לא דובים ולא חצי גמר – רק אריות

 לא דובים ולא חצי גמר – רק אריות

אחרי הסנסציות של רבעי הגמר, חצאי הגמר הם סיפור שלעצמם.

שתיים מתוך ארבע קבוצות היו בגמר 2018, קרואטיה וצרפת. סיכוי לא רע שיתראו שוב. האם ארגנטינה והאריות יחבלו להן בתוכניות?

שחקני המפתח בשתי הקבוצות נשארו זהים, הנתונים אולי טיפה השתנו וכפי שעשיתי עד כה, ננתח מה היה במשחק האחרון, זה תמיד מעניין.

 

קרואטיה

נבחרת מנוסה, מלאה באופי. לא נשברו גם אחרי הגול שקיבלו בהארכה והשוו בדקה ה-117. אי אפשר שלא לאהוב את לוקה מודריץ', שחקן מהגדולים אם כי לא הנוצצים ביבשת. בן 37, מנהיג את קרואטיה לממחוזות שלא האמינו שהם ישובו אליהם. קרואטיה תגיע לחצי הגמר אחרי 2 הארכות ופנדלים, כשזו עייפות לא מבוטלת. למזלה גם ארגנטינה אחרי הארכה ופנדלים.

שחקני המפתח

·         מודריץ', קשרה של ריאל מדריד, אי אפשר שלא להעריך את השחקן הזה, מקצוען אמיתי והלב הפועם של הנבחרת גם בגיל 37. ללא שערים או בישולים אבל הוא זה שמפעיל את כולם אבל שלא כמו מסי, לא מספק את המספרים ההתקפיים. הגנתית יש לו 9 תיקולים מוצלחים, 8 חטיפות ו39 השתלטויות על כדורים אבודים.

·         קראמריץ', חלוצה של הופנהיים, כבש בינתיים הכי הרבה בסגל, 2 שערים ויהיה אחד משני שחקנים שתוטל עליהם את המשימה להכניע את מרטינס. למי שמתעניין ה-XG (מדד השערים הצפויים של קראמריץ' עומד על 1.56, הגבוהה מבין שחקני קרואטיה).

·         איוון פרסיץ', חלוצה של טוטנאהם, שער ו-2 בישולים. גם הוא מהווה את אחד משני היעדים שינסו להכניע את מרטינס.

·         מטאו קובצ'יץ', קשרה של צ'לסי, העמוד בקישור של קרואטיה עם 12 תיקולים מוצלחים, 4 חטיפות ו30 השתלטויות על כדורים אבודים. עליו יהיה מוטל לא מעט לקשר בין ההגנה להתקפה ולהערכתי עיקר עבודתו תהה הגנתית בניסיון לעצור את ההתקפה הארגנטינאית.

משחק אחרון

סנסצייה מול ברזיל, 1-1 בהארכה וניצחון מוחץ בפנדלים. הקרואטים שלטו ב-50.5% מהזמן בכדור. ניצחו ב-52.7% מהמאבקים. 60.7% מהתיקולים שלהם היו מוצלחים, 32 הרחקות, 74 השתלטויות על כדורים אבודים כאשר רובם, 45, היו בחלק ההגנתי. מסרו 55 מסירות ארוכות (לעומת 34 של ברזיל) ודייקו במסירות כלליות ב-88.33%. עד כה הנתונים דיי זהים לאלו של ברזיל, ומלבד מספר ההשתלטויות לא, הקרואטים בעטו 13 בעיטות לשער ו-5 בעיטות למסגרת, מתוכן הכניסו גול אחד. באחוז דיוק של 38.4%. הברזילאים בעטו 25 בעיטות, 14 למסגרת וסחטו 8 הצלות מהשוער האדיר של קרואטיה ליבקוביץ'. אז מה היה בעצם? היה משחק הקרבה של הקרואטים, השחקנים הברזילאים התחילו כשהם לא בפוקוס, מחצית שנייה נראו יותר מסוכנים אבל כמו סכין מאיימת וקהה, בסוף היא לא חותכת וכך גם ההתקפה של ברזיל לא הצליחה לייצר שערים. הקרואטים הפגינו משחק הקרבה, בעוד שמספר פעמים לא קטן היה ניתן לראות את מודריץ' יורד לעמדת הבלם כדי לאפשר למגינים לעלות ולבסוף גם התחלף על מנת שיכנס דם טרי במקומו. מה שניצח את המשחק הזה היה משחק ההקרבה, 6 שחקנים עם מעל ל-30 השתלטויות על כדורים אבודים מתחילת הטורניר (74 במשחק נגד ברזיל) וזו המלחמה שעושה את ההבדל.

 

ארגנטינה

ניצחה את הולנד בפנדלים. משחק שמבחינת הארגנטינאים היה סגור עם 2-0 ועבר מאיגרא רמא לבירא עמיקתא. מסי, עם 4 שערים ו-2 בישולים כשהוא יצר 13 מצבים מסוכנים עד כה. הוא עושה את כל ההבדל בין נבחרת משעממת, שלא מציגה כדורגל גדול כפי שהיינו מצפים מהכוכבים שעומדים לרשותה לנבחרת שמצליחה לנצח את הולנד המסוכנת.

שחקני מפתח

·         האחד והיחיד, זה שאין שני לו היום (מחר זה יהיה אמבפה, אבל את היום תנו לו, הוא עשה מספיק בשביל זה), ליאונל מסי. משחק בפ.ס.ז'., רגל שמאל מהאימתניות בגלובוס, בן 35 וזו שירת הברבור שלו. 4 שערים ו2 בישולים, המאסטרו הוא המוח, הלב והמנוע של הנחברת. כולם משחקים בשבילו. הוא זה שבנגיעה אחת יכול להכריע משחק, לשנות תוצאה או לגרום לכשפים במגרש. תוסיפו לכך עוד 13 יצירות של מצבים מסוכנים.

·         חוליאן אלוורז, קשר/חלוץ במנצ'סטר סיטי, עם שני שערים, שחקן מסוכן מאוד שיהיה לבטח המטרה של מסי וחבריו על מנת לנסות ולנצח את המשחק. והשחקן עם ה-XG (מדד השערים הצפויים) הגבוהה מבין שחקני ארגנטינה עם 1.57.

·         אנזו פרננדס, קשרה של בנפיקה, קיבל את ההזדמנות וניצל אותה עד תום. מלבד שער עצמי, כבש שער אחד ובישל שער אחד. שחקן מוכשר מאוד, ניצח ב-6 תיקולים, 3 חטיפות וליקט 22 כדורים אבודים.

·         מקאליסטר (קשרה של ברייטון, לא לאורך זמן עד שיקנה ע"י קבוצה גדולה) ודה פול (קשרה של אתלטיקו מדריד), זו הפעם הראשונה שאני מחבר 2 שחקנים, אבל הם העוגן, הגרזן, צמד ה"מכורעים" של ארגנטינה. הם תחילת החומה שקשה מאוד לעבור. מקאליסטר עם שער, דה פול עדיין ללא, אבל שניהם יחד שווים 7 תיקולים מוצלחים, 9 חטיפות ו-58 השתלטויות על כדורים אבודים. הם יהיו ההבדל בין ארגנטינה חזקה לארגנטינה רפוייה.

·         אוטמנדי, בלמה של בנפיקה, בן 34, עתיר ניסיון, עם בישול אחד, 6 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות ו-27 השתלטויות על כדורים אבודים. עליו ועל חבריו להגנה תוטל המשימה הקשה מכל, לעצור את ההתקפה הכי מדוייקת במשחקי גביע העולם, הולנד.

·         אחרון ובהחלט חביב, די מריה, קשרה של יובנטוס, בישול אחד, יצר 6 מצבים, תרומה דלה יחסית אבל השחקן הזה יכול במסירה אחת לחתוך אפילו את ההגנה החזקה בעולם ולהשאיר שחקן מול השער. נכנס רק בדקה 112 למשחק האחרון אבל צפוי להיות כשיר לחצי הגמר.

משחק אחרון

2-2 מול הולנד בתום 120 דקות וניצחון בפנדלים. משחק טוב של הארגנטינאים עד דקה 75, הובילו 2-0 ואז הפסיקו לשחק וספגו 2 שערים תוך 5 דקות (78,83). ארגנטינה שלטה ב-48% מהזמן בכדור, ניצחה ב53.5% מסך 127 המאבקים. כאשר במאבקי אוויר ניצחו רק ב 40%. ארגנטינה ספגה 30 עבירות במהלך המשחק ו-8 קרנות. ניצחו ב-68.4% מהתיקולים. 6 חטיפות (לעומת 15 של ההולנדים) ו-64 השתלטויות על כדורים אבודים. דייקה רק ב 82.9% מהמסירות. 19 בעיטות לשער, 9 למסגרת, 2 שערים (לעומת 7 למסגרת של ההולנדים). דייקו ב 47.3% מהבעיטות (לעומת 64% של ההולנדים). אז מה היה לנו בעצם? נבחרת שלא טובה באוויר, מנצחת ברוב התיקולים, נלחמת ועם יכולות אישיות גבוהות. ארגנטינה מנסה המון לכבוש אבל היא מאוד לא מדוייקת. הנבחרת תהיה חייבת לעבוד על יותר דיוק במסירות בחלק הקדמי ויותר פרגון. כשזה קורה, גם די מריה וגם מסי יכולים לספק את הכדורים הללו לשחקני ההתקפה. יהיה מאוד מעניין מול הנבחרת הקרואטית והנחושה.

 

מרוקו

מה אפשר להגיד על אחת הנבחרות שאולי לא הכי טובות בטורניר אבל ללא ספק זו שמיקסמה את הסגל שלה הכי הרבה. 1-0 גדול על פורטוגל בתצוגת תכלית של משחק הקרבה נפלא. תבניות הגנה משובחות שביטלו לא פעם את שחקני פורטוגל ושוב, גם ההתקפה הכי טובה במונדיאל (עד הרבע) לא הצליחה לכבוש להגנה הכי טובה.

שחקני מפתח

·         חאכים ז'ייאש, חלוצה של צ'לסי, הקוסם של המלך, כפי שהוא מכונה במרוקו, עם שער ובישול. יהיה בורג משמעותי מאוד ביכולת ההתקפית או לפחות בניסיונות ההתקפיים המרוקאנים. עם יצירה של 3 מצבים מסוכנים, 6 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות ו-21 השתלטויות על כדורים אבודים.

·         סופיאן אמרבט, קשרה של פיורנטינה, הגרזן של הטורניר מבחינתי, ללא תרומות התקפיות אבל הוא אחד הגורמים לתיקו המדהים והסנסציוני נגד ספרד בשמינית, עם 8 תיקולים מוצלחים, 6 חטיפות, 41 השתלטויות על כדורים אבודים. אחד מהקשרים ההגנתיים הטובים בטורניר ניצב מול אחת המשימות הכי קשות עד כה, נבחרת פורטוגל.

·         אשרף חאכימי, מגנה של פ.ס.ז'., גם הוא עמוד מרכזי במשחק המרוקאי, עם 13 תיקולים מוצלחים, 7 חטיפות ו-30 השתלטויות על כדורים אבודים. וכמובן עוד 3 בעיטות לשער, בישול ויצירה של 3 מצבים מסוכנים.

נבחרת מרוקו ממשיכה להציג סך מרשים של השתלטויות על כדורים אבודים של 243!, כמעט כל שחקני השדה שלה "מתאבדים" על כל כדור.

משחק אחרון

1-0  מול פורטוגל בתום 90 דקות. גם אחת הנבחרות עם ההתקפה הכי טובה בטורניר לא הצליחה להכניע אותה. מרוקו שלטה רק ב 26.7% מהזמן בכדור. התגוננה רוב הזמן, אך בניגוד למשחק מאוס של הגנה, היא יצאה למתפרצות (משחקי מעבר) אפקטיביות שהיו נפלאות ואפילו כמעט שכבשה את השני. ניצחה ב-47.1% מן המאבקים וניצחה ב-58.3% מסך התיקולים. הרחיקה 35 פעמים (לעומת 2) והשתלטו על 54 כדורים אבודים כאשר 42 מהם היו בחלק ההגנתי. הם גם רשמו 9 דריבלים מוצלחים, 9 בעיטות לשער, 3 למסגרת, 33.3% דיוק ושער אחד. פורטוגל לצורך העניין הגיעה רק ל-12 בעיטות לשער, רק 3 למסגרת. אז מה יש לנו כאן? נבחרת שיודעת איך לסגור ומונעת מהיריבה שלה כמעט הגעה לשער. משחק ההקרבה הקבוצתי שלה הוא נהדר ואריות האטלס מוכיחים שהם לא במעמד הזה בחסד אלא בזכות. האם הם יוכלו לעצור את השחקן הכי מוכשר בעולם?

 

צרפת

נבחרת צרפת, אלופת העולם, נישאת רובה ככולה על גבו של אמבפה עם תמיכה גבית של ז'ירו. 9 שערים ו-2 בישולים יש לצמד הזה. מתוך 11 שערים. משמע הם מעורבים ביותר מ-81% אחוז משערי הקבוצה. נבחרת צרפת מאוד רוצה את התואר פעם שנייה ברציפות ובזאת להשוות את השיא של ברזיל (58,62). אמבפה מאוד רוצה לסיים את המונדיאל השני שלו כמלך שערי כל הזמנים במונדיאל. ללא ספק שישבור את השיא, אם לא בנוכחי אז בבא ובזה שאחריו.

שחקני מפתח

·         אמבפה, חלוצה של פ.ס.ז'., מה אפשר להגיד על התופעה הזו, מזכיר את פלה וככל הנראה יהיה הכובש הכי גדול במשחקי גביע העולם לדורותיהם. שחקן אולי הכי טוב היום במשחק (טוב, סיכמנו שאחרי הטורניר האחרון של מסי), וכבר כבש כמה וכמה פסגות בכדורגל העולמי ויש לו עוד לפחות 2 מונדיאלים לפניו (בן כמעט 24) אם לא 3. 5 שערים (מתוך 22 בעיטות לשער) ו-2 בישולים לוקח את הנבחרת על הגב הצעיר שלו ויצר 9 מצבים מסוכנים.

·         ז'ירו, חלוצה של מילאן, עם 4 כיבושים עד כה (מתוך 13 בעיטות לשער). מצא את השער הראשון בשמינית ומסוכן מאוד ליד השער.

·         ראביו, קשרה של יובנטוס, עם שער אחד ובישול, 8 תיקולים מוצלחים, 7 חטיפות ו-23 השתלטויות על כדורים חוזרים. שחקן מאוד מנוסה, עוגן מרכזי ומסוכן מאוד מול השער.

·         אוסמן דאמבלה, קשר/חלוץ של ברצלונה, עם 2 בישולים, יצר 11 מצבים מסוכנים, 4 תיקולים מולצחים ו-19 השתלטויות על כדורים אבודים. שחקן קו מסוכן מאוד ובעל יכולת מסירה נהדרת. רק שחבריו ידעו לנצל אותם.

כמובן יש את גריזמן הותיק והמסוכן עם שלושה בישולים ויצירה של 8 מצבים מסוכנים, טאו הרננדז המגן המוכשר עם יצירת 10 מצבים מסוכנים, בישול אחד ואפילו מספר בעיטות לשער.

משחק אחרון

2-1 גדול על אנגליה בתום 90 דקות. צרפת התגברה על אחת הנחברות החזקות שהיו במונדיאל, אנגליה. במשחק שיש יאמרו לא מזהיר. אנגליה הייתה טובה יותר רוב שלבי המשחק, אבל כמה שהמשחק הזה אכזרי ולא תמיד הטוב מנצח. החטאת פנדל של הארי קיין בדקה 84 שברה את האנגלים. הצרפתי שלטו בכדור רק ב-44.33% מהזמן. ניצחו ב-44.3% מהמאבקים וב-70% מהתיקולים. השתלטו על 57 כדורים אבודים בעיקר בחלק ההגנתי (42). היו פחות מדוייקים במסירות (81.1%) אל מול האנגלים (87.6%). אך בחלק הקדמי היו מדוייקים יותר (75 לצרפתים מול 73.2 לאנגלים). בעטו לשער מחצית מהאנגלים, רק 8 בעיטות כאשר 5 למסגרת בבאחוז דיוק של 62.5 אל מול 50% של האנגלים. אז מה היה לנו שם? צרפת התגוננה יותר ויצאה למתפרצות וכאשר שחקניה היו מדוייקים יותר הן במסירות והן אל מול השער אזי הצליחה להשיג שני שערים. עכשיו כשהיא מול ההגנה הטובה ביותר, כל שעליהם לעשות הוא לגרום לכך שאמבפה יקבל כדורים במחצית המגרש ולסגור את ז'ירו ויש להם סיכוי טוב לנצח. צרפת לא תוכל להיות זו שתחזיק פחות במשחק מול מרוקו, על הנייר נבחרת נחותה בהרבה ואת זה מרוקו תנצל למשחקי מעבר מהירים ככל שתוכל ולנסות לעקוץ.

 

 

אהבתם את הניתוח? אשמח אם תוכלו לשתף בין חברים

יש לכם דיעות שונות? תשאירו תגובה ואשמח לשמוע, ללמוד ולהשכיל.

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

הכנה לרבע – קצת על כל קבוצה

עומאש מדבר כדורגל פרק 28 – מורידים חלודה

לקראת חלון ההעברות - שחקנים ששווה להסתכל עליהם