיביות מול נבחרת שלא מפסיקה לרוץ. הבקיעו עד כה 5 שערים. כאשר קראמריץ' מוביל את הנבחרת עם 2 כיבושים, פריסיץ' עם שער ו-2 בישולים, ליבאייה ומאייר עם שער כ"א.

שחקני המפתח

·         מודריץ', קשרה של ריאל מדריד, אי אפשר שלא להעריך את השחקן הזה, מקצוען אמיתי והלב הפועם של הנבחרת גם בגיל 37. ללא שערים או בישולים אבל הוא זה שמפעיל את כולם וכמו ניימאר, בורג שבלעדיו כל המערכת לא תתפקד. הגנתית יש לו 9 תיקולים מוצלחים, 7 חטיפות ו32 השתלטויות על כדורים אבודים.

·         קראמריץ', חלוצה של טוטנהאם, כבש בינתיים הכי הרבה בסגל, 2 שערים ויהיה אחד משני שחקנים שתוטל עליהם את המשימה להכניע את אחד השוערים הכי טובים בטורניר עד כה, אליסון.

·         ליבייה, חלוצה של היידוק ספליט, שער ו-2 בישולים. גם הוא מהווה את אחד משני היעדים שינסו לההכניע את אליסון.

·         מטאו קובצ'יץ', קשרה של צ'לסי, העמוד בקישור של קרואטיה עם 9 תיקולים מוצלחים, 3 חטיפות ו24 השתלטויות על כדורים אבודים. עליו יהיה מוטל לא מעט לקשר בין ההגנה להתקפה ולהערכתי עיקר עבודתו תהה הגנתית בניסיון לעצור את הברזילאים.

משחק אחרון

1-1 מול יפן ונבחרת קרואטיה ניצחה בפנדלים. 58.1% החזקה בכדור, 33 איבודי כדור בחלק הגנתי (מול 77 של היפנים), 78.5% תיקולים מוצלחים, 2 דריבלים מוצלחים, 83.8% מסירות מדוייקות. 77.6% מסירות מדוייקות בחלק התקפי, 21 בעיטות לעבר השער, 7 בעיטות למסגרת, 33.3%. מה זה אומר? הם שלטו במשחק, כמו כל קבוצה נגד היפנים (חוץ מקוסטה ריקה ולכן ניצחה), אך הם אינם מדוייקים, לא במסירות, בחלק ההתקפי עוד פחות ולא מול השער. ומול ברזיל, לא יהיו להם הרבה הזדמנויות והם יצטרכו הרבה ריכוז, בטח שהם אחרי 120 דקות אינטנסיביות מול היפנים בשמינית.

 

הולנד

הנבחרת המתעוררת של שלב שמינית הגמר. מנבחרת אפורה ומשעממת של העיקר הניצחון וזה לא משנה איזה כדורגל נציג, הם הציגו כדורגל אטרקטיבי ויעיל. הולנד עם 8 שערים, כאשר גאקפו הכובש המצטיין שלה עם 3 שערים. 6 משעריה מבישול כאשר דומפריס וקאלסן עם 2 בישולים כ"א. אולי הנבחרת היעילה ביותר במונדיאל מול השער ביחס של בעיטות לשער אל מול כיבושים.

שחקני מפתח

·         קודי גאקפו, חלוץ/קשר של פ.ס.וו. אינדהובץ, עם 3 שערים במונדיאל מתוך 5 בעיטות למסגרת, מסוכן מאוד וכובש כמעט בכל משחק. מעבר לכיבושים, יצר 5 מצבים, ומעורב גם בחלק ההגנתי עם 2 תיקולים מוצלחים, 2 חטיפות ו12 השתלטויות על כדורים אבודים.

·         דה יונג, קשרה של ברצלונה (כנראה לא לאורך זמן עם התגברות על אי ההסכמות עם ההנהלה), עם שער (מתוך 2 מצבים) ובישול, יצר 4 מצבים מסוכנים, ובחלק ההגנתי הוא עם 5 תיקולים מוצלחים, 5 חטיפות ו-26 השתלטויות על כדורים אבודים. יהיה מאוד חשוב אל מול הקישור החזק של ארגנטינה.

·         דאמפריס, מגנה של אינטר, עם שער (מתוך מצב אחד) ו-2 בישולים. 7 חטיפות כדור, 3 תקלים מוצלחים, 14 השתלטויות על כדורים אבודים. תורם הגנתית והתקפית, והשאלה היא האם במשחק הזה המאמן יפחית את תרומותיו ההגנתיות.

·         קאלסן, קשר/חלוץ של אייקס, שער (מתוך 2 בעיטות), יצר 4 מצבים מסוכנים, בישל 2 שערים, הוא אמור להיות אחד השחקנים שינסה ליצור משהו.

·         בליינד, מגנה של אייקס, שער אחד (מ-5 מצבים), ובישול. אחד הפחות יעילים של הולנד מול השער (הראשון הוא דיפאי עם 10%). ניצח ב-7 תקלים, חטף 3 פעמים והשתלט על 21 כדורים אבודים. כמו דאמפריס, גם הוא כנראה בתחילת המשחק יתופקד יותר בחלק ההגנתי ויתרום פחות.

משחק אחרון

3-0 מול ארה"ב, 41.6% החזקה בכדור. 54 איבודי כדור בחלק הגנתי ו-55 איבודי כדור במרכז המגרש. 50% תיקולים מוצלחים, רק 2 השתלטויות על כדורים אבודים בחלק הקדמי, דייקו ב-76% מהמסירות. 11 בעיטות לשער, 6 למסגרת (הבקיעו 3 שערים). 54.54% דיוק בבעיטות (בעיטה לשער אל מול בעיטות למסגרת) כלומר, כל בעיטה שנייה של הנבחרת הזו נכנסה. מה זה אומר? משחק הגנתי הבנוי על משחק מעברים מהיר (מתפרצות) ואיכותי כשכמעט כל בעיטה שלהם למסגרת נכנסת. הנבחרת הכי מדוייקת בטורניר גביע העולם. אבל פחות מדוייקת במסירות ומרבה לאבד כדורים, דבר שהארגנטינאים לבטח ינסו לנצל.

 

ארגנטינה

נבחרת ארגנטינה הציגה שיפור גדול מאוד מהמשחקים הלא משכנעים שלה בשלב הבתים. ניצחה 2-1 את אוסטרליה. כשאפילו השער שספגו היה עצמי. האם זה היה המשחק שיחבר את נבחרת הכוכבים הזו בראשותו של המאסטרו ליאונל מסי עד לגמר? יתכן, כי למשחק הבא הם בהחלט באים עם יתרון, לפחות על הנייר ובלב אוהדים רבים בעולם. עד כה כבשה 7 שערים בלבד ו-5 בישולים.

שחקני מפתח

נתחיל מזה שקשה מאוד לתמצת את שחקני המפתח שלה לקומץ, אז הבאתי את אלו שלדעתי יכולים להיות השובר שיוויון במשחק.

·         האחד והיחיד, זה שאין שני לו היום (מחר זה יהיה אמבפה, אבל את היום תנו לו, הוא עשה מספיק בשביל זה), ליאונל מסי. משחק בפ.ס.ז'., רגל שמאל מהאימתניות בגלובוס, בן 35 וזו שירת הברבור שלו. 3 שערים ובישול, המאסטרו הוא המוח, הלב והמנוע של הנחברת. כולם משחקים בשבילו. הוא זה שבנגיעה אחת יכול להכריע משחק, לשנות תוצאה או לגרום לכשפים במגרש.

·         חוליאן אלוורז, קשר/חלוץ במנצ'סטר סיטי, עם שני שערים, שחקן מסוכן מאוד שיהיה לבטח המטרה של מסי וחבריו על מנת לנסות ולנצח את המשחק.

·         אנזו פרננדס, קשרה של בנפיקה, קיבל את ההזדמנות וניצל אותה עד תום. מלבד שער עצמי, כבש שער אחד ובישל שער אחד. שחקן מוכשר מאוד, ניצח ב-5 תיקולים, 3 חטיפות וליקט 17 כדורים אבודים.

·         מקאליסטר (קשרה של ברייטון, לא לאורך זמן עד שיקנה ע"י קבוצה גדולה) ודה פול (קשרה של אתלטיקו מדריד), זו הפעם הראשונה שאני מחבר 2 שחקנים, אבל הם העוגן, הגרזן, צמד ה"מכורעים" של ארגנטינה. הם תחילת החומה שקשה מאוד לעבור. מקאליסטר עם שער, דה פול עדיין ללא, אבל שניהם יחד שווים 6 תיקולים מוצלחים, 8 חטיפות ו-47 השתלטויות על כדורים אבודים. הם יהיו ההבדל בין ארגנטינה חזקה לארגנטינה רפוייה.

·         אוטמנדי, בלמה של בנפיקה, בן 34, עתיר ניסיון, עם בישול אחד, 5 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות ו-19 השתלטויות על כדורים אבודים. עליו ועל חבריו להגנה תוטל המשימה הקשה מכל, לעצור את ההתקפה הכי מדוייקת במשחקי גביע העולם, הולנד.

·         אחרון ובהחלט חביב, די מריה, קשרה של יובנטוס, בישול אחד, יצר 6 מצבים, תרומה דלה יחסית אבל השחקן הזה יכול במסירה אחת לחתוך אפילו את ההגנה החזקה בעולם ולהשאיר שחקן מול השער.

 

משחק אחרון

2-1 מול אוסטרליה, שכמעט והשוותה בדקה ה-98. 14 בעיטות למסגרת 5 למסגרת (35% דיוק), 11 מסירות מפתח, 40 איבודי כדור בחלק ההגנתי, 37 בחלק מרכז המגרש. דייקו ב-87.77% מהמסירות, 56% מהמסירות שלה הם לחלק הקדמי. נכנסו 63 פעמים לשליש של אוסטרליה. 53% תיקולים מולצחים. 61 השתלטויות על כדורים חוזרים. מה זה אומר? נבחרת ארגנטינה מתמסרת הרבה, לעיתים נראה שהמערך ההתקפי שלה עובר ל 4-1-6, כאשר קשר אחד נשאר מאחור וכל השאר מיישרים קו התקפי. הם מאוד מדוייקים במסירות, אבל לא מול השער. ואם יהיה משהו שיהווה את ההבדל הגדול במשחק יהיה זה: אחוז הדיוק מול השער. ההולנדים יתגוננו, יסגרו ויצטופפו, אם הארגנטינאים לא ידייקו מול השער וימשיכו בתסמונת ה"גיבור הלאומי" אזי לפי הנתונים היבשים, יספיקו להולנדים בין התקפה לשלוש התקפות על מנת לכבוש שער.

 

אנגליה

אחת הנבחרות הצעירות בשלב הנוכחי, אם לא הכי צעירה. מציגה עד כה כדורגל לא רע בכלל לאחר ניצחון משכנע 3-0 על נבחרת סנגל. נבחרת עם יכולות מדהימות תעמוד מול נבחרת עם יכולות מדהימות לא פחות. וזה יהיה קרב ענקים בין שני התקפות מאוד מסוכנות ומהירות ובין מרכז שדה חזק ואיכותי. לאנגלים לקח 39 דקות לההכנס למשחק, לשמחתם, ליריבה לקח 44 דקות להכנס למשחק ולהבקיע. אחת משתי הנבחרות שכבשו הכי הרבה עד כה 12 שערים (המקבילה היא פורטוגל) כאשר 11 מתוכם מבישול.

שחקני מפתח

·         הארי קיין, חלוצה של טוטנאהם, שער ו-3 בישולים. מנוסה מאוד, ומראה כי כי חלוץ גדול לא חייב רק לכבוש והוא יכול להיות מלך הבישולים של הנבחרת. מסוכן מאוד מול השער, משתמש בפחד של היריבות ממנו על מנת לשחרר שטחים לשחקנים כמו סאקה, ראשפורד, בלינגאהם, פודן ואחרים ויצר למענם 5 מצבים מסוכנים.

·         סאקה, חלוץ של ארסנל, שלושה שערים (מתוך 6 בעיטות לשער), מסוכן מאוד, מדוייק מהיר וחזק. וינסה לחדור את ההגנה של הצרפתים. מעבר לכך יצר 3 מצבים מסוכנים עבור חבריו.

·         ראשפורד, חלוצה של מנצ'סטר יונייטד, כבש 3 שערים מתוך 10 בעיטות לשער (שותף רק 134 דק'), כובש שער למחצית בממוצע. כמו סאקה, מהיר מאוד וחזק. הוא וסאקה ישתמשו בפינוי השטחים של קיין על מנת לחדור לרחבה ולהבקיע.

·         בלינגהאם, ואו, אחד השחקנים של המונדיאל לטעמי, משלב באופן נפלא הגנה והתקפה, עם שער אחד מתוך 3 בעיטות לשער. בישול אחד, יצר 3 מצבים מסוכנים והגנתית ניצח ב-11 תיקולים, חטף 4 פעמים והשתלט על 23 כדורים אבודים. הוא פשוט בכל מקום ויהיה עליו לקלקל את משחקה של צרפת כבר בשלב מרכז המגרש לפני שהכדורים יגיעו לאמבפה.

·         פודן, קשר/חלוץ של מנצ'סטר סיטי, עם שער אחד מתוך 5 בעיטות, 2 בישולים ויצירת 3 מצבים מסוכנים. שחקן מאוד מסוכן שמגיע לרוב מאחורי החלוץ או מהכנף. רוב הסיכויים שיכנס כמחליף.

כמובן שיש עוד שחקנים חשובים כמו דקלן רייס, לוק שאו וסטרלינג שתרומתם נכבדה ויהיו חשובים מאוד במשחק הזה.

משחק אחרון

3-0 על סנגל בשמינית הגמר. שלטה 61.2% מהזמן בכדור. ניצחה ב 48.98% מהמאבקים, וב-66.66% מהתיקולים. השתלטה על 53 כדורים אבודים, 7 מהם בחלק הקדמי. דייקה ב 85.7% מהמסירות, כאשר 56.8% מהמסירות הן קימה. הרבתה להכנס לרחבה (64 כניסות). בעטה 8 בעיטות לשער, 4 למסגרת מתוכך נכנסו 3 שערים (50% דיוק שער>למסגרת). מה זה אומר? זו נבחרת שדוחפת קדימה, מנצחת בהרבה מאוד תיקולים, מה שמצביע על לחימה ועל משחק הגנה מעולה. במשחק השמינית גם היא הייתה יעילה מאוד מול השער (כמו ההולנדים) וככל הנראה נבחרת אנגליה תנסה להכניס כדורים לשטחים שקיין יפנה כשראשפורד, פודן, סאקה, בלינגאהם ינסו לנצל את המצבים הללו וכמובן הארי קיין שינסה לכבוש גם הוא.


צרפת

נבחרת צרפת עם 9 שערים, מתוכם 5 של קליאן אמבפה. נראה שאחרי ההפסד מול תוניסיה במשחק האחרון בשלב הבתים, החליט לקחת את הנבחרת על הגב שלו והבקיע צמד. רק שלושה שחקנים הבקיעו לנבחרת צרפת, אמבפה (5), ז'ירו (3) וראביו (1). אמבפה מלבד חמשת שעריו, בישל גם 2 שערים, גם דאמבלה וטאו הרננדז עם 2 בישולים כ"א. אומנם יש לצרפת הרבה שחקנים מסוכנים, אך עד כה אף אחד מהם מלבד השלושה לא דייק לשער. האם העובדה שהיא מסתמכת על 2 מבקיעים עיקריים יהוו מכשול בדרך לחצי הגמר?

 

שחקני מפתח

·         אמבפה, חלוצה של פ.ס.ז'., מה אפשר להגיד על התופעה הזו, מזכיר את פלה וככל הנראה יהיה הכובש הכי גדול במשחקי גביע העולם לדורותיהם. שחקן אולי הכי טוב היום במשחק (טוב, סיכמנו שאחרי הטורניר האחרון של מסי), וכבר כבש כמה וכמה פסגות בכדורגל העולמי ויש לו עוד לפחות 2 מונדיאלים לפניו (בן כמעט 24) אם לא 3. 5 שערים (מתוך 21 בעיטות לשער) ו-2 בישולים לוקח את הנבחרת על הגב הצעיר שלו ויצר 8 מצבים מסוכנים.

·         ז'ירו, חלוצה של מילאן, עם 3 כיבושים עד כה (מתוך 9 בעיטות לשער). מצא את השער הראשון בשמינית ומסוכן מאוד ליד השער.

·         ראביו, קשרה של יובנטוס, עם שער אחד ובישול, 8 תיקולים מוצלחים, 5 חטיפות ו15 השתלטויות על כדורים חוזרים. שחקן מאוד מנוסה, עוגן מרכזי ומסוכן מאוד מול השער.

·         אוסמן דאמבלה, קשר/חלוץ של ברצלונה, עם 2 בישולים, יצר 9 מצבים מסוכנים, 3 תיקולים מולצחים ו-15 השתלטויות על כדורים אבודים. שחקן קו מסוכן מאוד ובעל יכולת מסירה נהדרת. רק שחבריו ידעו לנצל אותם.

כמובן יש את גריזמן הותיק והמסוכן עם בישול ויצירה של 7 מצבים מסוכנים, טאו הרננדז המגן המוכשר עם יצירת 8 מצבים מסוכנים, בישול אחד ואפילו מספר בעיטות לשער.

משחק אחרון

3-1 מול פולין. נבחרת צרפת שלטה בכ-54.9% מהזמן בכדור, ניצחה ב46.66% מהמאבקים ו-63.6% מהתיקולים (11), 11 דריבלים מוצלחים, 86.3% דיוק במסירות, 61.3% מהמסירות הן קדימה. 27 כניסות לרחבה. 16 בעיטות לשער מתוכן 8 למסגררת  (50%), 11 מסירות מפתח. מה זה אומר? גם היא כמו נבחרת אנגליה חזקה מאוד בתיקולים, מנצחת ברוב התיקולים מצביע על הגנה חזקה ועל סגירות טובות של שחקניה. 11 דריבלים מוצלחים מצביעים על יותר שימוש ביכולת אישית. הצרפתים פחות מדוייקים מול השער, מתוך 16 בעיטות 35% (3 שערים). אומנם שתי הנבחרות בעטו 8 בעיטות למסגרת והבקיעו 3, נראה שלאנגלים, שלהם ההתקפה השנייה הכי טובה בטורניר המונדיאל, עם 12 שערים כאשר השערים מתפרסים על לא פחות מ-8 שחקנים (בהשוואה ל-3 של צרפת). הצרפתים ימשיכו להסתמך על כדורים ארוכים לז'ירו ועל יכולתו האישית של אמבפה. סגירה נכונה של שני השחקנים הללו תהיה כנראה המפלה של צרפת, אבל מצד שני, מי באמת יכול לסגור את אמבפה?

 

מרוקו

הנבחרת המפתיעה של הטורניר, מחזיקה באחת ההגנות הכי חזקות במשחקי גביע העולם הנוכחי כאשר ספגה רק שער אחד בלבד עד כה ניצבבת מול אחת משתי התקפות הכי טובות בטורניר, פורטוגל (עם 12 שערים). אל מול העובדה שיש לנבחרת מרוקו את אחת ההגנות החזקות, היא מחזיקה בהתקפה הכי חלשה בשלב הזה, עם 4 שערים בלבד. נבחרת מרוקו מציגה סך מרשים של השתלטויות על כדורים אבודים של 214!, כמעט כל שחקני השדה שלה "מתאבדים" על כל כדור.

שחקני מפתח

·         חאכים ז'ייאש, חלוצה של צ'לסי, הקוסם של המלך, כפי שהוא מכונה במרוקו, עם שער ובישול. יהיה בורג משמעותי מאוד ביכולת ההתקפית או לפחות בניסיונות ההתקפיים המרוקאנים. עם יצירה של 3 מצבים מסוכנים, 5 תיקולים מוצלחים, 5 חטיפות ו-18 השתלטויות על כדורים אבודים.

·         סופיאן אמרבט, קשרה של פיורנטינה, הגרזן של הטורניר מבחינתי, ללא תרומות התקפיות אבל הוא אחד הגורמים לתיקו המדהים והסנסציוני נגד ספרד בשמינית, עם 8 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות, 33 השתלטויות על כדורים אבודים. אחד מהקשרים ההגנתיים הטובים בטורניר ניצב מול אחת המשימות הכי קשות עד כה, נבחרת פורטוגל.

·         אשרף חאכימי, מגנה של פ.ס.ז'., גם הוא עמוד מרכזי במשחק המרוקאי, עם 11 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות ו-21 השתלטויות על כדורים אבודים. וכמובן עוד 3 בעיטות לשער, בישול ויצירה של 3 מצבים מסוכנים.

·         רומאין סאיס, מגנה של בשיקטאש, עם שער אחד (מבעיטה יחידה), 2 תיקולים מוצלחים, 3 חטיפות ו-27 השתלטויות על כדורים אבודים (השני בקבוצה אחרי אמרבט).

משחק אחרון

0-0 מול ספרד וניצחון מוחץ בפנדלים. באחד הפוסטים הקודמים, פרסמתי את הרשמים שלי מנבחרת ספרד הלא תכליתית, מוזמנים לקרוא, ואת זה בדיוק הגנת הברזל של נבחרת מרוקו ניצלה. כאשר שלטה רק 23.22% מהזמן בכדור, ואיבדה לא מעט כדורים בחלק ההגנתי 65, ניצחה ב-53.5% ממאבקיה, לדעתי הנבחרת שניצחה בהכי הרבה מאבקים בשמינית, הצלחה ב-61.5% מהתיקולים, 8 חטיפות ו69 השתלטויות על כדורים אבודים. 48 מהם בחלק ההגנתי . 70.8% מהמסירות שלהם היו מדוייקות, הכי פחות מדוייקים בשמינית, 10 דריבלים מוצלחים, 67.5% מהמסירות שלהם הן קדימה. נכנסו 16 פעמים לרחבה (מול 46 של הספרדים!). בעטו 10 בעיטות לשער, 6 למסגרת (60% דיוק). מה זה אומר? הגנה, הגנה והרבה רוח לחימה!!! בואו נודה באמת, למרוקו אין את הכלים לשחק מול ספרד, לא במשחק הכל פתוח, בשונה למשל מהגישה של מכבי חיפה שאמרה "אנחנו נבוא לשחק את המשחק שלנו" וקיבלו בראש, המרוקאים משתמשים באמביציה, בנחישות ובמשחק ההקרבה הלאומי של השחקנים ועושים היסטוריה. מלבד משחק ההגנה, זו קבוצה הדוחפת את רוב כדוריה קדימה (67.5%!), כלומר היא נבחרת שגם משחקת כדורגל ולא רק עושה הגנה ומנסה בכלים העומדים לרשותה לעשות את הבלתי יאמן, שוב. קל, זה לא יהיה.

 

פורטוגל

המתפוצצת של השמינית, הציגה כדורגל טוב ואטרקטיבי לאורך הטורניר, מלבד ההפסד אולי נגד דרום קוריאה, אבל כאשר הוציאו את רונאלדו, ואו, כל החלקים עבדו כמו מכונה שהציגה כדורגל יפה ואיכותי והראתה למה אמרו שהיא קבוצה של טופ 4 בעולם. נבחרת פורטוגל ממחזיקה כפי שכבר כתבתי באחת משתי ההתקפות הטובות בטורניר עד כה עם 12 שערים מ-10 בישולים (כאשר 8 שקחנים שונים כובשים). גונסאלו ראמוש, השם ההכי חם בשמינית וכנראה זה שיעזוב לקבוצה גדולה מהר מאוד ומחזיק ב-3 שערים (כאשר שותף רק ב-84 דקות!) ורפאל לאו שכבש פעמיים כאשר שותף ב 66 דק' בלבד.

שחקני מפתח

·         ברונו פרננדש, קשר/חלוץ של מנצ'סטר יונייטד, עם כל הכבוד לגונסאלו, ברונו הוא המכונה של הנבחרת, 2 שערים ו-3 בישולים, יצירה של 4 מצבים מסוכנים, 18 השתלטויות על כדורים אבודים. הוא זה שיכול להוביל למצבים המסוכנים, הוא זה שיכול למסור, לפנות שטחים ולכוון את המשחק הפורטוגלי.

·         גונסאלו ראמוש, סוף סוף קיבל את ההזדמנות ולקח אותה בשתי רגליים, 3 שערים ובישול במשחק אחד, הוכיח לכל מי שרק רצה שהמקום שלו בהרכב ושל רונאלדו, בספסל. גונסאלו בעט 6 בעיטות לשער (50% הבקעה מסך בעיטות) ויצר 2 מצבים מסוכנים. אני לא רואה תסריט שהשחקן הזה לא עולה ברבע הגמר.

·         ג'ואו פליקס, חלוצה הכשרוני והצעיר של אתלטיקו מדריד, כנראה גם לא ישאר שם הרבה, עם שער ו-2 בישולים. שחקן איכותי ומסוכן שבפעולה אחת יכול לייצר מצב מסוכן ושער.

·         רפאל גוריירו, מגנה של דורטמונד, עם שער ו-2 בישולים, יצר 4 מצבים מסוכנים, 2 תיקולים מוצלחים, 3 חטיפות ו-16 השתלטויות על כדורים אבודים. תרומה הגנתית והתקפית נפלאה והרמות שלו ומסירות שלו יוכלו לפצח את ההגנה המרוקאית.

·         אחרון חביב, רפאל לאו, 2 שערים ב-66 דק' שבהם שותף, הגול האחרון כאשר שותף כ-8 דק'. חלוץ אדיר, עם יכולות אדירות שאינו מקבל מספיק צ'אנסים לטעמי. בכל שלב בו יכנס, ידאג לסכן את השער ואולי יהיה שובר השיוויון במשחק.

משחק אחרון

ההצגה 6-1 מול שווייץ. שלטו רק ב 47.78% מהזמן בכדור, איבודי כדור בחלק הגנתי 45, ניצחו ב 54.1% מהמאבקים וב-81.25% מהתיקולים, 8 חטיפות ו-53 השתלטויות כאשר 49 מהם היו בחלק ההגנתי ובמרכז המגרש. דייקו ב-82.85% מהמסירות כאשר 57.9% מהמסירות הן קדימה. בעטו 15 בעיטות לשער, 9 למסגרת, 60% דיוק. מה זה אומר? זו לא נבחרת שמתאבדת על כדורים, זו נבחרת טכנית שכן דוחפת קדימה כי היא יודעת שיש שם את הכלים שיעשו את ההבדל. הלחץ שהיא מפעילה הוא מחצי המגרש, מסביר את כמות ההשתלטויות במרכז המגרת ובחלק ההגנתי ומשם יוצאת במתפרצות קדימה. האם זה יעבוד מול ההגנה הכי חזקה בטורניר? אני חושב כי לאור היכולת האחרונה שהוצגה על ידי נבחרת פורטוגל, כן, יהיו שערים במשחק ורוב הסיכויים שהם יהיו לטובת פורטוגל, אני מניח שלא מעט מאבקים ינוצחו בידי רוח הלחימה המרוקאית אבל ההבדלים הם עצומים. מה כן יכול להכשיל אותם? התחלה עם כריסטיאנו, זה יכול לתת יתרון של נבחרת מרוקו, משחק הקרבה הירואי של כל שחקניה (כפי שהיה עד עכשיו) יוכל לסגור את האופציות של הפורטוגלים ולמשוך אותם לפנדלים כאשר במשחק האחרון, שוערה בונאו היה ללא ספק גיבור המשחק כאשר לקח בתצוגה גדולה 3 בעיטות של הנבחרת הספרדית.


אהבתם את הניתוח? אשמח אם תוכלו לשתף בין חברים

יש לכם דיעות שונות? תשאירו תגובה ואשמח לשמוע, ללמוד ולהשכיל.

מי אתם חושבים שיהיו העולות לחצי הגמר?

 

 

 

תגובות

  1. לדעתי העולות לשלב הבא מאוד ברורות ברוב המשחקים מלבד צרפת - אנגליה שהוא משחק מאוד קשה
    פורטוגל יעברו את מרוקו במיוחד לאחר הספסול של רונאלדו, ברזיל המרקדת יעברו את קוראטיה ששיחקה חלש ובקושי עלתה לשלב הבא, ולמרות המשחק האחרון של הולנד ארגנטינה ישחקו חזק ישלטו בכדור יותר וידיחו את הולנד מהטורניר. רוב העיניים על המשחק של אנגליה נגד צרפת ששם הכול פתוח, שני קבוצות חזקות מאוד שרוצות להגיע הכי רחוק שיש

    השבמחק
  2. ארגנטינה אולי פייבוריטית אבל הולנד ללא הפסד, עם הגנה מאוד חזקה שספגה רק גול אחד בטורניר. לארגנטינה יהיה קשה מאוד לעבור את ההגנה הזו. והיא תעקץ ממתפרצות, לפחות פעם אחת, השאלה היא האם ארגנטינה תנצל את המצבים המעטים שהיא תקבל, או לא. מעבר לכך אני ממש מסכים איתך

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם