קרב בין דורות

 קרב בין דורות

גמר המונדיאל קטאר 2022: ארגנטינה – צרפת

מה אפשר לומר על המשחק הערב, קרב אדיר בין שני דורות. בין שני השחקנים הכי גדולים במשחק, זה שכבר כמעט היה וזה שעוד יהיה. קרב בין מסי ונבחרת ארגנטינה לבין אמבפה ונבחרת צרפת. צפוי לנו קרב מעניין מאוד על השליטה בכדור, או יותר נכון על חוסר השליטה בכדור. שתי הנבחרות במשחקיהן בחצי הגמר שלטו בכדור 38.6% - צרפת ו-39.1% נבחרת ארגנטינה. הקרב הזה יוכרע על השליטה בכדור כשאני סבור שזו שתשלוט, כנראה שתפסיד.

 

ארגנטינה

ארגנטינה מגיעה אחרי 3-0 משכנע נגד קרואטיה המצויינת. היא מגיעה לגמר בכושר שיא של שחקניה, חוליאן אלברז שתפס מקום ב-11 של סקאלוני, מסי הבלתי נגמר, אנזו פרננדס, מקאליסטר ודה פול וכמובן די מריה שהוכשר ונשמר בדיוק לרגע הזה.

שחקני המפתח

·         האחד והיחיד, זה שאין שני לו היום (מחר זה יהיה אמבפה, אבל את היום תנו לו, הוא עשה מספיק בשביל זה), ליאונל מסי. משחק בפ.ס.ז'., רגל שמאל מהאימתניות בגלובוס, בן 35 וזו שירת הברבור שלו. 5 שערים (3 בפנדלים) ו-3 בישולים, המאסטרו הוא המוח, הלב והמנוע של הנחברת. כולם משחקים בשבילו. הוא זה שבנגיעה אחת יכול להכריע משחק, לשנות תוצאה או לגרום לכשפים במגרש. תוסיפו לכך עוד 14 יצירות של מצבים מסוכנים.

·         חוליאן אלוורז, קשר/חלוץ במנצ'סטר סיטי, עם 4 שערים (צמד בחצי הגמר), שחקן מסוכן מאוד שיהיה לבטח המטרה של מסי וחבריו על מנת לנסות ולנצח את המשחק. והשחקן עם ה-XG (מדד השערים הצפויים) הכי גבוה מבין שחקני ארגנטינה עם 2.6 (לפי Bet365).

·         אנזו פרננדס, קשרה של בנפיקה, קיבל את ההזדמנות וניצל אותה עד תום. מלבד שער עצמי, כבש שער אחד ובישל שער אחד. שחקן מוכשר מאוד, ניצח ב-8 תיקולים, 3 חטיפות וליקט 28 כדורים אבודים.

·         מקאליסטר (קשרה של ברייטון, לא לאורך זמן עד שיקנה ע"י קבוצה גדולה) ודה פול (קשרה של אתלטיקו מדריד), זו הפעם הראשונה שאני מחבר 2 שחקנים, אבל הם העוגן, הגרזן, צמד ה"מכורעים" של ארגנטינה. הם תחילת החומה שקשה מאוד לעבור. מקאליסטר עם שער, דה פול עדיין ללא, אבל שניהם יחד שווים 9 תיקולים מוצלחים, 10 חטיפות ו-69 השתלטויות על כדורים אבודים. הם יהיו ההבדל בין ארגנטינה חזקה לארגנטינה רפוייה.

 

משחק אחרון

שלטה ב 39.1%, מתוך 99 מאבקים ניצחה ב 41.4 מהם. אחוז הצלחה בתיקולים 40.9%, אל מול היריבה שלה שניצחה ב-78.94% מהתיקולים. 8 חטיפות, 60 השתלטויות על כדורים אבודים, 4 בחלק ההתקפי, 31 בחלק ההגנתי ו-25 בחלק מרכז המגרש.

נבחרת ארגנטינה מיעטה להתמסר, רק 399 מסירות בדיוק של 83.5%. אל מול 87.5% של הקרואטים. זה נראה כמו משחק שבו ארגנטינה הייתה נחותה בכמעט כל חלק במגרש. אבל התפנית היא דווקא בהתקפה, 9 בעיטות, 7 למסגרת כאשר מתוכם 3 שערים. אחוז דיוק בבעיטות של 77.78%, אל מול 16.66%. אחוז דיוק כזה ראינו במתפרצות הקטלניות של הולנד. אז על אף שהמשחק היה פחות מאורגן, פחות מסודר, עם אחוזים קטנים מאלו של הקרואטים, הם היו מדוייקים וחדים. לא נלקחו כמעט בעיטות סתם, 7 מתוך 9 בעיטות נכנסו למסגרת, 3 מתוך 7 לשער. ארגנטינה פיצחה את השיטה ואת המיקוד.

 

צרפת

צרפת מגיעה אחרי משחק בו הייתה פחות טובה והגיע לה פחות לנצח. המרוקאים לא רק שלטו במשחק (61.4% החזקה בכדור) אלא גם היו חביבי הקהל בטורניר. אבל, וזה אבל גדול, צרפת הכניעה פעמיים את ההגנה הטובה בטורניר שזה לא עניין של מה בכך. נבחרת מרוקו הצליחה לשתק את ז'ירו שהיה חלש והוחלף בדקה ה-65. וניסתה לשתק את אמפבה. כוכב המשחק ללא צל של ספק היה גריזמן שהיה פשוט בכל מקום במגרש. בהגנה, במרכז, בהתקפה... מחילוץ כדור ועד מסירות מפתח ומעניין אם זה יהיה מה שיציל את צרפת נגד ארגנטינה.

שחקני מפתח

·         אמבפה, חלוצה של פ.ס.ז'., מה אפשר להגיד על התופעה הזו, מזכיר את פלה וככל הנראה יהיה הכובש הכי גדול במשחקי גביע העולם לדורותיהם. שחקן אולי הכי טוב היום במשחק (טוב, סיכמנו שאחרי הטורניר האחרון של מסי), וכבר כבש כמה וכמה פסגות בכדורגל העולמי ויש לו עוד לפחות 2 מונדיאלים לפניו (בן כמעט 24) אם לא 3. 5 שערים (מתוך 25 בעיטות לשער) ו-2 בישולים לוקח את הנבחרת על הגב הצעיר שלו ויצר 11 מצבים מסוכנים.

·         ז'ירו, חלוצה של מילאן, עם 4 כיבושים עד כה (מתוך 16 בעיטות לשער). מצא את השער הראשון בשמינית ומסוכן מאוד ליד השער.

·         אוסמן דאמבלה, קשר/חלוץ של ברצלונה, עם 2 בישולים, יצר 11 מצבים מסוכנים, 6 תיקולים מולצחים ו-24 השתלטויות על כדורים אבודים. שחקן קו מסוכן מאוד ובעל יכולת מסירה נהדרת. רק שחבריו ידעו לנצל אותם.

·         גריזמן, חלוצה של אתלטיקו מדריד, 3 בישולים, טרם כבש בטורניר. במשחק האחרון הראה בדיוק למה הוא בהרכב. הוא היה בכל מקום, פינה, תיקל, הרחיק ועשה את זה כמו שחקן גדול ויינר אמיתי. 8 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות ו-32 השתלטויות על כדורים אבודים.

 

משחק אחרון

שלטה בכדור 38.5% מהזמן. מתוך 100 מאבקים ניצחה ב 57% מהם. שלטה במאבקי אוויר 62.5% מול 37.5% של המרוקאים. 11 דריבלים מוצלחים. 66.6% הצלחה בתיקולים. הרחקות 18 (אל מול 2 של המרוקאים). חטיפות 18 אל מול 7 של המרוקאים. 57 השתלטויות על כדורים אבודים, אף אחד מהם לא בחלק ההתקפי, 32 בחלק ההגנתי ו25 בחלק המרכזי (מול 30 של המרוקאים). דייקו ב 80.7% מהמסירות. 6 קרוסים, באחוז דיוק של 50%, כל קרוס שני מצא שחקן צרפתי. בעטו 14 בעיטות לשער  (מול 13 של המרוקאים) 3 למסגרת. אז מה היה לנו? הצרפתים היו נחותים בחלק מרכז המגרש אבל ללא ספק נלחמו בחלק ההגנתי. ויתרו על החזקת הכדור על מנת לצאת למשחקי מעבר מהירים, אך הדיוק שלהם אינו גדול 21.4% בלבד. כלומר, הם בעטו הרבה, מעט מאוד למסגרת. הצרפתים היו ביום לא מפוקס והם יצטרכו להתאמץ מאוד היום ולנצל את ההזדמנויות שהם כן יקבלו.

 

יהיה קרב ענקים מעניין מאוד שיוכרע על החזקת הכדור, מעברים ודיוק ברחבה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם